Suomalaisen tunnistaa heti
Tiedän että p-myrsky alkaa, mutta tämä asia nolottaa minua aina välillä.
Nimittäin että suomalaisen erottaa katukuvasta ulkomailla heti. Tyypillisiä syitä ovat hoitamattomat hiukset ja ekstreemivärjäykset, lihavuus, "rento" pukeutuminen = lötköttavät vaatteet huolimattomasti päällä. Ja sitten ne hampaat! Televisiossakin näkee juontajia ym. joilla jopa puuttuvia hampaita, keltaisia ja sikin sokin suussa.
Tuntuu sille, että ette tajua että ensivaikutelma teistä tehdään ensimmäisten parin sekunnin aikana. Katse suuntautuu kasvoihin ja siellä hampaisiin, uskokaa tai älkää! Huonolla suuhygienialla saa pisteitään pudotettua rymisten!
Ryhti ja kävelytyyli on yksi asia. Suomalaisten epävarmuus ja anteeksi-että-olen-olemassa asenne näkyy ja antaa kielteisen kuvan.
Olen kauan asunut muualla enkä Suomessa juuri käy. Suomalaisia kuitenkin näkyy ulkomailla ja netin ja tv:n kautta saa hyvän kuvan missä mennään. Samoin kuin näillä keskustelupalstoilla! Teidän on tehtävä jotain ja pian jos ette halua kokonaan taantua jossain pohjoisessa maankolkassa lymyileväksi omituiseksi ja varsin aggressiiviseksi heimoksi jota muu maailma ihmettelee.
Tiedän että saan paljon sontaa niskaani. Totuus voi olla tuskallinen mutta mikään ei muutu jos sitä ei katso silmiin.
Sana on vapaa. Purkakaa raivonne. Tarkoitan joka sanaa jota kirjoitin, ja sanomani takana seison.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
punakka naama, ylipainoa ja tökeröt ripsienpidennykset- suomalainen tai britti!
Tatuoinnit. Suomalainen tai britti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, Mä kyllä erotan suomalaiset (nuoret) naiset kamalista hiustenpidennyksistä ja ennenkaikkea tekoripsistä.
Odotinkin miten nopeasti mainitaan nuo tekoripset :D Huvittavaa, kun aina mainitaan suomalaisten nuorten naisten tunnusmerkeiksi juurikin nuo tekoripset, mutta ihan samalla tavalla niitä extratuuheita luonnottoman näköisiä ripsienpidennyksiä näkyy paljon mm. ruotsalaisilla, jos esim. vähänkään selailee heidän instagramtilejään. Yleensä heiltä löytyy noiden lisäksi vieläpä täytetyt huulet (mitkä vasta kamalia ovatkin), mikä tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeu. Suomessa taas niitä ei näy niin paljon.
Ei sillä, kamaliahan ne useimmat pidennykset ovat, mutta turha väittää, että suomalaiset olisivat ainoita jotka niitä pitävät.
Siinä onkin se ero, että suomalaiset mimmit käyttää ripsienpidennyksiä vuodesta toiseen tuhoten omat ripset ja silmät. Muun maalaiset käyttää tekoripsiä, joita ei kannata sekoittaa ripsienpidennyksiin.
Taisi ap kuvailla itsensä? Kurja, että et arvosta itseäsi ja peilaat pahaa oloasi meihin muihin suomalaisiin. Ei me kyllä kaikki olla samanlaisia kuin sinä, ei millään pahalla.
En tiedä mutta en ollut käynyt Suomessa tyyliin kahteen vuoteen ja sitten Helsingin lentokentällä odotellessani lento katselin ihmisiä ja jotenkin olivat niin hellyyttävän menninkäisen oloisia. Sellaisia vaikea selittää, pukeutumistyyli ja värit erilaisia. Hailakoita. Ja sitten se retrotyyli mutta laadukasta. Sympaattisia.
punakka naama, ylipainoa ja tökeröt ripsienpidennykset- suomalainen tai britti!