Millaiset hiukset sinulla on? Onko työläät ylläpitää?Pistetään hiusketju pystyyn!
Onko värjätyt, raitoja? Millainen leikkaus? Ja millaista on ylläpitää niitä? Kuinka usein käyt kampaajalla? Ja saa sanoa iänkin.
Kommentit (51)
Punaiset puoleen selkään ulottuvat paksut hiukset. Kampaajat kehuvat aina hiuksia miten paljon niitä on. En oikein itse ole koskaan tyytyväinen.
Hiukset ovat laineikkaat ja tästä johtuen niitä ei voi pitää ihan vaan auki ilman laittoa niin kuin sileitä hiuksia.
Muutama vuosi sitten kihartuivat vielä paljon enemmän. Kosteisiin hiuksiin kun puristeli pesun jälkeen kiharanhoitoainetta niin oli ihan kivan pirteät luonnonkiharat. Nykyään siis vähän kihartuvat, muttei koskaan niin kuin itse haluaisi.😄
Teen paljon erilaisia ranskanlettejä tms. ihan arkeen ja juhlaan. Mutta useimmiten perusponnarilla aamusta iltaan. Kiharran myös välillä jos olen johonkin ruokakauppaa hienompaan paikkaan menossa.
Värjään itse 1-2kk välein. Oma väri sellainen tylsääkin tylsempi maantienvärinen. Hyvä puoli on se että punainen väri näkyy suoraan siihen omaan väriin laitettuna ilman vaalennuksia.
Vyötärömittainen, melkein tasapitkä, oma väri vaaleilla raidoilla (raidoitutan 2-3x vuosi). Paksut ja tuuheat.
No värin ylläpito on helppoa ja koska hiukseni on niin tuuheat, niitä ei tarvitse hirveämmin laittaa. Föönaus riittää. Kihartelen sit viikonloppumenoihin. Tosi takkuuntuvat hiukseni kyllä ovat, se vaikeuttaa. Mutta tällainen surffitukka-tyyli on ollut jo vuosia.
Polkkatukka, ohut, värjätyt, luonnonkiharat. Joka pesun jälkeen suorakuivaus ja rauta. Pysyvät pitkään puhtaina eli n. 1x/vko pesen ne.
Pitkä polkka. Oma väri pohjalla jossa liukuvaa vaaleaa raitaa. Tykkäisin kovasti, ellei vaalea raita muuttuisi aina keltaiseksi :/ Pidän todella platinablondeista viileistä liukuraidoista tummanvaaleaa pohjaa vasten.
Vinkkejä viileän vaalean ylläpitämiseen? Hopeashampoo auttaa aavistuksen, muttei poista juuri ongelmaa.
Hius on muuten kauhean ohutta ja hentoa, hieman luonnontaipuisaa. Laitan joka päivä hiukset. Kiharran tai suoristan, tupeeraan, läträän hiuspuuteria yms. kohottavia aineita. Jos pesen illalla hiukset enkä muotoile niitä aamulla, hiukset ovat päätämyöten menevät lättänät rumat lirut, joista siellä täällä sojottaa sähköistynyt hius ilmaan. Ei hyvä, joten pakko nähdä kaikki se vaiva laittaa hiusta aamuisin.
On työläät. Joudun värjäämään harmaat piiloon 4-5 viikon välein. Luonnonkihara/taipuisa, joka vaatii joka pesun jälkeen laittamista etten näytä variksenpelättimeltä. Kampaajien mukaan minulla on hyväkuntoiset hiukset. Omasta mielestäni vallattomat ja vaikeasti hallittavat, vaikka on leikattu malliin ja säännölliset kampaamokäynnit.
Paksut, puolipitkät, runsaat ja luonnostaan taipuisat. Kerroksittain leikatut. Otan parin vuoden välein permanentin jotta olisi helpommin muotoiltavat. Kuivaa hitaasti, jos pesisin illalla hiukset olisi vielä aamulla märät. Kuivaajalla menee n 20min + ilmaharjalla vielä toinen 20min muotoon taivutus.
AIna laitan hiukset, kotonakin ollessa. Jos lähden jumppaan tms pidän nutturalla, muuten auki.
Hiukset on mun mielestä huolitellun olemuksen perusta!
Pitkät, oma väri on tumma maantie(?). Raidat on ja latvat vaaleammat, liukuvärjäys. Pesen max. joka toinen päivä joskus kolmeki päivää pesemättä jos oon laiska. Oma hiuslaatuni on tosi karhea ja takkuuntuva joten jätettäviä aineita käytän joka pesun jälkeen. Raidoitus 2x vuodessa, latvojen siistimen ehkä joka kolmas kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tissien yli ulottuvat, takaa melkein vyötärölle, kirkkaanpunaiset. Noh, sanotaanko että värin ylläpito on ihan helvettiä :D Juurikasvu täytyy aina blondata ennen väriä ja koska olen köyhä teen kaiken itse. Ja sitä tukkaa on paljon. Pesuvälin pidentäminen on auttanut kyllä paljon.
Nyt kuulostaa hyvälle,miltä näytät muuten,ikä,pituus?
alastonkuva olisi kyllä kiva nähdä.
Todella paksut, aika karheat, vähän luonnonkiharat/tapuisat? hiukset. Aika pitkät, puoleen selkään varmaan suunnilleen, edestä tulee reilusti rintojen alle. Värjätty tummanruskeiksi, oma väri joku maantie/vaaleampi ruskea.
Pesen 2-3 päivän välein, rasvaisuus ei juuri ikinä näy mutta tuntuu inhottavalta. Pesen ihan perus shampoolla ja hoitoaineella, en föönää. Usein suoristan, niin hiuksista tulee sileät ja vähän kevyemmän tuntuiset (on niin paksut ja hiostavat...).
Kampaajalla käyn ihan liian harvoin, itse olen latvoja siistinyt. Nyt ois tavotteena päästä pois värjäyskierteestä ja takaisin johonkin lähelle omaa sävyä, jota voisi sitten freesata vaaleammilla raidoilla tms :)
N21
Mulla on luonnonkihara, joka ei jaksa enää kihartua, lapsena oli käkkärä. Nyt sellainen taipuisa puolipitkä pörröinen, aika ohut kuitenkin tai harva, päänahka paistaa. Otsahiukset on, vähän pidemmät sivuilla, ne leikkaan itse ja mies tasoittaa latvat. Väri on ruma maantienharmaa, värjään itse yleensä ruskealla/suklaanruskealla, olen miettinyt siirtymistä johonkin kasviväriin tms. Kampaajalla käyn yleensä 1-2 vuoden välein. Yleensä pidän hiuksia rennolla nutturalla ja jätän suortuvia kehystämään kasvoja.