Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisen tunnistaa heti

Ei millään pahalla
25.02.2017 |

Tiedän että p-myrsky alkaa, mutta tämä asia nolottaa minua aina välillä.
Nimittäin että suomalaisen erottaa katukuvasta ulkomailla heti. Tyypillisiä syitä ovat hoitamattomat hiukset ja ekstreemivärjäykset, lihavuus, "rento" pukeutuminen = lötköttavät vaatteet huolimattomasti päällä. Ja sitten ne hampaat! Televisiossakin näkee juontajia ym. joilla jopa puuttuvia hampaita, keltaisia ja sikin sokin suussa.
Tuntuu sille, että ette tajua että ensivaikutelma teistä tehdään ensimmäisten parin sekunnin aikana. Katse suuntautuu kasvoihin ja siellä hampaisiin, uskokaa tai älkää! Huonolla suuhygienialla saa pisteitään pudotettua rymisten!
Ryhti ja kävelytyyli on yksi asia. Suomalaisten epävarmuus ja anteeksi-että-olen-olemassa asenne näkyy ja antaa kielteisen kuvan.
Olen kauan asunut muualla enkä Suomessa juuri käy. Suomalaisia kuitenkin näkyy ulkomailla ja netin ja tv:n kautta saa hyvän kuvan missä mennään. Samoin kuin näillä keskustelupalstoilla! Teidän on tehtävä jotain ja pian jos ette halua kokonaan taantua jossain pohjoisessa maankolkassa lymyileväksi omituiseksi ja varsin aggressiiviseksi heimoksi jota muu maailma ihmettelee.
Tiedän että saan paljon sontaa niskaani. Totuus voi olla tuskallinen mutta mikään ei muutu jos sitä ei katso silmiin.
Sana on vapaa. Purkakaa raivonne. Tarkoitan joka sanaa jota kirjoitin, ja sanomani takana seison.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu monta kertaa ruotsalaiseksi, jenkiksi varsinkin Israelissa missä' olin kerrankin yhteen menooon lähes vuoden . 

Vierailija
42/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkäytöksistä suomalaista ei erota taviksesta oikein missään, mutta nämä junttisuomalaiset saavat pukeutua vaikka miten geneerisesti niin ankeasta ja itsekeskeisestä käytöksestä heidät kyllä erottaa. Se on kumma, että epäkohteliasta käytöstäkin on eri kansallisuusversioina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, Mä kyllä erotan suomalaiset (nuoret) naiset kamalista hiustenpidennyksistä ja ennenkaikkea tekoripsistä. Ettekö te raukat tajua että ne on mauttomat? Olmin värinen ja mustat tuherot silmissä...

Höpsis, Ihanko oikeasti kuvittelet hiusten- ja ripsienpidennykset olevan vain suomalainen ilmiö. Ei, vaan niitä käytetään myös muualla ja paljon yleisemmin, kuin Suomessa.

Voi olla että jossain itäblokissa tai Briteissä. Mutta ei mitenkään yleisesti. Transuilla kyllä suuressa maailmassakin. Ja vaikka olis kellä, niin mauttomat ovat.

T: työkseen matkustava, myös turistipaikoissa

Vierailija
44/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen erottaminen kaukana kotoa ei ole mikään positiivinen tunne. Veikkaan, että esim. irlantilaisilla tilanne on toinen. Itse olen monesti bongannut aidon iloisia, avoimia ja rentoja irkkuja ympäri maailmaa, ja jos itse olisi heidän maannaisensa niin olisi tosi kiva nähdä näitä kivanoloisia ihmisiä vaikka missä Vinku-Intiassa. Hyvät kekkerit saataisiin varmaan pystyyn.

Suomalaisia kun näkee, niin mieleen ei tosiaankaan tule, että ai kun kiva, noiden kanssa saisi varmaan aikaan viihdyttävän keskustelun ja hyvät naurut.

Vierailija
45/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha? Jaa, mä tunnistan suomalaisen vain kasvonpiirteistä, enkä ole eläissäni törmännyt sun kuvailemaan ilmestykseen ja mä sentään oikeasti matkustan. Missä lie olet käynyt.

Vierailija
46/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekkää et kaikki aina kysyy oonko ruotsista tai hollannista ja se epäuskon ilme, jos paljastan, että itseasiasta suomesta..

Vierailija
47/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, Mä kyllä erotan suomalaiset (nuoret) naiset kamalista hiustenpidennyksistä ja ennenkaikkea tekoripsistä.

Odotinkin miten nopeasti mainitaan nuo tekoripset :D Huvittavaa, kun aina mainitaan suomalaisten nuorten naisten tunnusmerkeiksi juurikin nuo tekoripset, mutta ihan samalla tavalla niitä extratuuheita luonnottoman näköisiä ripsienpidennyksiä näkyy paljon mm. ruotsalaisilla, jos esim. vähänkään selailee heidän instagramtilejään. Yleensä heiltä löytyy noiden lisäksi vieläpä täytetyt huulet (mitkä vasta kamalia ovatkin), mikä tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeu. Suomessa taas niitä ei näy niin paljon.

Ei sillä, kamaliahan ne useimmat pidennykset ovat, mutta turha väittää, että suomalaiset olisivat ainoita jotka niitä pitävät.

Vierailija
49/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläistä luullaan aina saksalaiseksi.

Vierailija
50/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi Ranskassa niin, että me ja eräs toinen pariskunta satuttiin samaan aikaan hisseille hotellissa, molemmat siinä sitten Bonjour/hello..vasta kun puhuivat suomea tajuttiin että kaikki ollaan Suomesta. Sanoivat vielä että kun ette yhtään näytä suomalaisilta, eikä kyllä näyttänyt se vanha pariskuntakaan. Ranskisten mielestä ehkä silti oltiin ihan metsäläisiä:D ja monet luulee venäläisiksi..:/

Vierailija
51/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinnoh...noin vuosi sitten Münchenissä kuuntelin ravintolassa viereisen pöydän viiden kolmekymppisen suomalaisen naisen iloluontoisen värikkään seksuaalisesti virittynyttä keskustelua jossa mm mainittiin minutkin haluttavaksi jalkojen väliin hotellihuoneessa, kuten muitakin ravintolassa olevia mieshenkilöitä.

Lähtiessäni en voinut olla huikkaamatta ihan suomeksi pientä kiitoskommenttia seksuaalisesta haluttavuudestani. Kyllähän leidien naamat lehahti tomaatiksi ja yksi totesi "sää...sää näytät niin saksalaiselta!". Päällä vain siistit farkut, kauluspaita, pikkutakki ja kiiltävät kengät.

On siis ainakin viiden (hiprakkaisen) suomalaisen naisen arvio, ettei ainakaan minua pystynyt erottamaan paikallisista...

Wt-lutkat pukeutuneet parhaimpiinsa (silleen kouvolalaisittain) mutta se tunkkainen hiivaisen jakorasianympärillä pyörivä maailmankaikkeus ja sen mukaiset jutut pysyvät. ;)

Suomalaisen satamaoperaattorin hommissa olivat ns toimistomuijina, logistiikka-alan messut tms tuolloin (ja ajankohta tarkentuu lokakuulle 2015) . Ilmeisesti satamajätkien käytös tarttuu, vaikka leidit muuten olivatkin ihan asiallisia habotukseltaan.

Vierailija
52/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me suomalaiset niin kauheen erilaisia olla. Viime kesänä Kreikassa *****-hotellissa oli porukkaa eri maista. Samanlaisia möhömahoja ne ranskalaismiehetkin oli. Venäläisiä maatuskoita oli paljon, yhtään lypsyhuivipäistä, crocs-kenkäistä suomalaisnaista en nähnyt. Ihan asiallisesti pukeutunutta porukkaa siellä oli.

Vierailija
53/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, Mä kyllä erotan suomalaiset (nuoret) naiset kamalista hiustenpidennyksistä ja ennenkaikkea tekoripsistä.

Odotinkin miten nopeasti mainitaan nuo tekoripset :D Huvittavaa, kun aina mainitaan suomalaisten nuorten naisten tunnusmerkeiksi juurikin nuo tekoripset, mutta ihan samalla tavalla niitä extratuuheita luonnottoman näköisiä ripsienpidennyksiä näkyy paljon mm. ruotsalaisilla, jos esim. vähänkään selailee heidän instagramtilejään. Yleensä heiltä löytyy noiden lisäksi vieläpä täytetyt huulet (mitkä vasta kamalia ovatkin), mikä tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeu. Suomessa taas niitä ei näy niin paljon.

Ei sillä, kamaliahan ne useimmat pidennykset ovat, mutta turha väittää, että suomalaiset olisivat ainoita jotka niitä pitävät.

Ei puhuttu instagramtileistä vaan mimmeistä toisella puolen maailmaa. Ehkä ne instatytöt ei matkusta, keskittyvät muuhun. Suomalaisilla taas ihan normitytöilläkin tuherot silmissä. Huulet on myös hassut mutta niitä ei onneksi niin hirveästi katukuvassa näy.

Vierailija
54/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että suomalaisen tunnistaa, eikä tarvitse mennä mennä edes etelän matkakohteisiin. Businessmatkaajat ja muut työnsä puolesta matkustavat suomalaiset erottuvat metropolien lentokentillä kaikista muista. Miehillä voi kyllä olla puku mutta yleensä se edullisuus loistaa pitkälle. Halvat, mahdollisesti likaiset kengät, ja kaiken huippuna etenkin vanhemmalla polvella , ikivanha, mahdollisesti pusakkamallinen nahkatakki tai jopa vapaa-ajan pusakka puvun päällä!

Naisilla ohuet sotkuiset hiukset, kassia, käsilaukkua,huvia ja liinaa kuin Riitta Väisäsellä. Päälimmäisenä sotkuinen ulsteri. Kävellä lyllerretään perse pitkällä kuin navettapolulla.

Ja toki säikähtynyt, orpo katse sekä miehillä että naisilla.

Vierailija
55/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä,ajattelen ihan päinvastoin että,se on epävarmuutta jos pitää valkasta ja oikoo hampaita ja peilata ittensä muutenkin. Mieti nyt vähän ittekin pöljä

Vierailija
56/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Down.

Miksi ihmeessä samat vanhat provot pitää kierrättää uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja...

Vierailija
57/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta on, että suomalaisen tunnistaa, eikä tarvitse mennä mennä edes etelän matkakohteisiin. Businessmatkaajat ja muut työnsä puolesta matkustavat suomalaiset erottuvat metropolien lentokentillä kaikista muista. Miehillä voi kyllä olla puku mutta yleensä se edullisuus loistaa pitkälle. Halvat, mahdollisesti likaiset kengät, ja kaiken huippuna etenkin vanhemmalla polvella , ikivanha, mahdollisesti pusakkamallinen nahkatakki tai jopa vapaa-ajan pusakka puvun päällä!

Naisilla ohuet sotkuiset hiukset, kassia, käsilaukkua,huvia ja liinaa kuin Riitta Väisäsellä. Päälimmäisenä sotkuinen ulsteri. Kävellä lyllerretään perse pitkällä kuin navettapolulla.

Ja toki säikähtynyt, orpo katse sekä miehillä että naisilla.

Voi vitsi miten tuoretta kamaa. Mene nyt itseesi ja mieti, miksi et kykene mihinkään muuhun kuin yritykseen pahoittaa toisten mieli toisten keksimillä jutuilla.

Vierailija
58/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puhuttu instagramtileistä vaan mimmeistä toisella puolen maailmaa. Ehkä ne instatytöt ei matkusta, keskittyvät muuhun. Suomalaisilla taas ihan normitytöilläkin tuherot silmissä. Huulet on myös hassut mutta niitä ei onneksi niin hirveästi katukuvassa näy.

Et ole koskaan törmännyt matkusteleviin brittityttöihin? Irtoripsiä löytyy niin, ettei suomalaiset samaan kykene ikinä.

Vierailija
59/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ne aiemmin mainitut ruotsalaiset instagramtytöthän eivät tietenkään matkustele? Ja kyllä varmati suurimmalla osalla suomalaisilla matkustelevilla volyymiripsitytöilläkin löytyy ne instagramit sun muut.

Vierailija
60/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on luultu monta kertaa ruotsalaiseksi, jenkiksi varsinkin Israelissa missä' olin kerrankin yhteen menooon lähes vuoden . 

Vai että jenkiksi. :D höpöhöpö kai tiedät että "jenkit" on sekotus monista kansalaisuuksista. Ketään tuskin luullaan ulkoisen hapituksen perusteella jenkiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi