Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on työmatkatapaturma?

Vierailija
27.02.2017 |

Loukkasin käteni kun nostin lapsen autosta ulos kun olin viemässä hänet päiväkotiin. Olin viemässä lapsen päiväkotiin matkalla töihin. Onko tämä työmatkatapaturma vai vapaa-ajan tapaturma? Käsi on nyt kipeä, en vielä ole lääkärissä käynyt mutta huomaan että käsi kestää huonosti rasitusta. Mietin siis jos käyn lääkärissä niin mihin lääkäriin menen...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin työpaikan vakuutus korvasi kun tulin töistä ktoiin ja liukastuin kotipihalla. Tässä välissä poikkesin s-marketissa ostoksilla, joka oli työmatkalla. Olettaisin, että matkalla oleva päiväkoti kuuluu samaan kategoriaa kuin tuo kauppa. Tosin en sitten tiedä onko eri vakuutuksien välillä eroja.

Vierailija
22/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tuohon työtapaturmaan ja kun olet poikennut muun kautta kaupassa, vienyt lapsen hoitoon, niin se ei ole työtapaturma. Työtapaturman maksat  tai omilla vakuutuksilla jos sellainen on.

Muutenkin nämä työantajien ottamaton kovin heikkoa, esimerkiksi jos ifissä vakuutukset niin korvaus nihkeätä. Palvelu hidasta,käsittelyt kestää ja kaikesta niuhotetaan korvauksien suhteen,tyylillä ei kuulu tai ei ole vakuutettu.

Korvaussummat matkakuluthyvin pieniä ja hidasta käsittelyä,

Kun ottaa vakuutuksen kannattaa tarkkaan katsoa sisältö ja mitä se todellisuudessa kattaa.

Ifi on nihkeä vakuutusyhtiö korvauksien suhteen joten tutkiskele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fennolaw.fi/tyomatkalla-sattunut-tapaturma/

Työtapaturmalla tarkoitetaan tapaturmaa, joka on sattunut työntekijälle työssä, työntekopaikan alueella taikka laissa säädetyin edellytysten täyttyessä myös työntekopaikan alueen ulkopuolella. Työntekopaikan alueen ulkopuoliseksi, työtapaturmaksi määriteltäväksi, tapahtumaksi katsotaan esimerkiksi tavanomainen työssäkäynnistä johtuva asunnon ja työpaikan välinen matka, johon katsotaan kuuluvan myös vähäinen poikkeaminen matkareitiltä lasten päivähoidon, ruokakaupassa käynnin tai muun niihin rinnastettavan syyn vuoksi.

Vierailija
24/24 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa töihin, liukastuin työpaikan pihalla ja mursin selkäni.

Työmatkatapaturma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän