Oire peukutus ketju. Eli muistatko kokeneesi oireen vähintään kerran eläessä . Minä aloitan...
Eli oireita tai jokin vaiva tai voi olla sairauskin...
Minä otan nyt migreenin.
Eli peukku ylös jos olet kokenut sen ja alas jos et....
Kommentit (126)
Pituuskasvun hidastuminen lapsena, ikäsistään pituudessa jälkeen jääminen.
Pitkittyneet menkat. Tarkoitan nyt siis useita viikkoja kestäviä, en mitään paria päivää.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisille naisille ainakin tuttu suu polte (polttava tunne kielessä, huulissa ja/tai suulaen etuosassa).
Oon 54-v nainen ja lisäksi lääkäri, toiminut perusterveydenhuollossakin sentään 8 vuotta ennen kuin lähdin erikoistumaan. Todella harvinainen oire, joka esiintyy harvoilla; itsellä tullut yksi potilas vastaan (jolla Sjögrenin sdr todettiin.)
Valkosormisuus. Sormet muuttuvat valkoisiksi ja tunnottomiksi ja kylmiksi. Ei vaarallista, mutta ärsyttävää.
Yhtäkkinen kova kipu "aivoissa". Kuin joku löisi vasaralla naulaa aivoihin sydämen sykkeen tahdissa. Kestää noin 10 sekunttia.
Hermopinne, esim. iskiashermo pinteessä alaselässä/pakarassa. Kamala kipu.
Heräät siihen että toinen käsivarsi on puutunut täysin tunnottomaksi
Ärsyttävä kutina jossain ihon alla. (Nyt varpaassa jo kolmatta päivää.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisille naisille ainakin tuttu suu polte (polttava tunne kielessä, huulissa ja/tai suulaen etuosassa).
Oon 54-v nainen ja lisäksi lääkäri, toiminut perusterveydenhuollossakin sentään 8 vuotta ennen kuin lähdin erikoistumaan. Todella harvinainen oire, joka esiintyy harvoilla; itsellä tullut yksi potilas vastaan (jolla Sjögrenin sdr todettiin.)
Olen 45 vuotias nainen, odontologian lisensiaatti. Varmasti siitäkin syystä harvinaisempi oire perusterveyden tk.lääkärille.
Vaivan aiheuttajaahan ei tunneta ja yleensä potilaat ohjataan jo tutkimuksen alkuvaiheessa hammas- ja suunterveyden puolelle.
Vierailija kirjoitti:
hallusinaatio
Mä luulin, et kaikki ois kokenut tätä, mutta ilmeisesti vain alle kolmasosa...
Sappikivet