Kauhutarina todellisesta parisuhteesta
Kirjoitan tämän varoitukseksi muille ja samalla neuvoa kysyäkseni.
Tapasin miehen ja aloitimme parisuhteen. Ostimme yhteisen talon jne.
Sitten alkoi miehen vallankäyttö. Riidan tullen mies ryhtyi väkivaltaiseksi. Soitin poliisit, useammankin kerran, vaan eivät uskoneet minua koskaan, kun ei kuulemma ollut "tarpeeksi selkeitä jälkiä" väkivallasta ja "vaikutin hysteeriseltä".
Päättivät kuitenkin uskoa miestä, kun tämä väitti minun olleen väkivaltainen, karate-iskuilla pahoinpidelleen, vaanineen kaapissa, kuristaneen jne. Ei mitään muuta näyttöä, kuin miehen sanat.
Nyt minulla on sitten rikosrekisteri (yksi pahoinpitelykeisseistä eteni tuomioistuimeen, virallinen syyttäjä syytti ja sain rangaistuksen), merkinnät poliisin rekisterissä ja töitä en enää saa näillä merkinnöillä (ent. työstäni sain potkut, kun jouduin olemaan sairauslomalla miehen aiheuttamien vammojen vuoksi ilman ennakkoilmoitusta).
Pahinta on se, että olen edelleen yhdessä miehen kanssa. Nukun suurimman osan ajasta. Mies on sanonut, että jos yritän lähteä, hommaa hän minulle pitkän vankeustuomion kertomalla ihan mitä vaan sattuu keksimään. Poliisit kuulemma uskovat häntä aina.
- Opetus: Älä koskaan tee samaa virhettä elämässäsi!
- Neuvonne ovat kullankalliita!!!
Kommentit (4)
Surkea ja törkeä provo.
Mutta tietysti tämäkin uskotaan.
Lähde pois mahdollisemman nopeasti tuollaisesta suhteesta.Onko sinulla ystäviä jotka voisivat majoittaa sinut toistaiseksi ja olisivat turvanasi? Älä usko miehen uhkailuita hän yrittää vaan alistaa sinua.Ketään ei voi laittaa vankilaan pelkkien puheiden perusteella.Tsemppiä!!
Ap tässä.
Ei ole mikään provo, mutta olen toki jo tottunut siihen, ettei minua uskota. Sitä juuri eniten pelkäänkin!
Olen soittanut kaikki nuo naisten auttavat puhelimet läpi, mutta ei sielläkään ole loppuun asti uskottu, ja poliisi on valitettavasti viimeinen, joka minua uskoo.
Mieheni on erittäin hyvä puhumaan, eivätkä minua usko edes naapurit, kun heidän mielestään mies on niin "kauhean mukava". Kerran olen suojaa heidän luotaan hakenut ja sekin päättyi siihen, kun mies tuli kertomaan, että yritän siellä piileksiä poliisia käskyttäen minut heti ulos.
Ap
Ota yhteyttä turvakotiin, naisten auttavaan linjaan, sosiaaliviranomaisen tai poliisiin. Sinä tarvitset nyt apua. Älä usko miehen pelotteluun. Sinua uskotaan kyllä. Avioeroon et myöskään tarvitse miehen lupaa.
Turvakodissa ovat ennenkin hoitaneet tällaisia.