Asiallinen keskustelu yh-äideistä ja heidän vaatimuksistaan
Kommentit (47)
Harva on tavoittelemisen arvoinen.
Luetteles ensin niitä vaatimuksia, en ole lukenut alkuperäistä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
En tunne suurinta osaa yh-äideistä, joten en osaa sanoa, miten realistisia heidän vaatimuksensa ovat.
Mitä olet kuullut ?
Onko niillä jotain erkoisvaatimuksia mitä muilla sinkuilla ei ole?
Realistista tai ei, kun lapsia on kuvioissa, huono suhde aivan korostuneesti on huonompi kuin ei mitään. Kusipäämiestä ei vaan voi pitää lasten riesana, vaikka vielä itse mitenkuten kestäisikin.
Keneltä he vaativat ja mitä? Kulkevatko kadulla vaatimassa komeilta miehiltä, että "sinun pitää hyväksyä minun lapseni" vai vaativatko Jumalalta tai yhteiskunnalta komeaa, rikasta lentokapteenia? Vai mitä ihmettä??
Yh-äideillä on ja pitää olla isommat vaatimukset kumppanille mitä sinkulla. Sinkku voi aikansa katsoa erikoisempaakin tapausta, mutta yh ei oikein voi. Ne lapset kun pitää laittaa ykköseksi. Marmattaville palstamiehille tässä pikku vinkki: yh-äidin kanssa ei ole pakko seurustella, etsi vain suosiolla sinkku.
Vaatimuksia kenelle ja mistä?
Helvata näitä sekopäisiä aloituksia, joiden konteksti on täysin ohutta yläpilveä....
No jos olisin yh ja kysyt vaatimuksia miehelle, niin ainakaan mun vaatimukset eivät olis ylivoimaisia
- asuttais erikseen, ainakin niin kauan kuin lapsia kotona
- reissattais yhdessä ja erikseen
- oltais kummallakin, tilanteen mukaan
- tultais toimeen omillamme
- jos miehellä olis lapsia, niin ei ainakaan enää alakoululaisia
- tanssiminen sujuisi
- tupakointi ei kiinnostaisi ja alkoholin käyttö satunnaista, ei pakonomaista
- ei ylenmääräistä urheiluhulluutta
- samanmoinen, erikoinen huumorintaju olis ehkä bonusta, toisaalta vois olla rasittavaa
Eli en usko oikeiden yhoidenkaan vaatimusten olevan yltiöpäisiä. N51
Mä en käsitä tätä aloitusta. Ne naiset jotka huolehtivat yhden huoltajan perheestään ovat naisia siinä missä muutkin naiset ja heillä on oikeus määritellä minkälaisen miehen kanssa alkavat seurustelemaan. Se lapsien olemassaolo ei mitenkään tätä oikeutta vähennä tai vaatimustasoa laske.Vaatimustaso voi pikemminkin nousta koska lähivanhemmat tietävät mitä eivät missään tapauksessa halua. Lähivanhemman ei tarvitse kelpuuttaa kumppanikseen mitä tahansa rupureijoa vain siksi että hänellä on lapsi.Ne rupureijot eivät kelpaa naisille ihan syystä.Se syy ei mitätöidy sillä että naisella on lapsia jonkun toisen miehen kanssa aiemmasta suhteesta.Naisilla ei ole mitään velvollisuutta seurustella säälistä.
Ne miehet jotka eivät halua tapailla naista jolla on naisia, voivat vapaasti olla tapailematta naisia joilla on lapsia. Mikä tässä on ap:lle epäselvää?
Onko tää taas jotain selitystä kun etsivät isää lapsilleen? Eivät etsi kuin miestä itselleen niin kuin muutkin naiset. Mutta kuten joku muu jo huomautti ei lasten kanssa jaksa huonoa miestä pitää nurkissaan mitä joku yksin elävä voisi sietää pidempää.
Vierailija kirjoitti:
Harva on tavoittelemisen arvoinen.
En pidä lyhyistä miehistä, joku ei tykkää punatukkaisista. Sinä et pidä lapsista. Tämä on ok.
Miksi taas miehen tekemä avaus jostain epämääräisistä yh-äideistä sen sijaan, että hän kertoisi henkilökohtaisen kokemuksensa ja toivoisi keskustelua siitä?
Ai niin, siksi kun hän ei ole koskaan ollut minkäänlaisen naisen kanssa, mutta varmuuden vuoksi pitää yrittää näyttää yh-äideille näiden paikka. Aina kun avaus on yleistävä, on helppo arvata että sen on tehnyt mies, joka ei ole ikinä ollut parisuhteessa.
Niillä yh-äideillä, joita itse tunnen, ei ole mielestäni yhtään liiallisia vaatimuksia. Lähinnä vaativat sitä, että miehen on ymmärrettävä se, että lapset ovat etusijalla, alkoholin käyttö tulisi olla hyvin maltillista ja että molemmat tulevat toimeen omillaan. Nämä ovat niitä tuntemilleni yh-äideille yhteisiä vaatimuksia. Niiden lisäksi sitten on joitain henkilökohtaisia preferenssejä, mutta niin on lapsettomillakin. Jokainen tuntemani sinkku, sukupuoleen ja lasten lukumäärään katsomatta, toivoo kumppaniehdokkaalta rehellisyyttä ja luotettavuutta.
Olisi hauska tietää mistä joillekin tulee tämä yh-viha. Ovatko olleet yhn lapsia ja kokeneet jääneensä paitsi jostain?
Ovat yrittäneet seurustella yhn kanssa ja tulleet jätetyiksi mutteivät osaa käsitellä negatiivisia tunteita ja etsivät syitä muista?
Lapsivihaajia jotka kokevat että kaikkien naisten pitäisi olla kuitenkin heidän tavoiteltavissaan?
Nämä valittajamiehet kuvittelevat olevansa yh-äitien yläpuolella ja he haluavat, että naiset haluaisivat heidän kanssaan parisuhteeseen. Miehet kuvittelevat, että he sanovat kopeasti "ei kiitos, et kelpaa minulle", jolloin nainen jää perään itkemään. Mies lähtisi siitä polleana jatkamaan matkaa. Nyt heitä harmittaa, kun tosielämässä ei käykään noin.
Ei mulla ainakaan ole kiinnostusta ottaa huonoa jos en vaikka hyvää saisikaan. Miehen pitää olla 1. selkärangallinen ja 2. turvallinen.
Suhteessa antamisen ja saamisen tulisi olla tasapainossa. Oli sitten yh tai pyh.
Mitä teille on tapahtunut?! Yleensä jo lyhenne yh otsikossa saa aikaan kauhean paskamyrskyn yh äitejä kohtaan. Hienoa keskustelua 😊
Tämä oli tosiaan kiinnostava ketju. Yh ei ole yhtään epätoivoinen koska lapset on jo tehty.
En tunne suurinta osaa yh-äideistä, joten en osaa sanoa, miten realistisia heidän vaatimuksensa ovat.