Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteesta lähteneet: mikä oli erosi syy?

Ellu
28.02.2017 |

Parisuhteet päättyy, toiset jatkuu. Millaiset tekijät ovat johtaneet oman parisuhteesi loppumiseen?
Keskustelua!

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kesti 20 vuotta, kaatui sairaanloiseen mustasukkaisuuteen, henkiseen väkivaltaan ja liialliseen alkoholiin . Toinen .. Jaa'a liian erilaiset luonteet, mies ei tykännyt lapsistani. Kolmas nyt menossa, ja tähän asti suht hyvälle näyttää. 

Vierailija
22/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä suhdetta kesti melkein kolme vuotta, olin epävarma itsestäni ja itsetunto nollissa joten siksi niin kauan. Suhteessa oli väkivaltaa, otin turpaani useasti ja mitä pienimmistä syistä. Ex vahtasi kaikkea tekemistäni ja jouduin oikeasti sanasta sanaan kertomaan hänelle mitä olin kenenkin kanssa puhunut. Silloin olin vielä koulussa ja koulupäivänkin jouduin käymään läpi samalla tavalla. Jos joku päivä ei mitään tapahtunutkaan, hän tenttaamalla tenttasi ja uskoi, että olin häntä silloin pettänyt. Vaatteet piti tarkistuttaa hänellä ensin, ei mitään liian tiukkaa, ei avonaisia kaula-aukkoja, lyhyitä hihoja yms. Mitään en saanut päättää itse. Päällisin puolin ex vaikutti ihanalta muiden silmissä, mutta kahden kesken oli elämä pelkkää helvettiä. Kaikki riidat oli aina minun vikani ja jouduin pyytämään anteeksi jopa sitä, että hän löi minua. Minä siis pyysin häneltä sitä anteeksi?! Suhde loppui siihen kun olin henkisesti aivan loppu, suunnittelin itsemurhaa ja pääsin suljetulle ja siellä sitten aloin nähdä asiat oikeassa valossa. Ettei normaali suhde toimi noin. Vieläkin, vaikka suhteen päättymisestä on viisi vuotta, pelkään törmääväni häneen jossain, tai että hän ottaa yhteyttä. Pelkään kyseistä henkilöä ihan oikeasti.

Seuraava suhde oli sitten mielenterveysongelmaisen alkoholistin kanssa, joka päättyi siihen, etten enää kestänyt katsoa sitä juomista. Viikko erosta exä oli tehnyt itsemurhan.

Nykyisin onneksi terveessä parisuhteessa miehen kanssa, jolla ei minkäänlaisia mielenterveysongelmia, eikä päihdeongelmia. Ensimmäisen suhteen jälkeen päätin myös, että jos minua kukaan koskaan enää lyö, minä lähden. Onneksi tässä suhteessa ei ole sitä pelkoa, luotan mieheen aivan täysin tässä asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski tunnustaa itselle, että valinta oli ollut väärä. Sain laitettua eropaperit vetämään, kun kaiken muun mitätöinnin ja paskan päälle mies lähti matkustelemaan, vaikka meillä oli talous tosi tiukilla. Reissuhan tiesi lomaromanssia.

Vierailija
24/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäsuhde

Vierailija
25/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski tunnustaa itselle, että valinta oli ollut väärä. Sain laitettua eropaperit vetämään, kun kaiken muun mitätöinnin ja paskan päälle mies lähti matkustelemaan, vaikka meillä oli talous tosi tiukilla. Reissuhan tiesi lomaromanssia.

No mut sillähän oli hermot kireellä, ja oli hermo/seksiloman tarpeessa. Vähän suvaitsevaisuutta kehiin

Vierailija
26/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko elämäni kuullut että olen kaunis nainen. Jossain vaiheessa aloin vaan katsoa kumppaniani uusin silmin ja miettiä, onko hän minun tasoani. Ei ollut, joten jätin ja etsin toisen ulkoisesti komean kumppaniksi.

Vierailija
27/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks näissä 80-luvun puolivälissä syntyneissä miehissä yleisesti jotain vikaa kun moni 30 tietämillä oleva mies käyttäytyy keskenkasvuisesti...

Ensimmäinen sukupolvi johon feministit ovat pystyneet vaikuttamaan, miehet eivät ole koskaan saanut kasvaa miehiksi, joten ovat jääneet teinin tasolle. Kotona ollut perinteinen kasvatus, ja teininä "todellisuus" on tullut vastaan...eli tavallaan siirtymäsukupolvi

Vierailija
28/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mut sillähän oli hermot kireellä, ja oli hermo/seksiloman tarpeessa. Vähän suvaitsevaisuutta kehiin

Joo mutta ei sitä sillä hetkellä tajunnut. Itselläkin oli hermot kireellä ja kaipasi hellyyttä. Takaisinko pitäisi pyytää?

Vierailija
29/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin suurkulutus sekä orastava väkivaltaisuus.

Vierailija
30/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen päihteiden käyttö oli pääasiallinen syy. Siihen sitten liittyi tosi paljon valehtelua ja lupausten toistuvaa rikkomista. Viimeiset kaksi vuotta meni niin, että mies ei yhtään ainutta selvää viikonloppua nähnyt, siis hän dokasi joka ikinen viikonloppu perjantai iltapäivästä sunnuntai aamupäivään. Lopun sunnuntaita sitten nukkui ja löyhkäsi kuin rankkitynnyri vanhalle viinalle. Vikan vuoden aikana kaljaa alkoi menemään myös useina arki-iltoina 6-10 tölkkiä. Pilveä poltteli myös useita kertoja viikossa.

Toistuvan valehtelun lisäksi tämä päihteiden käyttö nieli tietty rahaa niin paljon, että minä en uskaltanut käyttää omaakaan rahaani enää, kun koskaan ei tiennyt, joudunko maksamaan vuokran ja laskut kokonaan vai miten mies on onnistunut omia rahojaan säännöstelemään.

Erosimme periaatteessa yhteisymmärryksessä mutta minun aloitteestani. Mies on myöhemmin kertonut eronneensa minusta siksi, että minusta tuli pihtari. Pitää paikkansa. En häpeä edes myöntää, että ei todellakaan paljon seksi kiinnostanut pahalta haisevan alkkiksen kanssa. Nyt olen asunut yksin kolme kuukautta ja joka päivä iloitsen siitä, miten on niin helppo hengittää ja olla.

Vierailija
31/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko elämäni kuullut että olen kaunis nainen. Jossain vaiheessa aloin vaan katsoa kumppaniani uusin silmin ja miettiä, onko hän minun tasoani. Ei ollut, joten jätin ja etsin toisen ulkoisesti komean kumppaniksi.

Liikaa olet palstaillut av:lllä.

Vierailija
32/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta ei sitä sillä hetkellä tajunnut. Itselläkin oli hermot kireellä ja kaipasi hellyyttä. Takaisinko pitäisi pyytää?

No ei :D Pahoittelen, ajattelin että olisi riittävän tyhmästi kirjoitettu että ymmärtäisit sarkasmiksi :)

Vierailija
33/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei :D Pahoittelen, ajattelin että olisi riittävän tyhmästi kirjoitettu että ymmärtäisit sarkasmiksi :)

Aijaa, mistä tiedät, etten ymmärtänyt?

Vierailija
34/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee niin on ihan hyvä mieli että oon sinkku. :)

Vierailija
35/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksesi perusteella

Vierailija
36/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksesi perusteella

No voi sori sentään.

Vierailija
37/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksesi perusteella

No voi sori sentään.

Et saa

Vierailija
38/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaihtoi nuorempaan.

Näitä on tullut vierestä seurattua. Mikään suhde ei ole ollut, kunnes kuolema meidät erottaa. Ero on tullut nuoremmastakin ennemmin tai myöhemmin. Etenkin jos miehen rahat loppuvat, niin ennemmin. Vaihdantaloutta nuoremman kanssa. Mies saa seksiä, nainen paremman elintason. Raaka peli.

Vierailija
39/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks näissä 80-luvun puolivälissä syntyneissä miehissä yleisesti jotain vikaa kun moni 30 tietämillä oleva mies käyttäytyy keskenkasvuisesti...

Tai sitten 30 kriisissä pitää päättää vuosiakin kestänyt hyvä ja tasainen parisuhde. Josko jossakin muualla olisi vielä parempaa, ettei hedonismissaan vaan missaa mitään? Sitten nelikymppisenä itketään, kun pisti ihan itse oman elämänsä raunioiksi tuolla systeemillä. Käteen voi jäädä musta pekka.

Vierailija
40/80 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde 1, ikävuodet 18-20. Oli huono itsetunto ja uskoin etten kelpaa kellekään. Otin siis itseäni 20 vuotta vanhemman muslimi-mamumiehen, koska uskoin että sellainen on ainoa jolle kelpaan. Kulttuurierot, ikäerot, oma ja toisen tasapainottomuus tuhosivat suhteen.

Suhde 2, ikävuodet 23-27. Opiskeluajan suhde. Tiesin heti tavatessamme, ettei meistä paria tule, mutta mies oli kivan näköinen joten päätin lähteä opiskelijabileistä petipuuhiin. Aloimme kuitenkin viihtyä hyvin yhdessä, kuin kaverit, molemmat viihtyi baareissa ja olivat kovia ottamaan alkoa jne. Siinä sitten roikuttiin yhdessä 4 vuotta, pääosin viikonloppuisin ja bileissä tavaten, tietäen ettei meistä ikinä vakavaa paria tule.

Suhde 3, avioliitto, ikävuodet 30-32. Tapasin unelmien miehen: varakas it-miljonääri, hyvän näköinen jos ei nyt suorastaan komea, pitkä, energinen, hurmaava. Alku olikin kuin romanttisesta elokuvasta: ihania matkoja, lahjoja, suoranaista palvomista. En tiennyt että mies oli bipolaarihäiriöinen ja hypomaniavaiheessa. Sitten iski mania, ja ärtyisyys, kriittisyys, sekakäyttö, holtiton tuhlaus ja pettäminen. Siitä masennukseen. Mies ei kertonut sairaudesta vaan syytti minua ahdistuksestaan. Vasta miehen ex-vaimolta kuulin diagnoosista ja se selitti paljon. Rakastin miestä, mutta elämä yhdessä oli niin riepovaa ja tempovaa ääripäästä toiseen menemistä, että en vaan jaksanut, oli pakko lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme