Lapsi 5v kun sisarus syntyy, jatkaako päiväkotia?
Eli siis esikoinen täyttää kesällä 5v ja alkutalvesta syntyy vauva. Mietin tässä, että jatkaako esikoinen pkssa kevään 3krt/vko ja syksyllähän hän menee sit eskariin. Vai otanko pois pksta ja seuraavaksi menee sit 8kk päästä eskariin. Lapsi sosiaalinen, tykkää olla päiväkodissa ja kaipaa kavereita jo viikon loman aikana..:D mitä te tekisitte?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda puolipäiväiseksi, isä vie aamulla ja sä haet puoliltapäivin. Saat samalla vaunulenkin, vauva raikasta ilmaa ja kotiin kävellessä juttelette miten päivä meni. Rytmittää mukavasti arkea. 5v on jo niin iso että kaipaa kavereita.
-Päikkärin tätin henk.koht. mielipide :) Onnea vauvasta!
Ja meille kun tädit nimenomaan sanoivat, että ottakaa kokonaisia vapaapäiviä, ei missään tapauksessa puolipäivähoitoon. Koska silloinhan sinne otetaan toinenkin puolipäiväinen ja käytännössä ovat siellä samaan aikaa.
T. Se jonka lapsi oli 3pv/viikko.
Missähän toimitaan noin hölmösti? Ei meillä ainakaan voi ottaa kahta puolipäivähoitoon samaan aikaan. Kaksi oli puolipäivähoidossa, olivat vuoroviikoin 3pv/vko ja 2pv/vko hoidossa, eli eivät samaan aikaan koskaan. Kahta ei olisi saanut millään puolikkaana samaan aikaan. Edes tilat eivät riittäisi meillä kahteen lapseen, jos yhdelle on tilaa, oli sitten puolipäiväinen tai kokopäiväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda puolipäiväiseksi, isä vie aamulla ja sä haet puoliltapäivin. Saat samalla vaunulenkin, vauva raikasta ilmaa ja kotiin kävellessä juttelette miten päivä meni. Rytmittää mukavasti arkea. 5v on jo niin iso että kaipaa kavereita.
-Päikkärin tätin henk.koht. mielipide :) Onnea vauvasta!
Ja meille kun tädit nimenomaan sanoivat, että ottakaa kokonaisia vapaapäiviä, ei missään tapauksessa puolipäivähoitoon. Koska silloinhan sinne otetaan toinenkin puolipäiväinen ja käytännössä ovat siellä samaan aikaa.
T. Se jonka lapsi oli 3pv/viikko.Missähän toimitaan noin hölmösti? Ei meillä ainakaan voi ottaa kahta puolipäivähoitoon samaan aikaan. Kaksi oli puolipäivähoidossa, olivat vuoroviikoin 3pv/vko ja 2pv/vko hoidossa, eli eivät samaan aikaan koskaan. Kahta ei olisi saanut millään puolikkaana samaan aikaan. Edes tilat eivät riittäisi meillä kahteen lapseen, jos yhdelle on tilaa, oli sitten puolipäiväinen tai kokopäiväinen.
Helsingissä. Ja olen ymmärtänyt että muuallakin. Ja juuri tämä aiheuttaa ylisuuria ryhmiä, koska yhden paikalla on kaksi puolipäiväistä ja käytännösssä ovat siellä ainakin osittain samaan aikaan.
Mä pitäisin joko 3 pv viikossa tai sitten 5pv viikossa aamupäivän. Ilman muuta, en voi kuvitellakaan, että mun 5v haluaisi olla päivät kotona, hän on kyllä vähän vanhempi, menee syksyllä 2017 eskariin, mutta silti.
Meillä esikoinen oli 3 v. kun kuopus syntyi ja jatkoi päiväkodissa 3 pvää viikossa. Jos sattui vapaapäiväksi joku erikoisjuttu: retki, esitys tms niin oltiin kolmistaan mukana.
Halusin pitää pkpaikan ihan senkin takia, että jos olisin ollut itse pitkään kipeä synnytyksestä tai vauva olisi tarvinnut erityistä huomiota, niin esikoisen hoito olisi ollut hankala järjestää.
Tai laskettu aika on syksyllä ehkä paremminkin kun alkutalvella :D syys-lokakuun vaihteessa.
Ap
Itse en pitäisi lasta päiväkodissa ja kuopus jääkin kotiin kun vauva syntyy (esikoinen on koululainen jo). Mutta, jos on noin lyhyt aika eskariin, niin jäisi puolipäiväiseksi muutamana päivänä kyllä.en varmaan veisi joka päivä. Olisihan se hyvä noin ison kannalta, että saa jatkaa eskarin tuttujen kavereiden kanssa. Oletan, että lapsesi ryhmä on myös eskari?