Mies kommentoi naisten juttuja facessa
Alkaa ärsyttää.
Mun puhelin kilkuttaa jatkuvasti, kun mieheni kommentoi facessa jotain. Ja kun menen katsomaan, hän kommentoi yhteisten kavereidemme naisten juttuja........mun juttuihin ei koskaan kommentoi.
Täällä kotonakaan ei puhu mulle juuri mitään, mutta näille naisille puhuu facessa, kehuu ja tsemppaa.
Musta tuntuu tosi tyhmältä.
Kommentit (36)
Munkin mielestä on omituista jos puolisot kommentoivat keskenään aina toistensa juttuja somessa, mutta tuo ap:n kuvailu nyt kuulostaa siltä että miehellä ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun puhelimesi kilkuttaa, kun mies postaa kommentteja?
Kyllä!
Siis aina kun joku kaverini saa postauksen, mun puhelin kilkuttaa, vaikka se postaaja olis ihan tuntematon. Erittäin ärsyttävä juttu. Miten sen saa pois?
Asetustesi täytyy olla pahasti pielessä, Herrajjestas, jos omakin puhelimeni kilahtaisi aina kun joku yli 400 ystävästäni saisi postauksen, sehän soisi koko ajan! Itselleni tulee ilmoitus vain, jos joku kommentoi omia postauksiani tai kommenttejani tai ketjuihin, joihin itse olen kommentoinut (ja nekin ilmoitukset otan yleensä pois päältä).
Kyllä mun mielestä on outoa, jos mies kommentoi vain kehuja kalastelevien naisten ulkonäköä. Eri asia onnitella tai toivottaa hauskaa reissua tms. Siinä kyllä samaa mieltä useiden muiden kanssa, että on hassua, jos pariskunta keskustelee somen välityksellä (saattavat olla samassa huoneessakin).
No voi hyvänen aika! Eikö ne puolisot saa edes jutella vastakkaiselle sukupuolelle? Ihan sairasta kyttäämistä. Et sinä sitä kumppaniasi omista. Miksi pitää olla parisuhteessa jos on noin kova tarve rajoittaa toisen tekemisiä/sanomisia.
Kauheeta peppukipeyttä jostain tsemppiviesteistä... Älä mene lukemaan niitä kommentteja jos tulee paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa todella tylsältä! Sinuna mä kysyisin miksi kommentoi muiden naisten kuvia mutta ei sun. Sanot, että säkin kaipaisit kehuja ja huomiota ihan normaalielämässäkin.
Paljonkos ap kehuu miestään somessa tai irl? Villi veikkaus, että ei juurikaan. Ainakin oman kokemuksen perusteella naiset kyllä kovasti kaipaavat huomiota ja kehuja mieheltä, mutta antavat takaisin selkeästi vähemmän.
Sä et vaan ole kuulemassa kun kehun miestäni... mun mies ainakin luulisi että Mä olen seonnut jos Mä kaiken kansan kuullen rupeaisin hehkuttamaan hänen ihanuuttaan tai tekemisiään, se olis aika noloa...
Etkös juuri itse itkenyt sitä, ettei miehesi kehu sinua kaiken kansa nähden vaan muita tuttuja naisia? Miten se sinun kehuminen olisi vähemmän noloa kuin miehesi kehuminen? Taisit juuri vahvistaa sen mitä tarkoitin.
Miehenä voin kertoa, että kyllä lähes aina miesten kommentoinneissa on taka-ajatus. Jos kehutaan naisten kuvia ja annetaan muita kehuja, niin pidetään tavallaan ovia auki. Jos vaikka oma suhde kariutuisi, niin on mukavan miehen maine, ja kontaktit kunnossa, kun on auliisti kehunut naisia.
On ihan ymmärrettävää, ettei oma kumppani pidä tuollaisesta. En itsekään haluaisi, että muut miehet kehuisivat kilpaa omaa naistani, joka olisi sitten ihan fiiliksissä näistä kehuista.
Poikkeus on jotkut vanhat kaverit, jotka on todellakin selkeästi aina vain kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun puhelimesi kilkuttaa, kun mies postaa kommentteja?
Kyllä!
Siis aina kun joku kaverini saa postauksen, mun puhelin kilkuttaa, vaikka se postaaja olis ihan tuntematon. Erittäin ärsyttävä juttu. Miten sen saa pois?
Tarkoitatko että kun joku kommentoi kaverisi kuvaan (johon itsekin olet kommentoinut/tykännyt?) luurisi kilkuttaa? Silloin otat tästä kuvasta ilmoitukset pois käytöstä. Voit myös lakata seuraamasta kavereitasi niin ilmoituksia ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä voin kertoa, että kyllä lähes aina miesten kommentoinneissa on taka-ajatus. Jos kehutaan naisten kuvia ja annetaan muita kehuja, niin pidetään tavallaan ovia auki. Jos vaikka oma suhde kariutuisi, niin on mukavan miehen maine, ja kontaktit kunnossa, kun on auliisti kehunut naisia.
On ihan ymmärrettävää, ettei oma kumppani pidä tuollaisesta. En itsekään haluaisi, että muut miehet kehuisivat kilpaa omaa naistani, joka olisi sitten ihan fiiliksissä näistä kehuista.
Poikkeus on jotkut vanhat kaverit, jotka on todellakin selkeästi aina vain kavereita.
Minulla ainakin se taka-ajatus on ihan se, että näin on opetettu käyttäytymään. Ja kieltämättä haluan jättää itsestäni mielellään mukavan mielikuvan, niin miehille kuin naisillekin. Tosin jostain syystä miesten kampauksia tulee harvemmin kehuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin se taka-ajatus on ihan se, että näin on opetettu käyttäytymään. Ja kieltämättä haluan jättää itsestäni mielellään mukavan mielikuvan, niin miehille kuin naisillekin. Tosin jostain syystä miesten kampauksia tulee harvemmin kehuttua.
"näin on opetettu käyttäytymään"
Opettiko äitisi, miten kehutaan somessa. Tuskin. Normaali kohteliaisuus ja hyvät tavat on eri asia kuin oma-aloitteisesti mielistellä kauniita naisia somessa. Joku satunnainen tykkäys tai kommentti jollekin hyvälle kaverille on eri asia kuin huomiota kerjäävien naisten mielistely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettiko äitisi, miten kehutaan somessa. Tuskin. Normaali kohteliaisuus ja hyvät tavat on eri asia kuin oma-aloitteisesti mielistellä kauniita naisia somessa. Joku satunnainen tykkäys tai kommentti jollekin hyvälle kaverille on eri asia kuin huomiota kerjäävien naisten mielistely.
Eipä sekoiteta nyt puuroja tai vellejä. En ole tuo kenelle vastasit, mutta mies toimisi ikävästi, jos hän kuolaisi tai flirttailisi somessa muille, mutta ap:n tapauksessa mies kommentoi, tykkää ja tsemppaa kavereitaan. Tässä on siis ihan eri asiasta kyse! Ja meitä on sosiaalisia ja ekstroverttejä tapauksia, jotka ovat vaikka missä mukana.
Itse seurustelen naisena toisen naisen kanssa ja olen vielä bi. Olisi ihan älytöntä, jos en saisi ketään kehua tai tsempata tai muutakaan somessa kuin vain omaa puolisoani! Eikä minulla todellakaan ole mitään taka-ajatuksia, olen vain puhtaasti puhelias ja motivoitunut pitämään ihmissuhteistani huolta. Ja olen siis se, kuka ei kommentoi ja lähinnä vain tykkään kumppanini jutuista ja sama toisinpäin.
Jos teidän kaveripiirissä tms. on "huomiota kerjääviä" ihmisiä, niin niistä voi joko hankkiutua eroon jos ne ovat liian raskaita tai nimenomaan tukea heidän itsetuntoaan ja tsempata uskomaan itseensä. Aika kusipäistä olisi kaverina antaa ystävänsä kärvistellä huonossa itsetunnossa ja pihdata positiivisia kommentteja kontrolloivan puolison tähden.
Voisi kuvitella ap:n erottavan flirtin ja normaalit jopa sydämelliset ystävällismieliset viestit ja kommentit toisistaan. Nyt taitaa kivi hiertää vain siitä, että mies ei kommentoi ap:n juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa todella tylsältä! Sinuna mä kysyisin miksi kommentoi muiden naisten kuvia mutta ei sun. Sanot, että säkin kaipaisit kehuja ja huomiota ihan normaalielämässäkin.
Paljonkos ap kehuu miestään somessa tai irl? Villi veikkaus, että ei juurikaan. Ainakin oman kokemuksen perusteella naiset kyllä kovasti kaipaavat huomiota ja kehuja mieheltä, mutta antavat takaisin selkeästi vähemmän.
Sä et vaan ole kuulemassa kun kehun miestäni... mun mies ainakin luulisi että Mä olen seonnut jos Mä kaiken kansan kuullen rupeaisin hehkuttamaan hänen ihanuuttaan tai tekemisiään, se olis aika noloa...
Etkös juuri itse itkenyt sitä, ettei miehesi kehu sinua kaiken kansa nähden vaan muita tuttuja naisia? Miten se sinun kehuminen olisi vähemmän noloa kuin miehesi kehuminen? Taisit juuri vahvistaa sen mitä tarkoitin.
Öö, nyt taidat kyllä sekoittaa minut ihan johonkin toiseen, en siis ole AP, enkä ikinä ole valittanut etteikö mieheni kehu minua (minkä hänkin tekee ihan niin että minä olen paikalla eikä teennäisesti silloin kun on 'paljon yleisöä') - minä en usko puolison julkihehkutukseen enkä jaksa kuunnella kenenkään juttuja siitä miten "mun mieheni/naiseni on niiiiiin iiiiihana" .
Eli en kyllä tainnut vahvistaa yhtään mitään sun näkemystäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä minkä tason mielistelyistä oikein puhut. Minä puhuin näistä yleisistä näytät hyvältä, uusi kampaus sopii sinulle tms. Ihan niitä samoja kohteliaisuuksia ja tsemppauksia kuin naamakkainkin sanotaan. En pidä niitä somessa sen kummempina.
Perinteinen JSSAP eli jätä se sika, ansaitset parempaa.
Miksi haluaisit jatkaa kotiorjana miehen kanssa, jos hän kiinittää huomiota vain muihin naisiin?
En ole kaveripiirissä havainnut että muut miehet kuin parisuhteessa olevan naisen mies kehuisi ainakaan ulkonäköä kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
En ole kaveripiirissä havainnut että muut miehet kuin parisuhteessa olevan naisen mies kehuisi ainakaan ulkonäköä kuvissa.
Koska se mies on 'turvassa' parisuhteessaan ja kuvittelee voivansa sanoa pieniä kehuja ilman että joku heti kuvittelee hänen yrittävän iskeä kehun kohdetta (vähänpä hän tietää miten täällä av-palstalla häntä tulkitaan 😊)
Miesten kesken on erilainen kulttuuri näissä asioissa. Ei naisetkaan käyttäydy miespuolisten kavereiden kanssa samalla tavalla kuin naisystäviensä kanssa.