Kokemuksia Arffman Consultingista?
Millaista on toimia FM opettajana ko. yrityksessä?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Just kirjoitti:
Niinpä, missä kotouttamisen todelliset tavoitteet? Koulutukset eivät ole mitään halpoja, resurssien tuhlausta!!!!
TE-toimistoa ei kiinnosta pätkän vertaa mihin rahat syytävät. Halvin tarjous voittaa, oli laatu kuinka kuraa tahansa. Ihan sama ilmiö kuin Touhuloissa, Espereissä ja Attendoissa.
Arffmanin tavoite on että kotoutettavat oppivat mahdollisimman hitaasti suomen kieltä ja pyörivät PITKÄÄN koulutuksissa. Tämän vuoksi myös rekrytoinneissa suositaan epäpäteviä ja mielellään myös ulkomaalaistaustaisia, näitä on helpompi skoijata.
Koulutuksen saatuaan Arffman sitten vähät välittää hankintasopimuksessa luvatuista asioista.
Allekirjoitan kaiken edellisen kirjoittajan mielipiteistä. Olen jälleen tehnyt kuukauden täyspäivätyötä ja palkan perusteella minulle on maksettu pätevästä ammattityöstä 8 €/tunti.
Ainahan näitä putkahtelee oikeistohallitusten aikana. Työttömyyden ylläpito on iso bisnes Suomessa, satoja miljoonia vuodessa. Fartmann on vain yksi näistä.
Eikös tämä ole jo ennen oikeistohallitusta porskuttanut?
Aika raskasta, kun korkeasti koulutettuna ja pitkän työuran omaavana joudut kuuntelemaan:
"näin rakennat CV:n ja pitchaat itsesi töihin"
Höpö höpö TE-keskuksen kursseja..
Ehkä pidempään työttömänä olleelle näistä pulinoista olis jotain hyötyä
Lähdin pois. Kyselin aikoinaan kollegalta miten ja milloin palkat nousee. Ei kuulemma nouse, viimeinen nosto hänen tietojen mukaan vuonna ollut 2015/2016. Siis sopimusta tehdessä tämä kannattaa huomioida. Myydään kyllä yrityksen tulokseen perustuvaa Bonusohjelmaa joka antaa usein tulokseksi työntekijälle 0%, lisäksi vuosittainen bonusohjelma vaihtuu vuosittain. Näkemiin - ei enää.
paljonko siellä maksetaan? 8 e tunti?
No voitti nyt ainakin pääkaupunkiseudulla kotokoulutuksen kilpailutuksessa useita koulutuksia. Olen ollut firmassa töissä. eikä se ole oikesti sen pahempi kuin muutkaan tätä koulutusta järjestävät firmat. Melko samanlaisia ovat kaikki..... Nämä koulutusfirmat kilpailevat näistä koulutuksista ja halvimmalla tarjoava voittaa. Oikeastaan ehdot asettaa ely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just kirjoitti:
Niinpä, missä kotouttamisen todelliset tavoitteet? Koulutukset eivät ole mitään halpoja, resurssien tuhlausta!!!!
TE-toimistoa ei kiinnosta pätkän vertaa mihin rahat syytävät. Halvin tarjous voittaa, oli laatu kuinka kuraa tahansa. Ihan sama ilmiö kuin Touhuloissa, Espereissä ja Attendoissa.
Arffmanin tavoite on että kotoutettavat oppivat mahdollisimman hitaasti suomen kieltä ja pyörivät PITKÄÄN koulutuksissa. Tämän vuoksi myös rekrytoinneissa suositaan epäpäteviä ja mielellään myös ulkomaalaistaustaisia, näitä on helpompi skoijata.
Koulutuksen saatuaan Arffman sitten vähät välittää hankintasopimuksessa luvatuista asioista.
Sama se on kaikissa näissä koulutusfirmoissa. Ei ne oikeasti haluaisi, että opiskelijat ovat koulutuksissa pitkään, mutta opiskelija-aines asettaa myös omat vaatimuksensa. Kaikki eivät opi ja sitten heitä on pakko pyörittää näissä koulutuksissa.
On näin opettajana aina masentavaa, kun samat opiskelijat pyörivät kerta toisensa jälkeen samoilla kursseilla. Nyt ei siis ole kysymys pelkästään kotosta, koska siellä ei enää voi ilmeisesti ainakaan heti käydä kurssia uudelleen.
On siis masentavaa, kun opiskelija ei ole oppinut monen kurssin jälkeen edes vastaamaan, kuka sinä olet. Vaan sanoo oman kansallisuutensa siinä kohtaa yms.
Ei monilla ole minkäänlaista opiskelutaitoa. Sen oppimiseen meneekin joskus kaaaaaaauan. Ja sanovat että minä olen helsinki, minä koulu.
Joo ja monet väittävät tai ovat oikeasti kauhena sairaita. Sairaus estää oppimisen.
Samoja melkein kaikki.... Spring House, Galimatias, Pulblic, Axxell, Careeria
Samaa opiskelija ainesta pyörittävät ja melko samanlaista on työskennellä näissä kaikissa. Ei juuri ole eroja.
Te-toimiston taas on pakko johonkin ohjata nämä henkilöt, vaikka eivät juurikaan oppisi.... Ei heitä voi pitää aina vaan jonossa. Sitten yritetään opettaa suomea inetgroituakseen ja päästäkseen töihin.
https://seura.fi/asiat/tutkivat/nollasopimuksia-ja-pelolla-johtamista-m…
Tilanne edelleen ihan sama kuin tässä Seuran jutussa.