Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ovulaatiota pitäisi seurata lasta yritettäessä?

Vierailija
26.02.2017 |

Lapsen hankkiminen on ajankohtaista joskus tässä, ja olen nyt seurannut lasta yrittävien ketjuja jonkin verran. Tosi moni tuntuu testaavan ovulaatiota testitikuilla. Mitä tällä tavoitellaan? En siis ihan oikeasti tiedä, olin vaan ajatellut että jätetään ehkäisy pois ja harrastetaan seksiä niin kuin ennenkin (n. kerran päivässä) ja ovulaatio tulee sitten kun tulee. Onko ovulaation seuraamiselle jotain tarvetta jos ei pitäisi olla mitään raskautumista häiritseviä terveysseikkoja?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on vähän kuin kaupassakäynti. Kannattaa kattoa aukioloajat ennenkuin lähtee käymään siellä. Mut jos tykkää siitä kaupan pihalla käymisestä, niin saahan siellä käydä vaikka kauppa olis kiinni. 

Ontuva vertaus. Jos kertoo että seksiä on joka päivä, niin ei mitään järkeä tuhlata rahaa ovistikuihin.

Vierailija
22/34 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa ihmetellyt tätä. En mä voisi harrastaa seksiä vain, koska tikku sanoo että tänään pitää. Kauheeta suorittamista ja stressiä. Ja stressi heikentää hedelmällisyyttä. Antakaa mennä vaan ja naikaa ku naitattaa! Ennenki vanhaa lisäännyttii (ja mitä vauhtia verrattuna nykyään) ilman kusisia ovistikkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kierto on mitä vaan 30-50 päivän välillä ja ovisoireet kesti pahimmillaan pari viikkoa. Tikuttaminen ei todellakaan tuonut stressiä vaan vähensi sitä, kun ei tarvinnut arpoa, koska se paras aika olisi. Silti raskautuminen kesti melkein vuoden, joten ei todellakaan olisi jaksettu sitä aikaa joka päivä. Me ihmiset kun ollaan erilaisia :).

Vierailija
24/34 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no kuten sanottua, ei kaikki tikuta eikä sitä tartte tehdä jos kaikki on ok ja kierto säännöllinen. Eikä varsinkaan jos seksiä on vähintään muutaman (1-3) päivän välein. Case closed, move on...

Vierailija
25/34 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kanssa ihmetellyt tätä. En mä voisi harrastaa seksiä vain, koska tikku sanoo että tänään pitää. Kauheeta suorittamista ja stressiä. Ja stressi heikentää hedelmällisyyttä. Antakaa mennä vaan ja naikaa ku naitattaa! Ennenki vanhaa lisäännyttii (ja mitä vauhtia verrattuna nykyään) ilman kusisia ovistikkuja.

Täällä taas nähtävästi kommentoi ihmiset, jotka eivät tiedä esim. hedelmällisyyshoidoista mitään. Jos tehdään esim. inseminaatio, niin on pakko käyttää ovistikkuja.

Vierailija
26/34 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen hankkiminen on ajankohtaista joskus tässä, ja olen nyt seurannut lasta yrittävien ketjuja jonkin verran. Tosi moni tuntuu testaavan ovulaatiota testitikuilla. Mitä tällä tavoitellaan? En siis ihan oikeasti tiedä, olin vaan ajatellut että jätetään ehkäisy pois ja harrastetaan seksiä niin kuin ennenkin (n. kerran päivässä) ja ovulaatio tulee sitten kun tulee. Onko ovulaation seuraamiselle jotain tarvetta jos ei pitäisi olla mitään raskautumista häiritseviä terveysseikkoja?

Mietin vain millainen ympäristökuormitus toi tikuttaminen on. 

Joo, en ymmärrä kanskaan mikä järki on tikuttaa kun samalla vaivalla voi harrastaa seksiä. 

Kaikki eivät tunne ovulaationsa ajankohtaa ja monilla kierto on todella epäsäännöllinen.

Vierailija
27/34 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo. Hedelmöittyminen ei ole muulloin mahdollista.

Joo, olen kyllä tästä tietoinen, biologian oppitunnit käyty. Lähinnä mietin sitä, että harrastaako nämä yrittäjät jostain syystä seksiä niin, että sitä pyritään harrastamaan harvemmin ja vain ovulaation aikaan? Jos yrittää lasta ja harrastaa seksiä 30 päivänä kuussa, niin mitä väliä sillä silloin on että tiedänkö milloin ovulaatio on ja milloin ei? Vaikuttaako liian tiheä seksin harrastaminen jotenkin sperman laatuun?

Koska ihan joka päivä ei jaksa enää kun on sen vuoden yrittänyt lasta saada. Alussa kyllä jaksaa, mutta ei tosiaankaan enää. Tietysti toiset varmaan jaksavat, me ei. Niillä kierroilla kun haluttiin olla stressaamatta ja ottaa rennommin, käytimme ovistikkuja. Auttoi huomattavasti!

Missä vaiheessa se seksi muuttuu pelkäksi lapsen tekemiseksi, eikä ole enää omasta ja toisen vartalosta nauttimista silloin, kun siltä tuntuu?

Vierailija
28/34 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki harrasta seksiä joka päivä. Meille antoi lääkäri aikoinaan ohjeeksi, että seksiä kannattaa harrastaa ovulaation aikoihin joka toinen päivä, jos toiveena on raskaus. Siittiöthän kuitenkin pysyvät jonkin aikaa hengissä naisen elimistössä.

Pitääkö siis jättää seksit harrastamatta, jos sattuu ovulaation aikoihin panettamaan joka päivä? Tai pitääkö harrastaa seksiä hampaat irvessä, jos juuri ovulaation aikaan ei jostain syystä tekisi mieli?

Vierailija
29/34 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo. Hedelmöittyminen ei ole muulloin mahdollista.

Joo, olen kyllä tästä tietoinen, biologian oppitunnit käyty. Lähinnä mietin sitä, että harrastaako nämä yrittäjät jostain syystä seksiä niin, että sitä pyritään harrastamaan harvemmin ja vain ovulaation aikaan? Jos yrittää lasta ja harrastaa seksiä 30 päivänä kuussa, niin mitä väliä sillä silloin on että tiedänkö milloin ovulaatio on ja milloin ei? Vaikuttaako liian tiheä seksin harrastaminen jotenkin sperman laatuun?

Koska ihan joka päivä ei jaksa enää kun on sen vuoden yrittänyt lasta saada. Alussa kyllä jaksaa, mutta ei tosiaankaan enää. Tietysti toiset varmaan jaksavat, me ei. Niillä kierroilla kun haluttiin olla stressaamatta ja ottaa rennommin, käytimme ovistikkuja. Auttoi huomattavasti!

Missä vaiheessa se seksi muuttuu pelkäksi lapsen tekemiseksi, eikä ole enää omasta ja toisen vartalosta nauttimista silloin, kun siltä tuntuu?

Jep ja tässä kohtaa kannattaakin sit jo keskittyä muihinkin juttuihin kuin pelkästään pakonomaiseen lapsenyrittämiseen..:p 

Vierailija
30/34 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se jotain pakonomaista suorittamista on. Miespuolinen työkaveri tuosta joskus puhui ja kertoi myös, että tärppäämisen jälkeen vaimo laittoi jalat ristiin.

Vierailija
31/34 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka ei ihan joka päivä harrastaisikaan, eikö sperma kuitenkin elä useampia päiviä naisen sisällä ja voisi siten aiheuttaa hedelmöittymisen? Tämän takiahan varmat päivät ei toimi?

Miespuoliset siittiöt ovat nopeimpia pääsemään hedelmöittämään munasolun, mutta eivät elä niin kauan kuin naispuoliset. Eli jos haluaa poikalapsen, pitää osuttaa ovulaatioon, mutta jos tyttölapsen ei yhdyntää parhaaseen tärppiaikaan.

Vierailija
32/34 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olisin varmaan tikutellut jos ei olisi säännöllinen kierto. Mutta ei ollut tarvetta kun kolmesti plussaa ekasta yrityksestä nuorimpien kanssa. Esikoista joskus iät ja ajat sitten yritin kauan. Silloin ei ollu hajuakaan mistään ovistikuista, olisi tulleet tarpeeseen. Olin kai niin laiha kun kierto oli mitä oli. 

Vierailija
33/34 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin pitää painaa kun yleinen syyttäjä. Sain vauvan just sinä aikana kun oli hedelmällisen jakso. Tosin en laskelmoinut.

Vierailija
34/34 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka ei ihan joka päivä harrastaisikaan, eikö sperma kuitenkin elä useampia päiviä naisen sisällä ja voisi siten aiheuttaa hedelmöittymisen? Tämän takiahan varmat päivät ei toimi?

Miespuoliset siittiöt ovat nopeimpia pääsemään hedelmöittämään munasolun, mutta eivät elä niin kauan kuin naispuoliset. Eli jos haluaa poikalapsen, pitää osuttaa ovulaatioon, mutta jos tyttölapsen ei yhdyntää parhaaseen tärppiaikaan.

poika tuli ja niinhän pitikin koska yksi lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä