Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset hiukset sinulla on? Onko työläät ylläpitää?Pistetään hiusketju pystyyn!

Vierailija
28.02.2017 |

Onko värjätyt, raitoja? Millainen leikkaus? Ja millaista on ylläpitää niitä? Kuinka usein käyt kampaajalla? Ja saa sanoa iänkin.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoomalli eli tasapitkä, ei otsista, omanväriset mutta vaaleammat raidat, uusitaan 2 x vuoteen.

Vierailija
2/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo. Leukaperäpituinen polkkatukka, vino otsis. Värjään kerran kuussa kotona tyvikasvun tummanruskeaksi, oma väri harmaantunut maantienruskea. Kampaajalla käyn 3-4 kertaa vuodessa. Muotoiluksi riittää aamulla käännellä suoristusraudalla latvat ojennukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tissien yli ulottuvat, takaa melkein vyötärölle, kirkkaanpunaiset. Noh, sanotaanko että värin ylläpito on ihan helvettiä :D Juurikasvu täytyy aina blondata ennen väriä ja koska olen köyhä teen kaiken itse. Ja sitä tukkaa on paljon. Pesuvälin pidentäminen on auttanut kyllä paljon.

Vierailija
4/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän leuan alapuolelle tasapitkä tukka. Vaalea olen ja vaaleita raitoja seassa. Helppo pitää. Pesen 3-4 päivän välein ja puhtaana laitan muotovaahtoa ja kihartimella vähän väännän pöyheämmäksi ja pysyy sitten kivan näköisenä seuraavaa pesuun. Vain harjaaminen aamuisin. Tosi helppo. Olen 38v.

Vierailija
5/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tissien yli ulottuvat, takaa melkein vyötärölle, kirkkaanpunaiset. Noh, sanotaanko että värin ylläpito on ihan helvettiä :D Juurikasvu täytyy aina blondata ennen väriä ja koska olen köyhä teen kaiken itse. Ja sitä tukkaa on paljon. Pesuvälin pidentäminen on auttanut kyllä paljon.

Niin ja viimeksi kävin kampaajalla 2014, nyt olen tällä viikolla menossa siistimään latvoja. Olen välillä itse nipsinyt pahimpia pois mutta eihän niitä tasaisesti saa ilman avustajaa. 

Vierailija
6/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin helppo. Pitkä luonnonkihara ja luonnonvärinen ruskea tukka. Leikkuutan kerran vuodessa. Pesen väh. Joka toinen päivä, hoitoaine ja öljy, päivittäin harjaan, en muuta. Ikää yli 40v.

Vierailija
7/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin helppohoitoinen. Leikkautan hiukset 2-3 kertaa vuodessa, joten pituus vaihtelee polkasta noin hartiapituiseen. Mallissa välillä kuitenkin vaihtelua. Hiukseni ovat tummanruskeat, en ole koskaan värjännyt. Pesen shampoolla ja hoitoaineella noin joka toinen päivä. En käytä muotoilutuotteita tai koneita, ihan vain kampaan päivittäin. Ikää 30+.

Vierailija
8/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo kiinni, epäkäytännöllinen auki. Värjäämätön, tasapitkä, suora tukka lanteille. Ylläpito sisältää pesun, harjauksen ja latvojen tasauksen 2 kertaa vuodessa.

Vierailija
9/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkka. Vaihtelee keskipituisesta pitkään. Hiukset ovat omat, paksuhkot, vähän taipuvat, oma väri. En tee hiuksille muuta kuin pesen luomushampoolla kolmen päivän välein. Ovat työläät sikäli, että kasvavat nopeasti. Leikkaan itse tai kaveri lekkaa. Kampaajalla en ole koskaan käynyt. Vähän kyllä houkuttaisi käydä leikkauttamassa nätti malli näihin, mutta kun heti pitäis kahden kuukauden kuluttua mennä uudestaan...

Ennen oli pitkät hiukset. Ne oli ihanan helpot! Mutta kyllästyin, kun ne oli tiellä ja kaipasin vaihtelua. Mun kasvoille sopii kans lyhyet paremmin.

Vierailija
10/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman luonnonkihara, punertavaksi värjätty (oma väri tummanvaalea), ei etutukkaa eli joka puolelta yhtä pitkä, perseeseen asti. Eniten työtä teettää pörröisyys, jota ei meinaa saada kuriin millään. Toisekseen latvat menee huonoo kuntoon nopeasti, niihin käytän hiustenlaiton yhteydessä erikseen hoitoöljyä, joka silottaa latvat. Tasoitus noin kerran vuodessa, itse tai äitini nipsaisee. En malta leikata niin paljon kuin kannattaisi ja tiedän sen. Värin ylläpito tapahtuu kotivärjäyksellä noin joka toinen kuukausi, ostan kaksi markettiväripakettia, yksi ei riitä. Olen aika huono kampausten tekemisessä ja keksimisessä, juhlakampaus on yleensä suoristus tai haltiatyyppinen puolet-hiuksista-ponnarilla-ratkaisu. Yleensä kotona hiuksia pidän kiinni, koska se on 100% käytännöllisempää, kun tukka ei oo eessä jatkuvasti. Kodin ulkopuolella tykkään pitää hiuksia auki, mutta se vaatii siitä huolehtimista, ettei hiukset oo auton oven välissä, turvavyön rullassa kiinni, takin vetskarin välissä, kanssaeläjien kahvissa jne jne jne :)

Mun identiteetti asuu hiuksissa. Olisin ihan hukassa jos joutuis luopumaan niistä yhtäkkiä.

Vierailija
11/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoomalli eli tasapitkä, ei otsista, omanväriset mutta vaaleammat raidat, uusitaan 2 x vuoteen.

Oisko antaa kuvaesimerkkiä? :D Mielenkiintoinen termi. Minkä pituiset espoohiukset on?

Vierailija
12/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin puoleni ulkonäössä :(

Ohuet ja nopeasti rasvoittuvat. Kampaajalla käyn muutaman kuukauden välein. Polkkapituus on paras, sitä kuitenkin vaihtelen lyhyestä hartiapituuteen.

Nyt on lyhyehkö ja tasapitkä, värinä sellainen hillitty kahden värin kuontalo, tummempaa alla.

Joka toinen päivä pesu, lämpösuojasuihke +föönaus, joskus myös minikreppiraudalla tyvikohotus sivuille ja taakse tai muotoiluraudalla kiharat jotka harjaan luonnollisen näköisiksi. Minusta tosi työlästä, mutta muutoin näytän kamalalta. No, onneksi on edes hiukset.

Vierailija
13/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millisiili, leikkaan kerran viikoda itse laitteella, ei muutabtarvita kun rasvata pää aamuin illoin.

M 20

Vierailija
14/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli vielä tasapitkät ja lättänät suorat hiukset takamukseen asti, semmoiset että niiden päällä pystyi istumaan kun taivutti päätä taakse. Väri hennalla sävytetty mustanruskea ja sivujakaus. Latvat etenkin pesun jälkeen todella pörröiset ja yleisestikin kuivat, vaikka käytin hoitoainetta. Kaksihaaraisia sai leikellä jatkuvasti, ja takkuja tuli. Yöllä vaikeat pitää kiinni. En osannut tehdä nutturaa kummoisempia kampauksia, joten usein vain roikkuivat auki pitkin päätä. Jäivät kiinni kaikkialle: auton oven väliin, vetoketjujen väliin, turvavyön ojentajaan... Olin halunnut päästä tukastani eroon jo jonkin aikaa, sillä minulla on jo vuosia ollut sama ruma pitkä lättämalli, mutta kynnys leikkauttaa oli suuri.

Rohkaistuin ja eilen leikkautin kerrostetun long bob -mallin, joka on takaa niskaan asti ja edestä n. 10 cm leuan alle. Yllätyin siitä, kuinka paksut ja ilmavat hiuksistani tuli heti ensimmäisen pesun ja yön jälkeen. Olen aina pitänyt tukkaani ohuena, mutta ilmeisesti pitkä tukka vain painui kasaan omasta painostaan. Lisäksi malli kuvastaa luonnettani ja näytän nyt paljon vähemmän hiljaiselta vässykältä, jollainen en todellakaan ole.

Edellisestä kampaamokäynnistä oli tullut kuluneeksi jo 4 vuotta.

Vierailija
15/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvolatukan vastakohta?

Kuva (linkki) kiinnostais minuakin.

Vierailija
16/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on varmaan upean näköinen! Pisteet viitseliäisyydestä, voin kuvitella tuon lookin työläyden.

Itselläni on hartioille ulottuvat hiukset, joissa on nyt oma väri, Otsatukka on leikattu häivyttäen sivuhiusten joukkoon eli ei erotu selvästi. Värjäsin vuosien ajan hiuksiani tummaksi ja välillä vaaleaksi, kunnes kyllästyin. Oma väri on minusta kauniin ruskea luonnonvalossa, mutta keinovalossa aivan mitätön :(

Pesun jälkeen muotovaahto, kuivaus kihartimella ja lopuksi lakkaa. Noin saan hiuksiin tuuheutta, joten värittömyydestä huolimatta ne näyttävät aika kivalta. Kampaajalla käyn noin kolmen kuukauden välein leikkauttamassa kuivat latvat.

.

Vierailija
17/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman luonnonkihara, punertavaksi värjätty (oma väri tummanvaalea), ei etutukkaa eli joka puolelta yhtä pitkä, perseeseen asti. Eniten työtä teettää pörröisyys, jota ei meinaa saada kuriin millään. Toisekseen latvat menee huonoo kuntoon nopeasti, niihin käytän hiustenlaiton yhteydessä erikseen hoitoöljyä, joka silottaa latvat. Tasoitus noin kerran vuodessa, itse tai äitini nipsaisee. En malta leikata niin paljon kuin kannattaisi ja tiedän sen. Värin ylläpito tapahtuu kotivärjäyksellä noin joka toinen kuukausi, ostan kaksi markettiväripakettia, yksi ei riitä. Olen aika huono kampausten tekemisessä ja keksimisessä, juhlakampaus on yleensä suoristus tai haltiatyyppinen puolet-hiuksista-ponnarilla-ratkaisu. Yleensä kotona hiuksia pidän kiinni, koska se on 100% käytännöllisempää, kun tukka ei oo eessä jatkuvasti. Kodin ulkopuolella tykkään pitää hiuksia auki, mutta se vaatii siitä huolehtimista, ettei hiukset oo auton oven välissä, turvavyön rullassa kiinni, takin vetskarin välissä, kanssaeläjien kahvissa jne jne jne :)

Mun identiteetti asuu hiuksissa. Olisin ihan hukassa jos joutuis luopumaan niistä yhtäkkiä.

Ihanaa, toinen tukkahörhö :D viittaan siis tuohon identiteettilauseeseen. Oma tukkahistoriani kuvaa aika hyvin elämänvaiheitani, tyyli on muuttunut radikaalisti aina suurissa käännekohdissa. Olen myös kertaalleen menettänyt hiukseni sytostaattien vuoksi, joten siksikin suhtaudun omiini hieman neuroottisesti.

Nykyään rakennan pitkätukkaidentiteettiä 8 kananpersevuoden jälkeen ("koska mä voin", sanoisi teinini), ja on hassua huomata, kuinka näkökulma muuttuu: pitkätukkafoorumeilla hengattuaan pitää omaansa "meh"-mittaisena ja alle vyötärömittaisia lyhyinä, vaikka hyvin tietää, että "normaalia" on pitää niitä vyötärömittaisia tosi pitkinä ja sitä pidempiä ihan naurettavina. :D - tämäkin saattaa olla välivaihe, mutta aina siinä mallissa on joku periaate. Tätä olen luvannut olla lyhentämättömänä ennen kuin gradu on valmis, ja se lupaus on yllättävän helppo pitää...

8

Vierailija
18/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29v nainen ja hiukseni ovat solisluu-mittaiset, aivan vähäsen kerrostetut ja tyyliltään rennot, sotkuiset ja "effortless"-luonnolliset. Oman väriset punertavat hiekanvaaleat. En ole värjännyt enää... 12 vuoteen ja olen leikannut itse viimeiset 7 vuotta. Viimeksi leikkasin pitkän bardot-etutukan. Aika pitkään pidin kaulamittaista polkkaa, sitä ennen vuosia kainalomittaa. Käytännössä sama tukka jostain 17-vuotiaasta asti.

Vaikeat ylläpitää näistä tekee hiusihanteeseeni nähden ihan vääränlainen hiuslaatu: hento, pehmeä, vetelä, painoton ja aivan suora. Minun on käytettävä päivittäin erilaisia muotoilutuotteita ja tehtävä hiuksiin joka ilta jonkinlainen kiharrussykeroviritelmä yötä vasten. Näin saan hiuksiin muotoa ja rakennetta ja selviän kahdella hiustenpesulla viikossa, kun "luonnontilassa" joutuisin pesemään hiukset päivittäin ja menettäisin hermoni samantien.

Vierailija
19/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein vyötärölle ulottuvat, hieman laineikkaat, lämpimän vaaleanruskeat/tummanvaaleat. Omaa väriä kasvanut n. kolme vuotta, eli latvoissa vielä värjättyä kuontaloa jäljellä, mutta sointuu omaan väriin luonnollisesti. Tasaotsis. Kampaajalla viimeksi vuonna 2000. Muotoilutuotteista käytän ainoastaan lakkaa kesyttämään otsista. Samoin fööniä käytän vain otsikseen, muu pehko saa kuivua vapaasti. Esikuvana sellainen Jane Birkinmäinen ranskattarien vähän sotkuinen ja laittamaton roikkutukka. Usein tosin pidän jotain lettisysteemiä tai nutturaa.

http://vickiarcher.com/wp-content/uploads/2015/02/Optimized-main.origin…

Vierailija
20/51 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapäille ylettyvät, oma väri. Hius on melko ohutta, mutta sitä on paljon. Hiuslaatu on melko karkeaa ja vähän luonnonkihara. Kampaajalla tulee käytyä 1-2 kertaa vuodessa. Muuten kyllä tykkään, mutta pesun jälkeen harjaaminen on melkoista taistelua. Muutenkin hiukset takkuuntuvat todella helposti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän