Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sun ex uhkaillut/kiristänyt jollain, kun lasten elatusrahasta on päätetty?

Vierailija
26.02.2017 |

Meillä on elatusmaksujen sopiminen vielä kesken. Mies on sitä mieltä, että hänet suurinpiirtein ryöstetään ja viedään viimeisetkin eurot, vaikka itse oon valmis neuvottelemaan niin, että kumpikin ois tyytyväisiä.
Mutta tää on tuonut ihmeellisiä piirteitä hänestä esiin.. Hän rupesi heti valittamaan lasten pitopäivistä, että hänellä on enemmän vkl (mikä on totta, koska hän tekee reissuhommia, eikä pysty lapsia pitämään vk-asiasta sovittu hänen kanssa aikaisemmin). Sanoi, ettei kuljeta lapsia harrastuksiin, uhkasi jopa muuttaa pois paikkakunnalta.

Mää en ymmärrä, mitä peliä tää on?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että menee ihan laskurin mukaan.Ihme kitisijä se ukko.

Vierailija
2/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää vallankäytön yritystä, ihan perusjuttuja. Valitettavasti. Tuossa ei se lapsen etu tule esiin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista, mutta typerää. Etävanhemman ei ole oikeasti pakko tehdä mitään eikä lupauksista joudu tilille, niin turha uhkailla tai lupailla. Anna sen mennä korvien ohi. 

Liioista viikonlopuista valittaminen on hölmöinä, koska toiset etät kinaavat siitä, etteivät saa lapsia tarpeeksi luokseen. Jos exä ei ole alkoholisti, niin ensi kuussa voi olla juuri päinvastainen ääni kellossa.

Vierailija
4/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkasi, ettei anna lasten tavata minua lainkaan ellen maksa sitä mitä hän vaatii.

Vierailija
5/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiristystä eikä uhkailua, mutta exästä paljastui yllättäviä piirteitä... Kuten se miten nihkeästi suhtautuu omaan elatusvelvollisuuteensa... Ja olettaa, että mulle on ihan ok, jos hän maksaa kun jaksaa... ja kun olin tästä vähän hämmentynyt ja vaadin, että sovitaan joku päivä maksupäiväksi niin olinkin yllättäen vaikea ja yhteistyökyvytön! Lisäksi exä on sitä mieltä, että minimielaritkin ovat liikaa vaadittu... veemäilee koko ajan siitä, että vaadin niin paljon...

Surullista. En olisi ikinä uskonut hänestä mitään tällaista. Tekisi mieli sanoa, että pidä rahasi. Me pärjätään ilmankin...

Vierailija
6/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on uskomatonta, miten mies jonka on tuntenut 20v voi yht'äkkiä muuttua näin. Onhan hän aina vähän stressannut rahasta, mutta siitä huolimatta. Tuntuu, että keskittyy nyt vaan siihen paljonko joutuu maksamaan ja unohtaa lapset esim sanoi, että häntä ei mikään pidätä enää paikkakunnalla..? Kai yrittää saada mulle vaan huonon omantunnon, että lopettaisin koko elareiden pyytämisen :( ap

Vierailija
7/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että naisille tulee nämä jutut aina yllätyksenä. Ihanko tosiaan kuvittelette, että voitte ottaa eron miehestä ja sitten mies maksaa sinulle hymysuin tietyn summan rahaa joka kuukausi eikä sinun tarvitse mitenkään eritellä mihin sen käytät.

Vierailija
8/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on uskomatonta, miten mies jonka on tuntenut 20v voi yht'äkkiä muuttua näin. Onhan hän aina vähän stressannut rahasta, mutta siitä huolimatta. Tuntuu, että keskittyy nyt vaan siihen paljonko joutuu maksamaan ja unohtaa lapset esim sanoi, että häntä ei mikään pidätä enää paikkakunnalla..? Kai yrittää saada mulle vaan huonon omantunnon, että lopettaisin koko elareiden pyytämisen :( ap

Meillä sama. Ei kuulemma mitään syytä enää asua täällä. Siis lähellä lapsia.

Mitä ihmettä?! Eikö ne lapset itsessään ole hyvä syy?

Mun exä vielä sanoi epähuomiossaan, että jos mulle tulee uusi mies niin ei maksa enää mitään ylimääräistä. Öh, mitä ylimääräistä? Eihän tuo nytkään maksa kuin minimin. Tuli vähän p*ska fiilis... Ei ole haussakaan mitään uusia miesystäviä, mutta nähtävästi se ei olisi edes sallittuakaan... :/

Vierailija
9/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että naisille tulee nämä jutut aina yllätyksenä. Ihanko tosiaan kuvittelette, että voitte ottaa eron miehestä ja sitten mies maksaa sinulle hymysuin tietyn summan rahaa joka kuukausi eikä sinun tarvitse mitenkään eritellä mihin sen käytät.

Itseasiassa, sanoin exälle, että niillä rahoilla ostan lapsille ruokaa ja kustannan asumista. (lasten vuoksi mun on pakko asua isommassa asunnossa kuin yksin... lapset eivät ole koskaan isällään edes yötä vaan hän tapaa heitä esim mummolassa -äidillään, tai kirjastossa, hampurilaispaikassa yms yms.. tai hän tulee meille ja tapaa lapset täällä. Minun kotonani.)  Lisäksi maksan kaikki lasten harrastukset yksin.

Pointti ei silti ole tämä, vaan miehestä vain ilmaantui piirteitä, joita en uskonut koskaan tulevan esiin. Ettei hän ole sellainen.

Vierailija
10/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu kun miehet ei tunnu tajuavan, ettei ne lapset elä pyhällä hengellä. Ja kumma juttu kun isukit ei tajua, että elatusvelvollisuus ei lopu avioeroon. Kumma juttu. Ai, niin onhan se aika kummallista, ettei naisen tarvi tilittää rahan käyttöään exälle. Hyvin kummallista, eikö vain. Ajatella, että naisen ei tarvi tehdä tiliä exälle. Kyllä onkin kummallista.

Vierailija
11/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se nyt vaan on niin että isänkin tulee osallistua lastensa elatukseen eikä lähiäidillä ole minkään lain velvoitetta eritellä mihin elarit menee. Se vain on jokaisen etäisän hyvä tietää että osallistuu lastensa elatukseen aivan mitättömällä summalka. Sitten vielä luulevat raukat että elättävät exäänsä!

Vierailija
12/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt vaan on niin että isänkin tulee osallistua lastensa elatukseen eikä lähiäidillä ole minkään lain velvoitetta eritellä mihin elarit menee. Se vain on jokaisen etäisän hyvä tietää että osallistuu lastensa elatukseen aivan mitättömällä summalka. Sitten vielä luulevat raukat että elättävät exäänsä!

Laki onkin tältä osin epäoikeudenmukainen. On hyvin poikkeuksellista, että saa rahaa ilman vastinetta eikä tarvitse eritellä sen käyttöä.

Vierailija
13/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu kun miehet ei tunnu tajuavan, ettei ne lapset elä pyhällä hengellä. Ja kumma juttu kun isukit ei tajua, että elatusvelvollisuus ei lopu avioeroon. Kumma juttu. Ai, niin onhan se aika kummallista, ettei naisen tarvi tilittää rahan käyttöään exälle. Hyvin kummallista, eikö vain. Ajatella, että naisen ei tarvi tehdä tiliä exälle. Kyllä onkin kummallista.

Ehkä siitä iskästä ei olisi kannattanut erota jos ei itsellä ole lapsille tarjota kuin pyhää henkeä. Lapsien parastahan tässä ajatellaan eikä omia mielitekoja, vai mitä?

Vierailija
14/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiristystä eikä uhkailua, mutta exästä paljastui yllättäviä piirteitä... Kuten se miten nihkeästi suhtautuu omaan elatusvelvollisuuteensa... Ja olettaa, että mulle on ihan ok, jos hän maksaa kun jaksaa... ja kun olin tästä vähän hämmentynyt ja vaadin, että sovitaan joku päivä maksupäiväksi niin olinkin yllättäen vaikea ja yhteistyökyvytön! Lisäksi exä on sitä mieltä, että minimielaritkin ovat liikaa vaadittu... veemäilee koko ajan siitä, että vaadin niin paljon...

Surullista. En olisi ikinä uskonut hänestä mitään tällaista. Tekisi mieli sanoa, että pidä rahasi. Me pärjätään ilmankin...

Näin se meni minunkin kohdalla, aviomiehestä paljastui eron hetkellä ja jälkeen todella ikäviä piirteitä liittyen elareihin, lasten tapaamisiin, törkeään käyttäytymiseen minua sekä lapsia kohtaan jne.. Elämä on erikoista. Menkää lastenvalvojalle virallisen elarisopimuksen tekoon, ainoastaan silloin voit rahan saada ulosoton kautta kun lasten isällä ei kiinnosta maksaa.

Vierailija
15/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siitä iskästä ei olisi kannattanut erota jos ei itsellä ole lapsille tarjota kuin pyhää henkeä. Lapsien parastahan tässä ajatellaan eikä omia mielitekoja, vai mitä?

Jos et halua maksaa elareita, niin otappa lapset itsellesi, tajua että se vasta kalliiksi tuleekin ja jokku pikkuiset elarit onkin enää vitsi niissä menoissa.

Monet varmaan ajatteleekin erotessaan kiukuttelevasta, lapsellisen tinttailevasta, parisuhteeseen ja sen arkeen pyörittämiseen osallistumattomasta ja pahimmillaan henkisesti ja fyysisesti väkivaltaisesta puolisostaan.

Juu voi syynä olla eroon mikä tahansa, myös se pelkästään, että nainen ei enää jaksa sitä miestä syystä tai toisesta, mutta lapsen elättämiseen silti pitää osallistua kuten ennenkin eroa.

Joa et halua

Vierailija
16/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua maksaa elareita, niin otappa lapset itsellesi, tajua että se vasta kalliiksi tuleekin ja jokku pikkuiset elarit onkin enää vitsi niissä menoissa.

Monet varmaan ajatteleekin erotessaan kiukuttelevasta, lapsellisen tinttailevasta, parisuhteeseen ja sen arkeen pyörittämiseen osallistumattomasta ja pahimmillaan henkisesti ja fyysisesti väkivaltaisesta puolisostaan.

Juu voi syynä olla eroon mikä tahansa, myös se pelkästään, että nainen ei enää jaksa sitä miestä syystä tai toisesta, mutta lapsen elättämiseen silti pitää osallistua kuten ennenkin eroa.

Joa et halua

Hoh, nakkasi sen osan minkä tarkoitin loppuun, niin ensimmäiseksi, toivottavasti tuolle kitisijälle ei muuttunut liian vaikealukuiseksi.

Vierailija
17/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä exä ei maksa elareita, vaan tulevat kelalta. Jo se, että saa tehtyä sen paperin,ettei kykene maksamaan on liikaa. Nyt olen odotellut jälleen uutta sopparia kuukauden. Viimeksi kesti kolme kuukautta, että tällaista meillä. 

Ei uhannut muutolla, mutta sen kuulin edellisenä viikonloppuna. Muutti sadan kilometrin päähän, joten siitä sorvattiin uusi soppari, koska minä en ehdi, eikä ole taloudellistakaan järkevää kuskata noin kauaksi joka toinen viikonloppu. Nyt siitäkin muutti vielä 30 kilometriä lisää.. Melkoista  säätämistä ollut tapaamisten takia, mutta onneksi enää pari vuotta ja sitten lapset täyttävät sen 12 ja voivat itse päättää menemisistään tai menemättä jättämisistä.

Lapset ovat hänelle vain patsastelun kohde, voi näyttää kylillä, kuinka häntä riistetään ja hänen elämänsä varjopuolia. Aika hyvin oli onnistunut, kun minulle ihmeteltiin asennettani, etten tapaa lapsiani lainkaan. ÖÖö siis olen heidän lähivanhempi ja yh, joten mitä nämä tapaamiset tarkoittaa, minähän elän heidän kanssaan.

Avioero on aina yllätyksiä täynnä.

Vierailija
18/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni muuttui myös totaalisen toiseksi. Muistan kuinka siitä alkoi loputon paskan kaataminen niskaani alkaen aina perättömistä ilmoituksista lastensuojeluun yms. Pöljä ei sitten ajatellut lopulta mitään muuta kuin omaa napaansa sekä kaljatuopin hintaa ja en ole oikein varma, että ajatteliko oikeastaan sitäkään, kun joutui myös omalta osaltaan kestämään kaiken. Mutta katkera paska, mikä katkera paska. 

- Varokaa juoppoja.

Vierailija
19/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni muuttui myös totaalisen toiseksi. Muistan kuinka siitä alkoi loputon paskan kaataminen niskaani alkaen aina perättömistä ilmoituksista lastensuojeluun yms. Pöljä ei sitten ajatellut lopulta mitään muuta kuin omaa napaansa sekä kaljatuopin hintaa ja en ole oikein varma, että ajatteliko oikeastaan sitäkään, kun joutui myös omalta osaltaan kestämään kaiken. Mutta katkera paska, mikä katkera paska. 

- Varokaa juoppoja.

- Ja piti vielä lisätä, että ulosoton kautta tulivat kaikki.

Vierailija
20/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joa et halua

Hoh, nakkasi sen osan minkä tarkoitin loppuun, niin ensimmäiseksi, toivottavasti tuolle kitisijälle ei muuttunut liian vaikealukuiseksi.

Viittaat luultavasti minuun "tuona kitisijänä". Ei ole liian vaikealukuista vaikka sekavaa onkin. Kiitos huolenpidostasi. Kehotan lukemaan ketjun uudestaan ja arvioimaan kitinän määrän minun kirjoituksessani ja vertaamaan sitä kitinän määrään muissa kirjoituksissa.

Kyllä minä toki ymmärrän että mamma haluaa erota mutta sitten on turha jeesustella siitä mikä on lapsen parhaaksi. Ihmettelen toki mikä naiset saa laumoittain pariutumaan ja hankkimaan lapsia noin surkeiden miesten kanssa mutta sitä ei taida kannattaa kysyä ääneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi