Onko sun ex uhkaillut/kiristänyt jollain, kun lasten elatusrahasta on päätetty?
Meillä on elatusmaksujen sopiminen vielä kesken. Mies on sitä mieltä, että hänet suurinpiirtein ryöstetään ja viedään viimeisetkin eurot, vaikka itse oon valmis neuvottelemaan niin, että kumpikin ois tyytyväisiä.
Mutta tää on tuonut ihmeellisiä piirteitä hänestä esiin.. Hän rupesi heti valittamaan lasten pitopäivistä, että hänellä on enemmän vkl (mikä on totta, koska hän tekee reissuhommia, eikä pysty lapsia pitämään vk-asiasta sovittu hänen kanssa aikaisemmin). Sanoi, ettei kuljeta lapsia harrastuksiin, uhkasi jopa muuttaa pois paikkakunnalta.
Mää en ymmärrä, mitä peliä tää on?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
"Tuosta se alkaa. Minä tiedän monta lähi-äitiä jotka eivät ole henkisesti eronneet vaan elämänsisältönä on ex, hänen pahat tekonsa ja "välinpitämättömyys" lapsista. Uhriksi itsensä kokeva äiti kiukuttelee ja on tunnetasolla kiinni exässään. Vaikka vuodet vierivät ja exällä uusi perhe. Suuri osa exänsä väärintekemisiä märehtivä äiti on jäänyt exäänsä kiinni."
Jep. Olen tullut samaan tulokseen. Mun mies maksaa lapsistaan yht. 370 euroa, ja äiti saa vielä sen 230euroa lapsilisiä. Yhteensä siis 600 euroa omakotitalon lainan maksuun ja elämiseen. Jos me miehen kanssa saisimme lapset meille, niin tottakai tuo 600 euroa olisi mahtava lisä. sen sijaan häviämme joka kuu sen 370euroa, ja lisäksi meillä on yksi tyhjä huone joka toinen viikonloppu käytettäväksi, ja muun ajan tyhjillään. Eli mekin joudumme maksamaan omakotitalosta lasten huoneesta lainaa, mutta emme saa sen takia 600 euroa tyhjästä.
Tämä ei äitille riitä, vaan yrittää kinuta kaikkeen mahdolliseen vielä lisärahoitusta, ja haluaa omaa aikaa niin että lasten pitäisi tulla jatkuvasti ylimääräisiksi viikonlopuiksi. Yrittää myös käyttää miestäni lapsenvahtina ja harrastuksiin kuskaajana, eikä ymmärrä millään että mieheni maksaa hänelle 320 euroa kuussa noihin laitettavaksi. Yrittää myös tuoda lapsia minun hoidettavakseni että pääsee uuden onnensa kanssa jatkuvasti reissuun(ilmeisesti mieheni rahoilla), vaikka sanon että en ole hänen lapsenpiikansa.
Olemme kysyneet jos saisimme lapset meille, ja hän maksaisi tuon summan, ja tapaisi lapsiaan joka toinen vkl, mutta ei kuulemma käy koska sitten hän ei saisi rahaa asuntoonsa vaan joutuisi muuttamaan pienempään. No shit sherlock?
Teimme mieheni kanssa periaatepäätöksen että emme ota lapsia kuin silloin kuin on sovittu, eikä penniäkään anneta harrastuskamppeisiin tai uusiin talvikenkiin. Niihin menee joka kuu jo könttäsumma, ja loput rahat tarvitsemme omaan elämiseemme.
Että oikein joka toinen viikonloppu lapset teillä!!! Ja kehaat valittaa elareista kun lasten äiti tekee kaikki hankinnat sekä lapset asuu vakituisesti äidillään ja käyvät hyvin vähän teillä ja enempää ette suostu lasten kanssa olemaan!! HÄPEÄ !!!!!!!!
Eksän piti maksaa mulle työttömyysrahan lapsikorvauksen verran, silloin n. 60e/kk. Pitkin hampain maksoi pari kuukautta, sain joka kerta kysellä rahan perään ja se tuli aina viiveellä. Sitten mentiinkin uudestaan lastenvalvojalle ja ex puhui itsensä tästäkin säälittävästä summasta ulos. Vetosi velkoihin ja ties mihin, että ei vaan oo varaa.
En tajua, koska jos hänellä ei olisi lasta, ei hän saisi tuota lapsikorvausta ja silloinkin pitäisi vaan tulla toimeen ilman sitä. :D ei mennyt jakeluun niin millään. Kaiken lisäksi tuolloin mä olin opiskelija eli saatiin eksän kanssa aika tarkkaan saman verran rahaa kuussa. Silti jotenkin jännästi mulla oli varaa elättää itseni sekä lapsi, mutta eksällä ei meinannut olla varaa edes itseensä. Hyvin kummallista.
Nyt otan elarit suosiolla kelasta. Ei jaksa tapella idiootin kanssa saati kysellä joka kk sen rahan perään. Palaan asiaan sitten, kun oma tilanne sallii sen ettei oo niin justiinsa milloin ne elarit tulee.
Tarkennus vielä: lapsi ei käy eksän luona, joten hänellä menee kuukaudessa lapsen kuluihin pyöreät 0 euroa. Tai no niin, ostaahan se synttärilahjan sentään ja pitää silloinkin itseään suurena sankarina...
Vierailija kirjoitti:
Mies uhkaili, että jos ei päästä elatusrahasta sopuun HÄNEN ehdoillaan, hän tekee nykyisen puolisonsa kanssa lapsen. jolloin minun kanssa tehdyn lapsen perintöosuus tulee pienenemään 50%.
ja 41 jatkaa että tilanne on siitä kenkkumainen että ex-miehellä todellakin on omaisuutta, jonka kaiken oltiin ajateltu menevän perintönä lapsellemme joka on meille molemmille ainoa lapsi. Hänellä on omakotitalo, kesämökki hienolla rantatontilla, hyvätasoinen auto ja vähän osakkeita, ja tulee perimään omilta vanhemmiltaan vielä lisää. Olisi todella katala teko hankkia lapsellemme sisar-tai velipuoli jonka kanssa lapsemme joutuisi miehen kuoltua jakamaan kaiken puoliksi.
Harmillisinta on etten itse voi vastaavasti kiristää miestä koska itselläni ei ole juurikaan omaisuutta enkä ole enää lisääntymisiässäkään :( Miehen nykyinen naisystvävä sen sijaan on 31 ja lapseton :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta se alkaa. Minä tiedän monta lähi-äitiä jotka eivät ole henkisesti eronneet vaan elämänsisältönä on ex, hänen pahat tekonsa ja "välinpitämättömyys" lapsista. Uhriksi itsensä kokeva äiti kiukuttelee ja on tunnetasolla kiinni exässään. Vaikka vuodet vierivät ja exällä uusi perhe. Suuri osa exänsä väärintekemisiä märehtivä äiti on jäänyt exäänsä kiinni.
Aamen. Tämän olen nähnyt liiankin läheltä.
Helvetin vaikeaa siitä ex-ukosta on kokonaan eroon päästä vaikka kuinka haluaisi KOSKA on yhteiset lapset. Todella toivon että sinua ei petetä tai hakata koskaan, ettet joudu eroamaan. Sinun kaltaisia maailman parhaita täydellisyyksiä on ihan liikaa. Sitten kyllä itketään kun on paskartelua housuissa.
Kyllä. Elatusmaksut putosivat ja sen seurauksesta lapsen tapaaminen hankaloitui exän toimesta. Perjaatteessa nykyään ei vastaa puhelimeen koskaan niin, että voisin esim. jutella lapselle. Kun nainen soittaa niin heti ollaan kauppaamassa lapsen kanssa tapaamista, mutta kummasti jos kieltäydyn ostamasta vaadittua "tarvelistaa" niin tapaaminen ei onnistukaan. Hirvein tunne ikinä, kun exä pitää lasta kauppatavarana, niin että kun viimein tapaan lasta on hän aivan vieroittunut minusta. Tahallinen lapsen vieroittaminen syystä kuin syystä pitäisi saada laittomaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies uhkaili, että jos ei päästä elatusrahasta sopuun HÄNEN ehdoillaan, hän tekee nykyisen puolisonsa kanssa lapsen. jolloin minun kanssa tehdyn lapsen perintöosuus tulee pienenemään 50%.
ja 41 jatkaa että tilanne on siitä kenkkumainen että ex-miehellä todellakin on omaisuutta, jonka kaiken oltiin ajateltu menevän perintönä lapsellemme joka on meille molemmille ainoa lapsi. Hänellä on omakotitalo, kesämökki hienolla rantatontilla, hyvätasoinen auto ja vähän osakkeita, ja tulee perimään omilta vanhemmiltaan vielä lisää. Olisi todella katala teko hankkia lapsellemme sisar-tai velipuoli jonka kanssa lapsemme joutuisi miehen kuoltua jakamaan kaiken puoliksi.
Harmillisinta on etten itse voi vastaavasti kiristää miestä koska itselläni ei ole juurikaan omaisuutta enkä ole enää lisääntymisiässäkään :( Miehen nykyinen naisystvävä sen sijaan on 31 ja lapseton :(
Olisiko nyt syytä alkaa elää sitä elämää ja unohtaa se jossain hamassa tulevaisuudessa odottava perintö. Ymmärräthän, ettei sen jäljellä olemisesta ole mitään takuita. Vitsihän tämä tietysti oli. Ex varmaan tekee päätösen hankkia lapsia ihan muista syistä kuin ap:n kiusaksi.
Nyyh, ja kyynel. Lapset rakastavat isäänsä ja minua. Se varmaan ärsyttää aika montaa ;)
"No se ex on umpihuono ihminen ja se asia on tullut harvinaisen selväksi. "
Nuo ovat sinun sanojasi, turha laittaa niitä minun suuhuni. Äiti on hyvä äiti lapsilleen, pitää niistä huolen, linkkaa toki kohta jossa sanon äitiä umpihuonoksi ;)
"Jos lapset ovat teille enemmän kuin tervetulleita niin miksi aikaisemmin kirjoitit, että ette ota kuin sen sovitun, ette yhtään enempää. "
Elatustuki/apu, mikä nyt onkaan, on laskettu luonapitämisen mukaan. Mikäli äiti suostuu viikko-viikko systeemiin, niin tokihan silloin ei mitään sitten maksetakaan. Ei niin päin, että pidämme viikko-viikko, ja SILTI isä maksaa tuon hinnan. Me tarvitsemme rahaa myös meidän elämään. Meilläkin on talolainaa jäljellä, eikä taivaalta tipu ilmaista rahaa.
"Mikäli haluatte, että lapset muuttaisivat lopulta teille olisi teidän edun mukaista viettää mahdollisimman paljon aikaa lasten kanssa , jotta teillä olisi näyttöä, että olette läheisiä ja äiti ei huolehdi osuuttaan."
Lapset kyllä antavat näytön läheisyydestä ihan itse, siihen ei tarvita tämän enempää aikaa. Sitä paitsi emme todellakaan lähde riitelemään mihinkään lapsista, jotta se ei vaikuttaisi negagtiivisesti lasten kehitykseen. Lapset voivat myöhemmin esittää halunsa muuttaa meille koko aikaisesti, jos niin haluavat tehdä.
"Kyllä sille eksälle jää kustannuksia jos ette muuten maksa mitään vaatteista ym hankinnoista."
Höpsistä. Äitille jää tuosta kuudesta sadasta vielä rahaa humputella uuden onnensa kanssa joka toinen viikonloppu hotelleissa ympäri suomenmaata.
48, Kerrankin joku järkevä kirjoittaa asiaa! Hyvä!
Tämä on vain jotenkin niin surullista luettavaa.
Ihan oikeasti lasten elättämiseen menee rahaa. hyvä ruoka maksaa, asuminen maksaa, vaatteet maksavat, ja mahdolliset harrastukset maksavat... Lapsen oma bussikortti tai kuskaukset... Lisäksi lapselle viikko/kuukausirahaa... puhelin, nettiyhteys jne.. jne.. Ja tämä kaikki vain yhden ihmisen palkasta, koska iskän mielestä oikea elrisumma olisi ehkä se kuukausiraha 20,-/kk.
Ihmeellistä kitinää jostain 320,-/kk Mitähän se isä joutuisi maksamaan lapsista jos asuisi heidän kanssaan? Ja osallistuisi koko lasten elämisestä tuleviin kuluihin...? 320,- on siinä pisara meressä.
Eikä mua oikeasti rassaa raha. Mua ihmetyttää kaikkein eniten miehestä paljastuneet uudet piirteet. Välinpitämättömyys omia lapsiaan kohtaan.
ja ei, en halunnut jatkaa liittoa tämän miehen kanssa enää. oikeastaan enää tuon onnettomammaksi en olisi voinut tulla. Olin niin surullinen, yksinäinen, onneton miehen kanssa, joka ei halunnut tehdä mitään asioiden muuttamiseksi. Nyt yksin olen paljon onnellisempi, tasapainoisempi ja ehjempi. Näin on hyvä. Kaikkea ei voi saada... Valitettavasti.
^Sä koet että se ettei mies halua maksaa, tarkoittaa sitä että mies ei välitä. Perussettiä, mutta valheellista. Ei ole tuulesta temmattu väite että eksvaimo vie tuhkatkin pesästä ;)
Mehän saataisiin lasten meillä asuessa 600 euroa, eikä 320. Lapsilisät nääs ;) Täytyy olla todella tyhmä, jos luulee että kahen tenavan elättämiseen menee tuo yli 900 euroa kuussa, jos yhtään katsoo mitä niille ostaa.
Liian usein on nähty että isä ei maksaisi kuin pakon edestä ja aina isän mielestä se raha menee äidille.
Voi tampioisukit, ottakaa ne lapset itsellenne, vaatikaa ne luoksenne. 24/7.
-ai miksette te tee sitä; a) työmatka hankaloituu b) omat harrastukset loppuvat c) pitää noudattaa lasten, siis jonkun muun kuin minun kikkelillisen uroon, aikataulua (=alistua, nöyrtyä) d) pitää jatkuvasti tehdä ruokaa e) pitää pyykätä ja murehtia huomiseksi siistit vaatteet f) pitää leipoa futistalkoisiin g) ette jaksa ettekä halua.
-Paitsi jos teillä on uusi hani joka laittaa ruuan, pyykkää ja osallistuu lastenne harrastustenne kuljetuksiin :D :D. Te kun ette selviä yksin lapsiperhearjestanne (paitsi jos äitinne näkee teidät uhrina ja käy siivoamassa ja kuskaa lapsia harrastuksiin)
Isät, te olette idiootteja. Älkää herran tähden tehkö niitä rakkauslapsia uusille pyykkäreillenne/siivojillenne. Katkaiskaa siemenjohtimenne.
Nyksät (naispuoliset, lapsettomat), otan osaa. Säälin teitä ja teidän tämän miehen miellyttämisen tarvetta. Vouhkaatte asiasta, josta ette mitään tiedä. Ken kadehtii elaria ja lapsilisää ei käy täysillä, iso pyörä heittää. Oi voi.
Vierailija kirjoitti:
Nyyh, ja kyynel. Lapset rakastavat isäänsä ja minua. Se varmaan ärsyttää aika montaa ;)
"No se ex on umpihuono ihminen ja se asia on tullut harvinaisen selväksi. "
Nuo ovat sinun sanojasi, turha laittaa niitä minun suuhuni. Äiti on hyvä äiti lapsilleen, pitää niistä huolen, linkkaa toki kohta jossa sanon äitiä umpihuonoksi ;)
"Jos lapset ovat teille enemmän kuin tervetulleita niin miksi aikaisemmin kirjoitit, että ette ota kuin sen sovitun, ette yhtään enempää. "
Elatustuki/apu, mikä nyt onkaan, on laskettu luonapitämisen mukaan. Mikäli äiti suostuu viikko-viikko systeemiin, niin tokihan silloin ei mitään sitten maksetakaan. Ei niin päin, että pidämme viikko-viikko, ja SILTI isä maksaa tuon hinnan. Me tarvitsemme rahaa myös meidän elämään. Meilläkin on talolainaa jäljellä, eikä taivaalta tipu ilmaista rahaa.
"Mikäli haluatte, että lapset muuttaisivat lopulta teille olisi teidän edun mukaista viettää mahdollisimman paljon aikaa lasten kanssa , jotta teillä olisi näyttöä, että olette läheisiä ja äiti ei huolehdi osuuttaan."
Lapset kyllä antavat näytön läheisyydestä ihan itse, siihen ei tarvita tämän enempää aikaa. Sitä paitsi emme todellakaan lähde riitelemään mihinkään lapsista, jotta se ei vaikuttaisi negagtiivisesti lasten kehitykseen. Lapset voivat myöhemmin esittää halunsa muuttaa meille koko aikaisesti, jos niin haluavat tehdä.
"Kyllä sille eksälle jää kustannuksia jos ette muuten maksa mitään vaatteista ym hankinnoista."Höpsistä. Äitille jää tuosta kuudesta sadasta vielä rahaa humputella uuden onnensa kanssa joka toinen viikonloppu hotelleissa ympäri suomenmaata.
Etkös sinä aiemmin sanonut, että reissaavat tuon uuden miehen rahoilla? Nytkö nekin on jo teidän rahoja? Ja eikö äidillä ole muka omia tuloja lainkaan? Kyllä elareita saavalla lähivanhemmalla saa olla ihan omaakin rahaa ja omia menoja. Lähes minimielareita maksatte, ei kuulu teille mitä exä puuhaa vapaa-ajallaan. Hankkikoon vaan toisen lastenhoitajan kun ei teitä kerran lasten näkeminen kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että naisille tulee nämä jutut aina yllätyksenä. Ihanko tosiaan kuvittelette, että voitte ottaa eron miehestä ja sitten mies maksaa sinulle hymysuin tietyn summan rahaa joka kuukausi eikä sinun tarvitse mitenkään eritellä mihin sen käytät.
Kumma juttu kun miehet ei tunnu tajuavan, ettei ne lapset elä pyhällä hengellä. Ja kumma juttu kun isukit ei tajua, että elatusvelvollisuus ei lopu avioeroon. Kumma juttu. Ai, niin onhan se aika kummallista, ettei naisen tarvi tilittää rahan käyttöään exälle. Hyvin kummallista, eikö vain. Ajatella, että naisen ei tarvi tehdä tiliä exälle. Kyllä onkin kummallista.
Ehkä siitä iskästä ei olisi kannattanut erota jos ei itsellä ole lapsille tarjota kuin pyhää henkeä. Lapsien parastahan tässä ajatellaan eikä omia mielitekoja, vai mitä?
Onko käynyt mielessä, että ero ei ole aina yksin naisen aloitteesta? Harvoin ne avioliitot ihan pelkästään toisen osapuolen toimesta kaatuu.
Kun riittävän pitkään on täysin tietämätön käytännön elämästä ja päivittäisestä arjesta lasten kanssa, ei ole enää mitään käsitystä siitä, mitä lapset todella tulevat maksamaan ja sitten vingutaan elareista.
Odotan sitä päivää, kun ei tarvitse enää vääntää rahasta jonkun tuntemattomaksi käyneen äijän kanssa, mutta lasten takia niitä elareita on vaan pakko vielä anella. Kaipa se oli yllätys itse eroa halunneelle miehelle, että on taloudellisesti tiukkaa kun samoilla kahden vanhemman tuloilla pitääkin yhtäkkiä maksaa kahdet asumiskulut, eikä lasten elatukseen tupsahda työssäkäyvillä ihmisillä mitään ylimääräisiä yhteiskunnan tukia muuta kuin se kelan yh-korotus 50 e/kk.
"Etkös sinä aiemmin sanonut, että reissaavat tuon uuden miehen rahoilla?"
En puhunut, vaan että rahaa riittää reissaamiseen, mutta mieheltäni kinutaan lisää lasten juttuihin. Eli reissaa mieheni rahoilla. Tosiasiassahan sitä rahaa pitäisi ottaa niistä omista reissuista, eikä elätetä omia reissuja niillä rahoilla jotka on lasten juttuihin tarkoitettu elatusrahan muodossa lasten isältä.
Jos minulla ei ole varaa lähteä reissuun, en mene reissuun. En tee niin, että jätän talvikengät ostamatta lapsille, ja menen reissuun, ja sitten myöhemmin pyydän kenkärahoja lapseni isältä, vaikka hän maksaa jo oman osuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että naisille tulee nämä jutut aina yllätyksenä. Ihanko tosiaan kuvittelette, että voitte ottaa eron miehestä ja sitten mies maksaa sinulle hymysuin tietyn summan rahaa joka kuukausi eikä sinun tarvitse mitenkään eritellä mihin sen käytät.
Kumma juttu kun miehet ei tunnu tajuavan, ettei ne lapset elä pyhällä hengellä. Ja kumma juttu kun isukit ei tajua, että elatusvelvollisuus ei lopu avioeroon. Kumma juttu. Ai, niin onhan se aika kummallista, ettei naisen tarvi tilittää rahan käyttöään exälle. Hyvin kummallista, eikö vain. Ajatella, että naisen ei tarvi tehdä tiliä exälle. Kyllä onkin kummallista.
Ehkä siitä iskästä ei olisi kannattanut erota jos ei itsellä ole lapsille tarjota kuin pyhää henkeä. Lapsien parastahan tässä ajatellaan eikä omia mielitekoja, vai mitä?
Onko käynyt mielessä, että ero ei ole aina yksin naisen aloitteesta? Harvoin ne avioliitot ihan pelkästään toisen osapuolen toimesta kaatuu.
Kyllä ketjussa aika selkeästi naiset ovat nostaneet kytkintä. Edelleen jää kuitenkin epäselväksi miksi menivät naimisiin ja hankkivat lapsia niin onnettomien miesten kanssa.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt, että jos myös etävanhempi hankkii yhtä ison asunnon kuin lähivanhempi (siis esim. lapsilla oma huone/huoneet), niin miksi ohjeistuksen mukaan etän silti pitää osallistua myös asumiskuluihin toisen vanhemman luona. Ei ole reilua.
Vierailija kirjoitti:
"Tuosta se alkaa. Minä tiedän monta lähi-äitiä jotka eivät ole henkisesti eronneet vaan elämänsisältönä on ex, hänen pahat tekonsa ja "välinpitämättömyys" lapsista. Uhriksi itsensä kokeva äiti kiukuttelee ja on tunnetasolla kiinni exässään. Vaikka vuodet vierivät ja exällä uusi perhe. Suuri osa exänsä väärintekemisiä märehtivä äiti on jäänyt exäänsä kiinni."
Jep. Olen tullut samaan tulokseen. Mun mies maksaa lapsistaan yht. 370 euroa, ja äiti saa vielä sen 230euroa lapsilisiä. Yhteensä siis 600 euroa omakotitalon lainan maksuun ja elämiseen. Jos me miehen kanssa saisimme lapset meille, niin tottakai tuo 600 euroa olisi mahtava lisä. sen sijaan häviämme joka kuu sen 370euroa, ja lisäksi meillä on yksi tyhjä huone joka toinen viikonloppu käytettäväksi, ja muun ajan tyhjillään. Eli mekin joudumme maksamaan omakotitalosta lasten huoneesta lainaa, mutta emme saa sen takia 600 euroa tyhjästä.
Tämä ei äitille riitä, vaan yrittää kinuta kaikkeen mahdolliseen vielä lisärahoitusta, ja haluaa omaa aikaa niin että lasten pitäisi tulla jatkuvasti ylimääräisiksi viikonlopuiksi. Yrittää myös käyttää miestäni lapsenvahtina ja harrastuksiin kuskaajana, eikä ymmärrä millään että mieheni maksaa hänelle 320 euroa kuussa noihin laitettavaksi. Yrittää myös tuoda lapsia minun hoidettavakseni että pääsee uuden onnensa kanssa jatkuvasti reissuun(ilmeisesti mieheni rahoilla), vaikka sanon että en ole hänen lapsenpiikansa.
Olemme kysyneet jos saisimme lapset meille, ja hän maksaisi tuon summan, ja tapaisi lapsiaan joka toinen vkl, mutta ei kuulemma käy koska sitten hän ei saisi rahaa asuntoonsa vaan joutuisi muuttamaan pienempään. No shit sherlock?
Teimme mieheni kanssa periaatepäätöksen että emme ota lapsia kuin silloin kuin on sovittu, eikä penniäkään anneta harrastuskamppeisiin tai uusiin talvikenkiin. Niihin menee joka kuu jo könttäsumma, ja loput rahat tarvitsemme omaan elämiseemme.
Hitto että käy surku näitä lapsia. Tuntuvat olevan tuossa yhtälössä se pakollinen paha, joita kukaan ei halua.
Ja btw, ei ole lapsenvahtina olemista, jos isä on omien lastensa kanssa.
Lisäksi eka on ongelma, että maksatte huoneesta, joka on paljon tyhjillään. Mutta toisaalta, ei ole hyvä sekään, että lapset kävisivät teillä useammin. Logiikka?
Onneksi oma isäni rakasti minua niin paljon, että riemuiten otti aina sisareni kanssa ylimääräisille visiiteille. Hän nimittäin välitti meistä ja ikävöi meitä, emme olleet samanlaisia heittopusseja hänelle kuin miehesi lapset miehellesi.