miksi painotettu opetus on niin tärkeä?
Ihmettelen tätä buumia millä näille painotetuille luokille haetaan. Vanhemmilta on jotenkin lähtenyt järki päästä tässä asiassa. Oma lapseni on kieliluokalla, nyt jo kuudennella luokalla, mutta se johtuu siitä että kieliluokka oli lähikoulussa tarjolla. Hyvää englantia puhuu naapurin kasiluokkalainenkin, vaikka ihan tavallisen luokan on käynyt.
Lapseni luokalla on oppilaita, jotka kulkevat pitemmän matkan päästä ja sitten heillä ei ole oikein kavereita vapaa-ajalla. Kun ne lähialueen lapset ovat siellä lähikoulussaan ja luonnollisesti ovat enemmän saman koulun oppilaiden kanssa. Iso murhe se on joillekin lapsille ja vanhemmille ollut. Omanikin olisi ilman painotettua päässyt luokalle jossa olisi ollut enemmän naapuruston samanikäisiä.
Nyt kai ne haut on jo taas ohi ja osa vanhemmista on pettyneitä, niin muistakaa että se ettei lapsi päässyt painotettuun luokkaan voikin lopulta olla hänelle onni. Kannattaa tulevien koululaisten vanhempien miettiä tarkkaan mikä on lapselle parasta. Itse arvostaisin kyllä kaverisuhteita ylitse muiden. Tai no ehkä jos kyse on vaikka musiikista ja lapsi on erittäin lahjakas ja itse halukas niin sitten painotettuun, mutta muuten kannattaa miettiä mikä on lapsen paras nyt, eikä vain sitä mikä on hyödyllistä aikuisena.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Poika itse päätti että menee painotettu yläaste mm fysiikka, tietotekniikka jne. Nörttiluokka, 4 tyttöä tais olla ja nekin lopetti kasilla.
Lukio taas tyttövoittoinen, alin ka millä pääsi oli 9,42 Hki.
Poika itse päätti että menee painotettu yläaste mm fysiikka, tietotekniikka jne. Nörttiluokka, 4 tyttöä tais olla ja nekin lopetti kasilla.