Miksi jotkut nolostelevat mahan möyrintää?
Oon huomannut että aika moni vaivaantuu jos maha kurnii nälkää tai muuten vaan ja sitten selitellään että ohhoh, nälkä se varmaan, ai kauhia..
Minkä tähden? :O
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Se muistuttaa suoliston toiminnasta, ilmavaivoista ja kakkaamisesta.
Näin mäkin vähän kelasin. Hassua.
Ap
Joo, hassuahan se on, mutta aika harva tykkää piereskelläkään toisten kuullen, vaikka olisi viereisessä huoneessa niin, että haju ei kanna nenään, kuuluu pelkkä ääni.
Kyllä se mahan murina usein aiheutuu ihan vain nälästäkin johtuvasta vatsalaukun/suoliston supistelusta eikä ilmasta.
^ Siihen mäkin sen yhdistän aina kun ei mulla ainakaan ilman kierto kuulu
Ap
Ja yleensä se maha murisee juuri silloin kun on muuten mahdottoman hiljaista.
Minulla maha mekastaa monesti kaikista eniten noin tunti syömisen jälkeen. Tai välillä ruokatorvi korisee oudosti. Oli miten oli, joka kerta se on yhtä kiusallista. Onneksi tuohon möyrintään ei sentään liity kipua, mutta röyhtäilyä joskus liittyy ja sitä on vaikea peitellä :(
Koska ei oo viehkeetä kuulostaa kuolevalta valaalta
Joskus maha pitää ihmeellistä ääntä, kuin olisi kiimainen kollikissa suolistossa rääkymässä; mouuuu mmäää, grrrrrrrrr. IBS:n iloja. Ilma kiertää välillä sekä suolistossa että mahassa viehkeän kuuloisesti. Tuon voi ehkäistä vain olemalla täysin syömättä. Vatsa tottuu kyllä siihen pieneen nälän tunteeseen eikä huuda nälkäänsä. Pahiten on syömisen jälkeen.
Se muistuttaa suoliston toiminnasta, ilmavaivoista ja kakkaamisesta.