Asiallinen keskustelu yh-äideistä ja heidän vaatimuksistaan
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä tätä aloitusta. Ne naiset jotka huolehtivat yhden huoltajan perheestään ovat naisia siinä missä muutkin naiset ja heillä on oikeus määritellä minkälaisen miehen kanssa alkavat seurustelemaan. Se lapsien olemassaolo ei mitenkään tätä oikeutta vähennä tai vaatimustasoa laske.Vaatimustaso voi pikemminkin nousta koska lähivanhemmat tietävät mitä eivät missään tapauksessa halua. Lähivanhemman ei tarvitse kelpuuttaa kumppanikseen mitä tahansa rupureijoa vain siksi että hänellä on lapsi.Ne rupureijot eivät kelpaa naisille ihan syystä.Se syy ei mitätöidy sillä että naisella on lapsia jonkun toisen miehen kanssa aiemmasta suhteesta.Naisilla ei ole mitään velvollisuutta seurustella säälistä.
Ne miehet jotka eivät halua tapailla naista jolla on naisia, voivat vapaasti olla tapailematta naisia joilla on lapsia. Mikä tässä on ap:lle epäselvää?
Lapset laskevat naisen kiinnostavuutta miehen silmissä eli saahan yh-äiti vaatia, mutta joutuu laskemaan vaatimustasoaan rutkasti, jos meinaa miehen saada muuksikin kuin vakipanoksi.
Tänne kuitenki tulee paljon juttua että naiset on liian nirsoja. Hyvä että sinä annat naisten valita.
Mutta miksi luulet että yh tarvitsee parisuhteen? Mulla oli kaveri jonka kanssa seksisuhde, kumpikaan ei halunnut enempää. Tämä tuli kuitenkin hyvin toimeen lapseni kanssa ja viihtyi myös meillä. Älä yleistä sitä koskemaan kaikkia mikä sinulle on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä tätä aloitusta. Ne naiset jotka huolehtivat yhden huoltajan perheestään ovat naisia siinä missä muutkin naiset ja heillä on oikeus määritellä minkälaisen miehen kanssa alkavat seurustelemaan. Se lapsien olemassaolo ei mitenkään tätä oikeutta vähennä tai vaatimustasoa laske.Vaatimustaso voi pikemminkin nousta koska lähivanhemmat tietävät mitä eivät missään tapauksessa halua. Lähivanhemman ei tarvitse kelpuuttaa kumppanikseen mitä tahansa rupureijoa vain siksi että hänellä on lapsi.Ne rupureijot eivät kelpaa naisille ihan syystä.Se syy ei mitätöidy sillä että naisella on lapsia jonkun toisen miehen kanssa aiemmasta suhteesta.Naisilla ei ole mitään velvollisuutta seurustella säälistä.
Ne miehet jotka eivät halua tapailla naista jolla on naisia, voivat vapaasti olla tapailematta naisia joilla on lapsia. Mikä tässä on ap:lle epäselvää?
Lapset laskevat naisen kiinnostavuutta miehen silmissä eli saahan yh-äiti vaatia, mutta joutuu laskemaan vaatimustasoaan rutkasti, jos meinaa miehen saada muuksikin kuin vakipanoksi.
Sinulle on jo useassa kommentissa sanottu, että yh-äiti ei missään nimessä ota ihan ketä sattuu. Huono suhde on tosi huono, jos siinä on lapsia. Eikä kukaan halua huonoa suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Minkälainen tuo YH lienee. Ainakin parisuhde, josta lapsi/lapsia on kariutunut. Voi kertoa vaikeasta luonteesta.
Parempi hakea sinkkua.
Mutta aiheeseen:
Voiko YH:lle esittää mitään vaatimuksia, vai hänkö vaan esittää niitä? Lasten kannalta jne.
Vaikea luonne ei välttämättä ole vain naisella. Se on 50-50 kumpi sen "vaikean" luonteen lapsen vanhemmista omistaa. Eli on niitä yh-isiäkin, joilla on vaikea luonne. Muutenkin yh-isä vs. yh-äiti suhde alkaa tasaantumaan ja yksinhuoltajuus ei enää ole automaattisesti äidillä.
Lapsetonta kannattaa hakea, jos kokee naisen olemassa olevat lapset itselleen hankaliksi käsitellä.
Vaatimuksia voi myös mies vaatia yh-naiseltaan. Ihan samalla tavalla, kuin lapseton nainen yh-isältä. Yh-sinkkuna ainakin minä otan huomioon myös miehen toiveet, jos suhteeseen haluan. Eri asia on haluanko suhteen ja pystynkö vaatimuksiin vastaamaan. Jos minulta vaaditaan, että luovuttaisin lapset isälle, niin ei onnistu. Samoin esim. asuminen voi jollain tapaa rajoittaa. Yhden suhteen hylkäsin siksi, etten halunnut lasten takia muuttaa Espooseen. En muuttaisi sinne edes lapsettomana. Minä en mieheltä vaadi ryhtymään isäksi lapsilleni. Heillä on jo oma isä ja ainoa mitä vaadin "isäpuolelta" on, että hyväksyy lapset ja yrittää tulla riitelemättä toimeen. Ei vaadi taloudellista tukea, ei hoitoa enkä kasvatusta. Ehkä kärsivällisyyttä sietää, ettei mies ole naiselle se ykkönen.
Se mitä yh-käsitteeseen tulee, niin se pitää jokaisen itse miettiä. Mitä enemmän ikää, sen todennäköisempää on, että niitä lapsia on jo valmiina. Siitä voi sitten itse tehdä päätelmiä, miinkä ikäistä ja millaista naista hakee.
Mulla ainakin on isommat vaatimukset kuin ennen lapsia alkaa edes tapailla ketään. Kaikki vapaa-aikani on todella arvokasta, enkä vielä ole haaskannut sitä miehen etsimiseen. En tiedä, teenkö tässä väärän valinnan, kun en yritä etsiä ketään. Vai teenkö sittenkin oikein palveluksen miehille :) Kaikesta huolimatta toivon löytäväni joskus sen ihan oikeasti oikean.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on isommat vaatimukset kuin ennen lapsia alkaa edes tapailla ketään. Kaikki vapaa-aikani on todella arvokasta, enkä vielä ole haaskannut sitä miehen etsimiseen. En tiedä, teenkö tässä väärän valinnan, kun en yritä etsiä ketään. Vai teenkö sittenkin oikein palveluksen miehille :) Kaikesta huolimatta toivon löytäväni joskus sen ihan oikeasti oikean.
Anna itsellesi se aika jonka ansaitset. Hyvä parisuhde alkaa siitä että haluaa olla toisen kanssa ennemmin kuin että tarvitsee toisen. Etsimällä saattaa vain ajautua väliaikaisiin suhteisiin. Ei kannata vahingossa alkaa uskoa apn kaltaisia vaatioita. Tuolla on oikeasti paljon miehiä jotka pitävät lapsista ja viihtyvät niiden seurassa eikä pidä kummallisena uhkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kyse on kuitenkin siitä että haluat eri asioita elämältä? Ihminen jolla on lapsia ei todennäköisesti halua jatkuvaa juhlimista vaan rauhallisen arjen. Äideistä tämä näkyy pidemmälle kuin muista sinkuista eli säästyt vain siltä että aloittaisit suhteen ja pian huomaisit miten erilaisia olette.
Vai oletko niitä jotka tahtovat puhtaan neitsyen? Jos on lapsia et pysty edes omassa päässäsi ajattelemaan ettei nainen ole ollut kenenkään muun kanssa?
Koitin käyttää lasta suojakilpenä miesten iskuyrityksiä vastaan. Ei ikinä toiminut.
Ehkä minua sitten iski tasokkaamat miehet jotka näkevät minut naisena eikä äitinä.