Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sun ex uhkaillut/kiristänyt jollain, kun lasten elatusrahasta on päätetty?

Vierailija
26.02.2017 |

Meillä on elatusmaksujen sopiminen vielä kesken. Mies on sitä mieltä, että hänet suurinpiirtein ryöstetään ja viedään viimeisetkin eurot, vaikka itse oon valmis neuvottelemaan niin, että kumpikin ois tyytyväisiä.
Mutta tää on tuonut ihmeellisiä piirteitä hänestä esiin.. Hän rupesi heti valittamaan lasten pitopäivistä, että hänellä on enemmän vkl (mikä on totta, koska hän tekee reissuhommia, eikä pysty lapsia pitämään vk-asiasta sovittu hänen kanssa aikaisemmin). Sanoi, ettei kuljeta lapsia harrastuksiin, uhkasi jopa muuttaa pois paikkakunnalta.

Mää en ymmärrä, mitä peliä tää on?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kaikki menis kivasti yhteishengessä niin ei varmaan tarttis edes erota. Ja aika pientä säätöähän tuo. Elarin lisäks äidille tulee myös lapsilisä, ei niihin lasten tarpeisiin niin valtavasti mene.

Vierailija
22/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta se alkaa. Minä tiedän monta lähi-äitiä jotka eivät ole henkisesti eronneet vaan elämänsisältönä on ex, hänen pahat tekonsa ja "välinpitämättömyys" lapsista. Uhriksi itsensä kokeva äiti kiukuttelee ja on tunnetasolla kiinni exässään. Vaikka vuodet vierivät ja exällä uusi perhe. Suuri osa exänsä väärintekemisiä märehtivä äiti on jäänyt exäänsä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oltiin lastenvalvojalla tekemässä sopimusta. Ilmeisesti kuvitteli, että hurmaa lässyttävällä flirtillä 60v ylipainoisen sossutädin, niin ettei tämä osaa taulukosta kertoa että 350€/lapsi sinun tuloillasi on kohtuus.

Meteli alkoi kun meni kotiinsa ja nyxa kuuli.

Onneksi lapset oli teini-ikäisiä ja hoitivat tapaamiset isänsä kanssa. Tai ainoa kenelle oli onni, olin minä.

Täytyy todella ihmetellä miten ihminen jonka oli tuntenut 25v muuttui tilanteessa tuntemsttomaksi. Lisätään vielä, että etä oli se joka petti ja jätti ja kuvitteli alkuun, että elatusmaksu on 50€ kuukausiraha teinille.

Vierailija
24/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että menee ihan laskurin mukaan.Ihme kitisijä se ukko.

Tapaamiset ja elatusmaksut on ihan vanhempien itse sovittavissa, ei se laskuri sido mihinkään suuntaan.

Vierailija
25/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että naisille tulee nämä jutut aina yllätyksenä. Ihanko tosiaan kuvittelette, että voitte ottaa eron miehestä ja sitten mies maksaa sinulle hymysuin tietyn summan rahaa joka kuukausi eikä sinun tarvitse mitenkään eritellä mihin sen käytät.

Kumma juttu kun miehet ei tunnu tajuavan, ettei ne lapset elä pyhällä hengellä. Ja kumma juttu kun isukit ei tajua, että elatusvelvollisuus ei lopu avioeroon. Kumma juttu. Ai, niin onhan se aika kummallista, ettei naisen tarvi tilittää rahan käyttöään exälle. Hyvin kummallista, eikö vain. Ajatella, että naisen ei tarvi tehdä tiliä exälle. Kyllä onkin kummallista.

Ehkä siitä iskästä ei olisi kannattanut erota jos ei itsellä ole lapsille tarjota kuin pyhää henkeä. Lapsien parastahan tässä ajatellaan eikä omia mielitekoja, vai mitä?

Ehkä sen isukin olis kannattanut käyttää kondomia kun ei kerran ole varaa niitä lapsia elättää? Avioero ei edelleenkään poista isältä elatusvelvollisuutta. Ei edes silloin kun lasten äiti on miljonääri. Eli elarit maksetaan, tarjosi äiti lapsille mitä tahansa. Joko meni jakeluun?

Vierailija
26/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko te naiset ollenkaan millainen märkä rätti vasten kasvoja se on kun päätätte olla voimaantuneita ja lähdette lätkimään kun just nyt ei huvita olla sitoutunut avioliittoon? Ja sitten ihmettelette että miehistä tulee erilaillakäyttäytyviä. Nyt sitä kuuluisaa tunneälyä kehiin!

Vierailija
27/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että naisille tulee nämä jutut aina yllätyksenä. Ihanko tosiaan kuvittelette, että voitte ottaa eron miehestä ja sitten mies maksaa sinulle hymysuin tietyn summan rahaa joka kuukausi eikä sinun tarvitse mitenkään eritellä mihin sen käytät.

Kumma juttu kun miehet ei tunnu tajuavan, ettei ne lapset elä pyhällä hengellä. Ja kumma juttu kun isukit ei tajua, että elatusvelvollisuus ei lopu avioeroon. Kumma juttu. Ai, niin onhan se aika kummallista, ettei naisen tarvi tilittää rahan käyttöään exälle. Hyvin kummallista, eikö vain. Ajatella, että naisen ei tarvi tehdä tiliä exälle. Kyllä onkin kummallista.

Ehkä siitä iskästä ei olisi kannattanut erota jos ei itsellä ole lapsille tarjota kuin pyhää henkeä. Lapsien parastahan tässä ajatellaan eikä omia mielitekoja, vai mitä?

Ehkä sen isukin olis kannattanut käyttää kondomia kun ei kerran ole varaa niitä lapsia elättää? Avioero ei edelleenkään poista isältä elatusvelvollisuutta. Ei edes silloin kun lasten äiti on miljonääri. Eli elarit maksetaan, tarjosi äiti lapsille mitä tahansa. Joko meni jakeluun?

Ota nyt ihan rauhallisesti, Päivänsäde. Ei kukaan ole kiistänyt elatusvelvollisuutta, kunhan ihmettelin miksi pitää erota jos ei rahkeet riitä olemaan yksinhuoltaja - ja miksi pitää edes mennä naimisiin ja hankkia lapsia noin onnettomien miesten kanssa. Tarkoitus oli kai jättää se sika, ei jäädä roikkumaan sen sian virittämässä löyhässä hirressä vuosikausiksi.

Vierailija
28/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin eksä muuttui totaalisesti. Olimme sentäs 20 vuotta aviossa. Hän alkoi ihan uhkailemaan minua, ja oikeuden sovittelussa pääsimme sopuun. Oli hassua, kuinka hänellä oli siellä miljoona paperia ja muistiinpanoa, kynät ja vihot... ja minä pyörittelin kädessäni jotain kivenpalaa.

Vierailija
29/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuosta se alkaa. Minä tiedän monta lähi-äitiä jotka eivät ole henkisesti eronneet vaan elämänsisältönä on ex, hänen pahat tekonsa ja "välinpitämättömyys" lapsista. Uhriksi itsensä kokeva äiti kiukuttelee ja on tunnetasolla kiinni exässään. Vaikka vuodet vierivät ja exällä uusi perhe. Suuri osa exänsä väärintekemisiä märehtivä äiti on jäänyt exäänsä kiinni."

Jep. Olen tullut samaan tulokseen. Mun mies maksaa lapsistaan yht. 370 euroa, ja äiti saa vielä sen 230euroa lapsilisiä. Yhteensä siis 600 euroa omakotitalon lainan maksuun ja elämiseen. Jos me miehen kanssa saisimme lapset meille, niin tottakai tuo 600 euroa olisi mahtava lisä. sen sijaan häviämme joka kuu sen 370euroa, ja lisäksi meillä on yksi tyhjä huone joka toinen viikonloppu käytettäväksi, ja muun ajan tyhjillään. Eli mekin joudumme maksamaan omakotitalosta lasten huoneesta lainaa, mutta emme saa sen takia 600 euroa tyhjästä.

Tämä ei äitille riitä, vaan yrittää kinuta kaikkeen mahdolliseen vielä lisärahoitusta, ja haluaa omaa aikaa niin että lasten pitäisi tulla jatkuvasti ylimääräisiksi viikonlopuiksi. Yrittää myös käyttää miestäni lapsenvahtina ja harrastuksiin kuskaajana, eikä ymmärrä millään että mieheni maksaa hänelle 320 euroa kuussa noihin laitettavaksi.  Yrittää myös tuoda lapsia minun hoidettavakseni että pääsee uuden onnensa kanssa jatkuvasti reissuun(ilmeisesti mieheni rahoilla), vaikka sanon että en ole hänen lapsenpiikansa. 

Olemme kysyneet jos saisimme lapset meille, ja hän maksaisi tuon summan, ja tapaisi lapsiaan joka toinen vkl, mutta ei kuulemma käy koska sitten hän ei saisi rahaa asuntoonsa vaan joutuisi muuttamaan pienempään. No shit sherlock?

Teimme mieheni kanssa periaatepäätöksen että emme ota lapsia kuin silloin kuin on sovittu, eikä penniäkään anneta harrastuskamppeisiin tai uusiin talvikenkiin.  Niihin menee joka kuu jo könttäsumma, ja loput rahat tarvitsemme omaan elämiseemme.

Vierailija
30/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko te naiset ollenkaan millainen märkä rätti vasten kasvoja se on kun päätätte olla voimaantuneita ja lähdette lätkimään kun just nyt ei huvita olla sitoutunut avioliittoon? Ja sitten ihmettelette että miehistä tulee erilaillakäyttäytyviä. Nyt sitä kuuluisaa tunneälyä kehiin!

Onhan se tietysti pettymys sille osapuolelle joka on jätetty, mutta jäähän miehelle edelleen lapset jotka on ne tärkeimmät. Jos luottamusta exään ei enää ole niin luulisi, että lapsen harrastuksia, vaatteita ym. olisi kuitenkin motivaatioita kustantaa. Itse ehdottaisin välittömästi 50/50 huoltajuutta jos elatuksesta tulisi vääntöä. Se, että mies on reissuhommissa on tosi voi, voi. Vaihtaa sitten työtä tai voi palkata 24/7 hoitajan lapsille viikolla. Siinä alkaa elarit olla pikkurahoja.

Vierailija
31/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuosta se alkaa. Minä tiedän monta lähi-äitiä jotka eivät ole henkisesti eronneet vaan elämänsisältönä on ex, hänen pahat tekonsa ja "välinpitämättömyys" lapsista. Uhriksi itsensä kokeva äiti kiukuttelee ja on tunnetasolla kiinni exässään. Vaikka vuodet vierivät ja exällä uusi perhe. Suuri osa exänsä väärintekemisiä märehtivä äiti on jäänyt exäänsä kiinni."

Jep. Olen tullut samaan tulokseen. Mun mies maksaa lapsistaan yht. 370 euroa, ja äiti saa vielä sen 230euroa lapsilisiä. Yhteensä siis 600 euroa omakotitalon lainan maksuun ja elämiseen. Jos me miehen kanssa saisimme lapset meille, niin tottakai tuo 600 euroa olisi mahtava lisä. sen sijaan häviämme joka kuu sen 370euroa, ja lisäksi meillä on yksi tyhjä huone joka toinen viikonloppu käytettäväksi, ja muun ajan tyhjillään. Eli mekin joudumme maksamaan omakotitalosta lasten huoneesta lainaa, mutta emme saa sen takia 600 euroa tyhjästä.

Tämä ei äitille riitä, vaan yrittää kinuta kaikkeen mahdolliseen vielä lisärahoitusta, ja haluaa omaa aikaa niin että lasten pitäisi tulla jatkuvasti ylimääräisiksi viikonlopuiksi. Yrittää myös käyttää miestäni lapsenvahtina ja harrastuksiin kuskaajana, eikä ymmärrä millään että mieheni maksaa hänelle 320 euroa kuussa noihin laitettavaksi.  Yrittää myös tuoda lapsia minun hoidettavakseni että pääsee uuden onnensa kanssa jatkuvasti reissuun(ilmeisesti mieheni rahoilla), vaikka sanon että en ole hänen lapsenpiikansa. 

Olemme kysyneet jos saisimme lapset meille, ja hän maksaisi tuon summan, ja tapaisi lapsiaan joka toinen vkl, mutta ei kuulemma käy koska sitten hän ei saisi rahaa asuntoonsa vaan joutuisi muuttamaan pienempään. No shit sherlock?

Teimme mieheni kanssa periaatepäätöksen että emme ota lapsia kuin silloin kuin on sovittu, eikä penniäkään anneta harrastuskamppeisiin tai uusiin talvikenkiin.  Niihin menee joka kuu jo könttäsumma, ja loput rahat tarvitsemme omaan elämiseemme.

Ei ole varmaan jäänyt lapsille epäselväksi, että eivät ole tervetulleita oikein missään. Tuli suru, kun mietin miltä tuntuisi jos oma lapseni joutuisi tuohon tilanteeseen. Kyllä siinä 370 euroa on pieni raha tapella. 370 euroa ei ole paljon jos puhutaan lapsista eli ainakin 2 lapsesta.

Vierailija
32/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhkasi, ettei anna lasten tavata minua lainkaan ellen maksa sitä mitä hän vaatii.

Ja vielä vuosia sen jälkeenkin, milloin piti ostaa toppatakkia, milloin polkupyörää. Kaikki kieltäytyminen johti siihen, että lapsia ei saanut tavata aikoihin. Kukaan ei auta etää tässä tilanteessa (" kyllä teidän vaan pitää sopia" ). Niinpä niin.

Vierailija
33/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta se alkaa. Minä tiedän monta lähi-äitiä jotka eivät ole henkisesti eronneet vaan elämänsisältönä on ex, hänen pahat tekonsa ja "välinpitämättömyys" lapsista. Uhriksi itsensä kokeva äiti kiukuttelee ja on tunnetasolla kiinni exässään. Vaikka vuodet vierivät ja exällä uusi perhe. Suuri osa exänsä väärintekemisiä märehtivä äiti on jäänyt exäänsä kiinni.

Aamen. Tämän olen nähnyt liiankin läheltä.

Vierailija
34/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhkasi, ettei anna lasten tavata minua lainkaan ellen maksa sitä mitä hän vaatii.

Ja vielä vuosia sen jälkeenkin, milloin piti ostaa toppatakkia, milloin polkupyörää. Kaikki kieltäytyminen johti siihen, että lapsia ei saanut tavata aikoihin. Kukaan ei auta etää tässä tilanteessa (" kyllä teidän vaan pitää sopia" ). Niinpä niin.

Siis elatusmaksun LISÄKSI.

Vierailija
35/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan minimi elatustuki on n.155 euroa/lapsi. Jos miehelläsi on 2 lasta hän maksaa 30 euroa/lapsi yli minimin. Hän ei siis missään tapauksessa maksa elareita paljon, eikä ex-todennäköisesti tuolla ylimääräisellä 60 eurolla kovin kauas matkustele. Saattaapa mennä jopa niihin lasten tarpeisiin, koska kertomasi mukaan on harrastuksia.

Kannattaa ehdottomasti ottaa lapsia hoitoon niin paljon kuin mahdollista, koska lapsethan saattavat jo sitten ihan haluta muuttaa teille ja se 600 ( tai vähintään 540 euroa) olisi teidän mahtava lisänne.

Vierailija
36/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä sanoi että ei ota lapsia luokseen jos joutuu maksamaan jotain. Sitten alkoi mustamaalata äitiään heille... Ja ei, en olisi ikinä miehestä uskonut, monta vuotta olimme yhdessä.

Ja kuka valitti elareista. Kyllä se lasten terveellinen ruoka maksaa jo monta sataa euroa/kk. Siihen päälle lääkkeet ja lääkärit, mahdolliset terapiat kuljetuksineen, harrastukset, ylipäätään vastuu koulusta, vaatteista ja hankinnoista. Jo se ajan meno ilman kustannuksia. En ymmärrä valituksia, moni mies kuitenkin omasta halustaan jättäytyy kakkosvanhemmaksi.

Ja meillä ei eksä siis maksa mitään, päinvastoin. Asetin lapset rahan edelle, vaikka välillä mietinkin että onko sen arvoista.

Vierailija
37/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä nyxat aina puuttuvat elatusmaksuihin? Ottakaa mies, jolla ei ole lapsia tai sopeutukaa siihen että ne miehen lapsetkin tarvitsevat elatuksen. Eivät ne ole mitään ex-lapsia tai sen exn lapsia, ne ovat miehen lapsia.

Itse laitan aikuisiin työssä käyviin lapsiini vähintäin tuon 370€, josta joku valitti, kuussa. Käymme yhdessä syömässä ravintolassa, ruokakaupassa, vaateostoksilla, menot vaan lisääntyy kun lapsenlapsia odotetaan kesäksi. Ihan teen sen vapaaehtoisesti ja ilolla, vaikka oma nettopalkka on 1800€/kk ja yksikseni elelen.

Vierailija
38/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai terveellinen ruoka maksaa :D Tuohon 600 euroon kun lisää äitin oman elatusvastuun lapsista, joka on se sama 320 e kuussa, päästään jo lukemaan 920 euroa. Jos tuolla summalla ei kokonaisuudessaan saa lapsille ruokaa, harrasteita, ja bensarahaa, niin sitten kyllä vika on muualla kuin rahassa.

"Ei ole varmaan jäänyt lapsille epäselväksi, että eivät ole tervetulleita oikein missään. Tuli suru, kun mietin miltä tuntuisi jos oma lapseni joutuisi tuohon tilanteeseen. Kyllä siinä 370 euroa on pieni raha tapella. 370 euroa ei ole paljon jos puhutaan lapsista eli ainakin 2 lapsesta."

Lapset ovat enemmän kuin tervetulleita, ja kunhan tuosta vielä vähän kasvavat, niin selitetään heille tämä tilanne niin miten se oikeasti on. Jos 370 euroa on pieni raha, niin miksi ihmeessä äiti sitten tuon rahan haluaa? Noin säälittävän summan ;) Ja tämän lisäksi pitäisi antaa rahaa siihen tähän ja tuohon.

Kyllä me mieheni kanssa ihan yhdessä puutumme, ei sitä minun tarvitse mitenkään yksin tehdä. 

Mieheni lapset saisivat kyllä täällä meilläkin elatuksen ihan kokonaisuudessaan ,mutta se ei äitille käy, koska HÄNEN aumisensa muuttuisi pienentyneiden tulojen muodossa. Lapsethan pääsisivät meillä asumaan isoa omakotitaloa, mutta äitille se ei käy, vaikka se olisi lapsille aivan hyvä ratkaisu. Että kyllä tässä nyt taas jälleen kerran äiti on se joka ajattelee omaa etuaan eikä lastensa etua. 

Vierailija
39/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai terveellinen ruoka maksaa :D Tuohon 600 euroon kun lisää äitin oman elatusvastuun lapsista, joka on se sama 320 e kuussa, päästään jo lukemaan 920 euroa. Jos tuolla summalla ei kokonaisuudessaan saa lapsille ruokaa, harrasteita, ja bensarahaa, niin sitten kyllä vika on muualla kuin rahassa.

"Ei ole varmaan jäänyt lapsille epäselväksi, että eivät ole tervetulleita oikein missään. Tuli suru, kun mietin miltä tuntuisi jos oma lapseni joutuisi tuohon tilanteeseen. Kyllä siinä 370 euroa on pieni raha tapella. 370 euroa ei ole paljon jos puhutaan lapsista eli ainakin 2 lapsesta."

Lapset ovat enemmän kuin tervetulleita, ja kunhan tuosta vielä vähän kasvavat, niin selitetään heille tämä tilanne niin miten se oikeasti on. Jos 370 euroa on pieni raha, niin miksi ihmeessä äiti sitten tuon rahan haluaa? Noin säälittävän summan ;) Ja tämän lisäksi pitäisi antaa rahaa siihen tähän ja tuohon.

Kyllä me mieheni kanssa ihan yhdessä puutumme, ei sitä minun tarvitse mitenkään yksin tehdä. 

Mieheni lapset saisivat kyllä täällä meilläkin elatuksen ihan kokonaisuudessaan ,mutta se ei äitille käy, koska HÄNEN aumisensa muuttuisi pienentyneiden tulojen muodossa. Lapsethan pääsisivät meillä asumaan isoa omakotitaloa, mutta äitille se ei käy, vaikka se olisi lapsille aivan hyvä ratkaisu. Että kyllä tässä nyt taas jälleen kerran äiti on se joka ajattelee omaa etuaan eikä lastensa etua. 

No se ex on umpihuono ihminen ja se asia on tullut harvinaisen selväksi. Jos lapset ovat teille enemmän kuin tervetulleita niin miksi aikaisemmin kirjoitit, että ette ota kuin sen sovitun, ette yhtään enempää. Mikäli haluatte, että lapset muuttaisivat lopulta teille olisi teidän edun mukaista viettää mahdollisimman paljon aikaa lasten kanssa , jotta teillä olisi näyttöä, että olette läheisiä ja äiti ei huolehdi osuuttaan.

Kyllä sille eksälle jää kustannuksia jos ette muuten maksa mitään vaatteista ym hankinnoista.

Sinun mukaan äiti ei ajattele lapsen etua, mutta valitettavasti vaikuttaa, ettei sitä etua ajattele isäkään. Sitä tarkoitin tuolla pienellä summalla, koska vain tuon 370 euron takia mies ei halua viettää omien lasten kanssa aikaa, ettei ex vain pääsisi siitä hyötymään.

Vierailija
40/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä niin surullinen esimerkki juuri siitä, kuinka lapset päätyvät heittopusseiksi erossa.

Mitä aiotte selittää lapsille,kun kasvavat. Että ette halunneet heitä, kun äitikään ei halunnut, tässä oli 370 euroa ja äiti olisi sen voittanut, jos isä olisi viettänyt aikaa omien lapsiensa kanssa. Tuon verran menee jo terapiaan myöhemmin kuukaudessa jos lapset joutuvat elämään tuollaisessa ympäristössä. Ei siinä myöhemmin selittelyt auta, kun kaikilla on vain yksi lapsuus. Lapset kiintyvät siihen vanhempaan, jonka kanssa viettävät aikaa. Ei ole lasten edun mukaista repäistä heitä kotoaan suoraan teille. Jos nyt nielette ylpeytenne ja otatte niitä lapsia hoitoon vaikka takkiin tulisi niin voitte käydä jossain vaiheessa lastenvalvojalla ja esittää 50/50 huoltajuutta jolloin kukaan ei maksa kellekään mitään tai, että alkaisitte lähivanhemmaksi ja saisitte elarit. Jos et sitä tekstissä huomaa niin nyt te vain itkette ja laskette niitä exän rahoja ja unohdatte ne lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme