Suomalaisen tunnistaa heti
Tiedän että p-myrsky alkaa, mutta tämä asia nolottaa minua aina välillä.
Nimittäin että suomalaisen erottaa katukuvasta ulkomailla heti. Tyypillisiä syitä ovat hoitamattomat hiukset ja ekstreemivärjäykset, lihavuus, "rento" pukeutuminen = lötköttavät vaatteet huolimattomasti päällä. Ja sitten ne hampaat! Televisiossakin näkee juontajia ym. joilla jopa puuttuvia hampaita, keltaisia ja sikin sokin suussa.
Tuntuu sille, että ette tajua että ensivaikutelma teistä tehdään ensimmäisten parin sekunnin aikana. Katse suuntautuu kasvoihin ja siellä hampaisiin, uskokaa tai älkää! Huonolla suuhygienialla saa pisteitään pudotettua rymisten!
Ryhti ja kävelytyyli on yksi asia. Suomalaisten epävarmuus ja anteeksi-että-olen-olemassa asenne näkyy ja antaa kielteisen kuvan.
Olen kauan asunut muualla enkä Suomessa juuri käy. Suomalaisia kuitenkin näkyy ulkomailla ja netin ja tv:n kautta saa hyvän kuvan missä mennään. Samoin kuin näillä keskustelupalstoilla! Teidän on tehtävä jotain ja pian jos ette halua kokonaan taantua jossain pohjoisessa maankolkassa lymyileväksi omituiseksi ja varsin aggressiiviseksi heimoksi jota muu maailma ihmettelee.
Tiedän että saan paljon sontaa niskaani. Totuus voi olla tuskallinen mutta mikään ei muutu jos sitä ei katso silmiin.
Sana on vapaa. Purkakaa raivonne. Tarkoitan joka sanaa jota kirjoitin, ja sanomani takana seison.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Olin aikeissa lähteä lomalle Tallinnaan mutta aion siirtää matkaa kunnes saan ne suoristettua ja valkaistua.
Ripset, hiukset vai hampaat? (Anus?)
Vierailija kirjoitti:
Suomi on tällä hetkellä maailmanlaajuisesti yhtä trendikäs maa kuin Islanti oli aikoinaan. Meidän pitäisi olla ylpeitä konstailettomista tavoistamme ja niistä metsäläisjuuristakin. Nämä yhdistettynä korkeaan elintasoon, teknologiaan ja koulutukseen ovat se yhdistelmä, jonka vuoksi Suomea fanitetaan.
Metsäläisjuuriset hiustenpidennykset?
Niinnoh...noin vuosi sitten Münchenissä kuuntelin ravintolassa viereisen pöydän viiden kolmekymppisen suomalaisen naisen iloluontoisen värikkään seksuaalisesti virittynyttä keskustelua jossa mm mainittiin minutkin haluttavaksi jalkojen väliin hotellihuoneessa, kuten muitakin ravintolassa olevia mieshenkilöitä.
Lähtiessäni en voinut olla huikkaamatta ihan suomeksi pientä kiitoskommenttia seksuaalisesta haluttavuudestani. Kyllähän leidien naamat lehahti tomaatiksi ja yksi totesi "sää...sää näytät niin saksalaiselta!". Päällä vain siistit farkut, kauluspaita, pikkutakki ja kiiltävät kengät.
On siis ainakin viiden (hiprakkaisen) suomalaisen naisen arvio, ettei ainakaan minua pystynyt erottamaan paikallisista...
Hampaista eri mieltä, mutta räikeä kananpersetukka ja hämähäkkiripset sekä homssuinen pukeutuminen ovat kyllä totta! En käsitä tota ripsimaniaa!
Itse en enää välttämättä vaatteista tunnistaisi suomalaisia, koska varsinkin pk-seudulla pukeutuminen on nykyään jo aika tyylikästä. Mutta suomalaisuus näkyy sitten käytöksestä: outo epäsosiaalisuus näkyy nuoristakin naisista. Ihme sisäänpäinkääntynyttä kikattelua ja teennäistä kimitystä ja Euroopan omistajan käytös. Vanhemmalla kansalla taas on aina silmissään orpo katse lapsen eksyneen, sääli herää jo ennen kuin suomen kielen erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Lämmin matkakohde. Nainen: lyhyt niskasta kynitty tumma punertava tukka tai rypistelty wetlook ylikasvanut permis, voi olla huivi päässä, iso tunika ja leggarit, ballerinat, vaalea mutta auringosta decolteesta palanut iho, silmälasit. Mies: sukat ja merrell-sandaalit, reisitaskushortsit, ryppyinen isoruutuinen lyhythihainen kauluspaita, kaljamaha, sporttiaurinkolasit. Lapset: ok vaatteet vaikka isot printit mutta likaiset crocsit, crocsit pysyvät vaikka olisi kauniskin kesämekko päällä.
Tunnistan nuo niin hyvin. Toisaalta ihan sama mitä on päällä jos kaikkien kasvot ovat ne normi piirteettömät taikinaklöntit. Nenä muistuttaa sian kärsää, toisistaan liian kaukana olevat siansilmät joissa pelokas ja vihamielinen katse, käytös hysteerisen epävarmaa ja ylimielistä, suuna veretön viilto taikinaklöntissä vääntyneenä katkeraan irvistykseen tai puoliksi auki roikkuen kuin vajaamielisellä. Näytetään idiooteilta ja käyttäydytään kuin moukat asusteista riippumatta.
Tähän ei voi muuta sanoa kuin että kyss meg i reva.
Vierailija kirjoitti:
Niinnoh...noin vuosi sitten Münchenissä kuuntelin ravintolassa viereisen pöydän viiden kolmekymppisen suomalaisen naisen iloluontoisen värikkään seksuaalisesti virittynyttä keskustelua jossa mm mainittiin minutkin haluttavaksi jalkojen väliin hotellihuoneessa, kuten muitakin ravintolassa olevia mieshenkilöitä.
Lähtiessäni en voinut olla huikkaamatta ihan suomeksi pientä kiitoskommenttia seksuaalisesta haluttavuudestani. Kyllähän leidien naamat lehahti tomaatiksi ja yksi totesi "sää...sää näytät niin saksalaiselta!". Päällä vain siistit farkut, kauluspaita, pikkutakki ja kiiltävät kengät.
On siis ainakin viiden (hiprakkaisen) suomalaisen naisen arvio, ettei ainakaan minua pystynyt erottamaan paikallisista...
Arviosi on inhabiilisti saatu!
Mitä v*tun väliä? Kaikki tunnistaa jostakin, viimeistään kun ne avaa suunsa puhuakseen.
Mun piti ihan tarkistaa tuo aloituksen päivämäärä, kun tasan vuosi sitten oli samanlainen aloitus, täysin samanlaisella kuvauksella vieläpä.
Jaksoin silloin vielä vastata siihen asiallisesti, mut nyt en jaksa aihetta enää.
Mielenkiintoista! Saako kysyä, miten kauan olet opiskellut suomen kieltä, ulkomaalaisesta taustasi johtuen?
Ymmärsin, ettet ole suomalainen, muussa tapauksessa arvostelu kolahtaisi myös sinuun.
Minulla on ihan toisenlaisia kokemuksia esim. Ranskasta ja Irlannista, jos olen viettänyt paljon aikaa ja siellä nimenomaan ihaillaan suomalaisten naisten kauneutta esim. heleästä ihosta ja olen kuvailemasi nainen ja silti saanut kehuja.
Ja mitä tulee ylipainoon, eihän suomalaiset naiset ole edes Eu-tilastojen valossa, vaan sijoittuvat häntäpäähän. Puhumattakaan hammaskalustosta.
Tuntuu siltä, että et osaa kielioppia, joten siitä sinutkin tunnistaa, vaikka kuinka yrität kurkotella yläluokkaiseksi aristokraatiksi.
Joskus Lontoossa niin selvästi tunnistin ihan naamasta, en allekirjoita huomioitasi. Keski-ikäinen nainen ja teinityttö, ei sun kuvailut kyllä kumpaankaan sopineet.
Kyllä aika hyvin joskus ihan kasvoista tunnistaa, itä-suomalaisilla ainakin olen nähnyt samoja piirteitä. Kyllä nuo esim. belgialaiset on naamaltaan erinäköisiä.
Kyllä toki ranskalaiset ja venäläiset pukeutuu eri tavalla kuin suomalaiset. Mutta ihanko otta erotat suomalaiset jostain trashy brittituristeista?
Eiks oo kivaa et me erotutaan jee!
Kyllä suomalaisen tosiaan tunnistaa ulkomailla katuvasta. Niin kuin tunnistaa monen muunkin kansallisuuden edustajat usein. :)
Mutta noihin ap:n luettelemiin juttuihin en silti voi yhtyä. Suomalaisten hampaat ovat huomattavasti paremmassa kunnossa kuin monissa muissa maissa. Tekoripset ja hiustenpidennykset ovat nuorilla käytössä kaikkialla. Esimerkiksi Englannissa vielä paljon överimpiä kuin Suomessa. Järkyttävät tekorusketuksetkaan eivät ole Suomessa läheskään yhtä muodissa kuin monissa muissa maissa.
Ap ei toki maininnut missä asuu, mutta joka tapauksessa vaikuttaa siltä, että ap ei havainnoi maailmasta kuin omiin skeemoihinsa sopivia asioita. Se on ihan ok, kaikki eivät koskaan opi kriittistä ajattelua. Turha meidän muiden on siitä provosoitua. :)
Vierailija kirjoitti:
Jaa, Mä kyllä erotan suomalaiset (nuoret) naiset kamalista hiustenpidennyksistä ja ennenkaikkea tekoripsistä. Ettekö te raukat tajua että ne on mauttomat? Olmin värinen ja mustat tuherot silmissä...
Höpsis, Ihanko oikeasti kuvittelet hiusten- ja ripsienpidennykset olevan vain suomalainen ilmiö. Ei, vaan niitä käytetään myös muualla ja paljon yleisemmin, kuin Suomessa.
Hassua, miten tässä ketjussa korostuu: "suomalaiset, mutta en minä."
Minä olen ylpeästi suomalainen sellaisena kuin olen!
Minua on Suomessa luultu venäläiseksi, Saksassa saksalaiseksi, Ranskassa ranskalaiseksi, ym. Minulla on siis epäsuomalaisen tummat, luonnonkiharat hiukset, tummat kulmakarvat, ripset ja silmät. Äidin puolelta tulevat ihan Pohjanmaalta. Mies on hyvin ranskalaisen näköinen tumma, sukujuuret Kainuussa. Molemmat pukeudumme melko yleiseurooppalaisittain. Enpä usko että ap erottaisi meitä juuri suomalaisiksi.
Suomi on tällä hetkellä maailmanlaajuisesti yhtä trendikäs maa kuin Islanti oli aikoinaan. Meidän pitäisi olla ylpeitä konstailettomista tavoistamme ja niistä metsäläisjuuristakin. Nämä yhdistettynä korkeaan elintasoon, teknologiaan ja koulutukseen ovat se yhdistelmä, jonka vuoksi Suomea fanitetaan.