FINLAYSONIN lakanat kutittaa! Oletteko huomanneet samaa?
Uusin lakanavarastoani ja ostinpa Finlaysonilta aluslakanoita. Ihan niitä tavallisia valkoisia. Jollakin tuoteturvallisuusmerkillä merkittyjä. Vaan annas olla, ei niitä voi käyttää. Pesen uudet lakanat aina parisen kertaa ennen käyttöä, että jos niissä jotakin jäämiä on, että huuhtoutuisivat pois. Vaan nytpä ei autanut.
Raavin ja raavin heti maate mentyäni ja ihmettelin, että onpas mun iho nyt kuivaa vai mikä mua näin hermostuttaa. Keskellä yötäkin heräsin ja heti piti raapia jostakin. Muutaman levottoman yön jälkeen tajusin, että aluslakanoissa se vika on kun heti alkoi kamalasti kutittaa käsivarsia ja yöpaidankin läpi selän ihoa kun yritin ruveta nukkumaan. Lopulta vaihdoin lakanat keskellä yötä ja heti helpotti.
Onko muille tullut tämmöstä vastaan?
Kommentit (83)
Ostin jouluna satiinipussilakanan enkä ole ollenkaan tyytyväinen kankaan laatuun ja tuntumaan. Vuosikymmenet olen ollut Finlayson-fani, mutta taisi loppua nyt.
Pesin lakanan 2 kertaa ennen käyttöönottoa ja parin yön jälkeen vielä kolmannen kerran. Tuntuu sekä epämiellyttävältä iholle että menee ryppyyn hetkessä.
Sinuun tarttui homous. Se ei lähde irti pesemälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nykyään vain Finlaysonin lakanoita enkä ole kertaakaan törmännyt tuollaiseen.
Niin on ollut mullakin mutta nyt loppui ostaminen tähän. Ne on kuitenkin aika kalliita. En ole ennen saanut tämmösiä ihmelakanoita.
Luhdalla on ollut ihan ok lakanoita, mutta taitaa olla niidenkin tuotanto ajettu jotenkin alas vai saako niitä vielä jostain?
Sama homma täällä. Päätin vähän panostaa, ja ostin finlaysonin lakanan, normaalisti ostan jonkun halvan. Ihan kamalan tuntuinen, pistelee ja kutittaa.
Sain yo-lahjaksi viime keväänä joitakin finlaysonin lakanasettejä, eivät tunnu mukavilta, ja jo vajaan vuoden käytön jälkeen ovat haalistuneet ja näyttävät loppuun kulutetuilta. Minulla on käytössä myös monia vanhoja lakanoita joilla ei ole mitään merkkiä ja ne ovat ihan parhaita. Värit ovat pysyneet ja tuntuvat mukavilta.
En osta kyllä enää finlaysonia. Niin monta kertaa joutunut pettymään. Opiskelijana ei ole varaa tehdä sellaisia huteja. En enää aio maksaa merkistä. Ostan sitten sitä tuttua, halpaa ja hyväksi havaittua.
Vierailija kirjoitti:
Sinuun tarttui homous. Se ei lähde irti pesemälläkään.
ne on homopagdeereja !!!!!1
Teillä on luteita. Tarkista patjan alta.
Saman olen huomannut itsekin niin Finlaysonin kuin Vallilankin uusimmissa lakanoissa. Lisäksi osa vallilan vaaleapohjaisista pussilakanoista muuttuu pesussa kauttaaltaan kellertäviksi, osa pysyy vaaleina vaikka samalla tavalla pestään ja käytetään.
Menin uusimaan koko lakanavaraston kerralla ja sinne meni satanen poikineen kun meinasin että nytpä ostan laadukasta vuosiksi eteenpäin... >:( Matonkuteiksi joutavat kummankin lafkan tuotteet nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on luteita. Tarkista patjan alta.
Ne oli sitten kilttejä luteita kun hävisivät heti lakananvaihdon myötä eikä ole takaisin tulleet. Mä mietin, että onko niissä lakanoissa jotakin kemikaalia ihan sairaasti. Ei ole ennen ollut tämmöstä. ap
Ei oo lakanoissa kivaa varsinkin kun ne on pesty. Ellet laittanut liikaa pesuainetta. Katopa äkkiä patjan alle.
Onko kokemuksia Pentikin lakanoista? Entä Familonin? Univisio?
Laitoitko ylimääräisiä huuhteluita tai käytitkö ns. vauvanpyykkiohjelmaa? Nykykoneet liki kuivapesee, veden määrä olematon.
Vierailija kirjoitti:
Onko kokemuksia Pentikin lakanoista? Entä Familonin? Univisio?
Heitin yhdet Pentikin pussilakanat roskiin kun ne oli ihan kamalan karheaa kangasta. Ei ollut yhtään kivat.
Vierailija kirjoitti:
Laitoitko ylimääräisiä huuhteluita tai käytitkö ns. vauvanpyykkiohjelmaa? Nykykoneet liki kuivapesee, veden määrä olematon.
Samalla tavalla olen pessyt kuin tähänkin asti. 60 pesussa pitkällä ohjelmalla, ei huuhteluaineita, sensitive pesuaineella kuivausrummun kautta kuumennettuina. Ei muut lakanat ärsytä.
Niin, mikä siinä on?
Oli iso pettymys. En osta enää ikinä. Kannattaa vaan tilata egyptiläistä puuvillaa niin ei tule pettymyksiä
Sama laadun huonontuminen on käynyt monissa suomalaisissa merkeissä. Iittalan lasit poksahtelee. Sain tuparilahjaksi kuusi viinilasia, niistä on kaksi enää ehjänä. Yhden niistä otin kaapista käteeni ja lohkesi, yhteen olin kaatamassa viiniä niin jalka napsahti poikki ja kaksi meni rikki niin että olin alkamassa tiskaamaan ja lasit ihan vähän koski toisiaan, kuului vaan poksahdus ja molemmat olivat ihan palasina. Ostin kartiolaseja koska halusin laadukkaat lasit, niistä on kaksi mennyt rikki, ikean vastaavista on kaikki ehjänä.
Lakanat ja pyyhkeet ihan laaduttomia. Finlaysonin pyyhe oli kerran pyykissä ja heti rispaantui reunoilta. Lakanoista lähtee värit ja niistä tulee nopeasti huonoja.
Homopölyä. Se on ihan vaaratonta. Ainoa mitä siitä seuraa on tuo kutina ja koko perheen homoistuminen.
Lapsille en kehtaisi laittaa tom of finland lakanoita.
Toi homoläppä on kuultu ja ymmärretty. Kukaan ei naura, koska se on väsynyt, ei siksi ettei sitä olisi huomattu.
Suomalainen yrittäjä on liian ahne. Samalla hinnalla saa saksasta kotiin kuljetettua 2-3 pussilakanat ja parasta hotellilaatua mitkä juuri 5 tähden hotellit käyttää
Minulla on nykyään vain Finlaysonin lakanoita enkä ole kertaakaan törmännyt tuollaiseen.