Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisen tunnistaa heti

Ei millään pahalla
25.02.2017 |

Tiedän että p-myrsky alkaa, mutta tämä asia nolottaa minua aina välillä.
Nimittäin että suomalaisen erottaa katukuvasta ulkomailla heti. Tyypillisiä syitä ovat hoitamattomat hiukset ja ekstreemivärjäykset, lihavuus, "rento" pukeutuminen = lötköttavät vaatteet huolimattomasti päällä. Ja sitten ne hampaat! Televisiossakin näkee juontajia ym. joilla jopa puuttuvia hampaita, keltaisia ja sikin sokin suussa.
Tuntuu sille, että ette tajua että ensivaikutelma teistä tehdään ensimmäisten parin sekunnin aikana. Katse suuntautuu kasvoihin ja siellä hampaisiin, uskokaa tai älkää! Huonolla suuhygienialla saa pisteitään pudotettua rymisten!
Ryhti ja kävelytyyli on yksi asia. Suomalaisten epävarmuus ja anteeksi-että-olen-olemassa asenne näkyy ja antaa kielteisen kuvan.
Olen kauan asunut muualla enkä Suomessa juuri käy. Suomalaisia kuitenkin näkyy ulkomailla ja netin ja tv:n kautta saa hyvän kuvan missä mennään. Samoin kuin näillä keskustelupalstoilla! Teidän on tehtävä jotain ja pian jos ette halua kokonaan taantua jossain pohjoisessa maankolkassa lymyileväksi omituiseksi ja varsin aggressiiviseksi heimoksi jota muu maailma ihmettelee.
Tiedän että saan paljon sontaa niskaani. Totuus voi olla tuskallinen mutta mikään ei muutu jos sitä ei katso silmiin.
Sana on vapaa. Purkakaa raivonne. Tarkoitan joka sanaa jota kirjoitin, ja sanomani takana seison.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sitten mitään tuoreempaa keksinyt?

Vierailija
2/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä itseni tuosta vähän tunnistan.

En nyt juntilta halua näyttää, mutta rentous ja mukavuus on plussaa, en nyt oikein panosta vaatteisiin aina. Valitettavasti.

Ja ryhtini on suuuurkea ja näytän jomotuksieni kansda varmaan todella epävarmalta. On vaa epämukavaa omassa kehossani ja tosiaan ärsyttää vaatteet kyllä joskus, ei oikein ole rahaa ja intoa panostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole näköjään aikoihin käynyt Suomessa. Siksi et varmaan huomaakaan ulkomailla katukuvassa nykysuomalaisia nuoria ihmisiä, joita on vaikea erottaa muista eurooppalaisista, vaan ainoastaan ne 40+ vaatimattomat itsesäälijät.

Vierailija
4/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, Mä kyllä erotan suomalaiset (nuoret) naiset kamalista hiustenpidennyksistä ja ennenkaikkea tekoripsistä. Ettekö te raukat tajua että ne on mauttomat? Olmin värinen ja mustat tuherot silmissä...

Vierailija
5/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kato täällä pohjolassa ole mitään syytä hienostella ja keikistellä. Pukeudun mieluummin mukavasti kuin muille ihmisille. Koskaan ei ole missään tullut kukaan sanomaan päin naamaa, että onpa sulla tökerö lookki. Hiukset ovat luonnostaan ihmisillä sykkyrällä. Ei kiinnosta kuluttaa tuhatta euroa kuukaudessa, jotta pilaisin hiuspohjaani ja hiusten rakennetta lakalla ja muulla luonnottomalla kemikaalilla. Tota hampaiden hoitamattomuutta en kyllä ymmärrä ja sitä esiinty paljonkin etenkin aasian maissa, joissa sokerijuurikas on kova juttu jopa pääruoassa. Ei kai kukaan järkevä ihminen käytä valkoista sokeria. Se ei ole ihmisen ruokaa ollenkaan.

Vierailija
6/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mikä mua vähääkään liikutti oli tuo hurskasteleva "ei millään pahalla". Millä sitten?

Vierailija
7/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli tänään ihana kaupassa, kun siellä oli saksaa puhuva mies viiksineen, saappaineen ja villapaitoineen. Jyväskylässä.

Ihmisten pitäisi olla juuri noin,r ohkeasti omia itsejään.

Vierailija
8/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs ap itse asut ja mitä teet työksesi?

Vierailija
9/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, meitä ainakin luultiiin slovenialaisiksi Turkissa. Äitini oli Slovenian babushka :D :D

Vierailija
10/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin matkakohde. Nainen: lyhyt niskasta kynitty tumma punertava tukka tai rypistelty wetlook ylikasvanut permis, voi olla huivi päässä, iso tunika ja leggarit, ballerinat, vaalea mutta auringosta decolteesta palanut iho, silmälasit. Mies: sukat ja merrell-sandaalit, reisitaskushortsit, ryppyinen isoruutuinen lyhythihainen kauluspaita, kaljamaha, sporttiaurinkolasit. Lapset: ok vaatteet vaikka isot printit mutta likaiset crocsit, crocsit pysyvät vaikka olisi kauniskin kesämekko päällä.

Vierailija
11/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sitten joutunut puhumaan aasialaisten erityisesti korealaisten kanssa? Se suulöyhkä on jotain saatananan ja viemärin sekoitusta!!! Ja aasialaiset laaa aa aa aa hh h u uuus taaa, ihan kuin kengät painais 426kg.

Vierailija
12/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla kirjoitti:

Tiedän että p-myrsky alkaa, mutta tämä asia nolottaa minua aina välillä.

Nimittäin että suomalaisen erottaa katukuvasta ulkomailla heti. Tyypillisiä syitä ovat hoitamattomat hiukset ja ekstreemivärjäykset, lihavuus, "rento" pukeutuminen = lötköttavät vaatteet huolimattomasti päällä. Ja sitten ne hampaat! Televisiossakin näkee juontajia ym. joilla jopa puuttuvia hampaita, keltaisia ja sikin sokin suussa.

Tuntuu sille, että ette tajua että ensivaikutelma teistä tehdään ensimmäisten parin sekunnin aikana. Katse suuntautuu kasvoihin ja siellä hampaisiin, uskokaa tai älkää! Huonolla suuhygienialla saa pisteitään pudotettua rymisten!

Ryhti ja kävelytyyli on yksi asia. Suomalaisten epävarmuus ja anteeksi-että-olen-olemassa asenne näkyy ja antaa kielteisen kuvan.

Olen kauan asunut muualla enkä Suomessa juuri käy. Suomalaisia kuitenkin näkyy ulkomailla ja netin ja tv:n kautta saa hyvän kuvan missä mennään. Samoin kuin näillä keskustelupalstoilla! Teidän on tehtävä jotain ja pian jos ette halua kokonaan taantua jossain pohjoisessa maankolkassa lymyileväksi omituiseksi ja varsin aggressiiviseksi heimoksi jota muu maailma ihmettelee.

Tiedän että saan paljon sontaa niskaani. Totuus voi olla tuskallinen mutta mikään ei muutu jos sitä ei katso silmiin.

Sana on vapaa. Purkakaa raivonne. Tarkoitan joka sanaa jota kirjoitin, ja sanomani takana seison.

Totta puhut, mutta mitä metsäläisiltä muuta voi edes odottaa?! Sukupolvi sitten maata tonkinut, ja sukupolvi siitä eteenpäin maakuopissa asunut ja keräilyllä toimeen tullut?

Vierailija
13/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä osittain kanssasi ap, suomalaiset ovat monesti homssuisempia ja sen takia erottuvat epäedullisesti ulkomailla esim. turistikohteissa.

Aiheen vierestä menee, mutta pakko silti sanoa että jotenkin ihmettelen sellaisia ihmisiä, jotka jättävät synnyinmaansa ihan kevein mielin eivätkä edes kaipaa takaisin. Kuinka voi olla niin säälittävän vähän rakkaita ihmisiä että on valmis lähtemään pois vaikka koko loppuelämäksi?:D

Minä en ainakaan pystyisi jättää perhettäni, sukulaisiani ja lapsuudsta asti ystävinä olleita ihmisiä.

Vierailija
14/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkun joku täällä jo mainitsikin, niin suomalaisen erottaa tökeröistä hiusten- ja ripsienpidennyksistä. Oottekko nähnyt esim. ranskalaisilla samalla tavalla kun suomalaisilla näitä? No ette varmaan ole, kun ei se ole kaunista.

Vierailija
15/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikeissa lähteä lomalle Tallinnaan mutta aion siirtää matkaa kunnes saan ne suoristettua ja valkaistua.

Vierailija
16/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon samaa mieltä osittain kanssasi ap, suomalaiset ovat monesti homssuisempia ja sen takia erottuvat epäedullisesti ulkomailla esim. turistikohteissa.

Aiheen vierestä menee, mutta pakko silti sanoa että jotenkin ihmettelen sellaisia ihmisiä, jotka jättävät synnyinmaansa ihan kevein mielin eivätkä edes kaipaa takaisin. Kuinka voi olla niin säälittävän vähän rakkaita ihmisiä että on valmis lähtemään pois vaikka koko loppuelämäksi?:D

Minä en ainakaan pystyisi jättää perhettäni, sukulaisiani ja lapsuudsta asti ystävinä olleita ihmisiä.

Ja nämä hompsua etsivät eivät edes tajua suomalaisiksi kaikkia suomalaisia. Varsinkin nuoret suomalaiset pukeutuvat nykyään erittäin hyvin.

Vierailija
17/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaaaa emmä nyt tiedä, mietin jotain 55-65-vuotiaita naisia. Okei, ei ehkä pukeuduta hyvin, mutta ihmeväriset hiukset?

Olen 24 ja en kyllä tunne/tiedä yhtäkään kuvailemasi näköistä nuorta naista.

Vierailija
18/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on täysin oikeassa, mutta tuo kuvaus pätee vain suomalaisiin naisiin. Suomalaiset miehet ovat paremmassa kunnossa ja huolehtivat itsestään paljon paremmin kuin suomalaiset naiset. Suomessa on oikeasti varmaan maailman nopeimmin vanhenevat naiset, on nimittäin niin paljon suomalaisia naisia, jotka rupsahtavat jo pian sen jälkeen, kun ovat parikymppiä täyttäneet. Suomalaiset miehet taas vanhenevat samaan tahtiin tai jopa hitaammin, kuin monien muiden maiden miehet. Suomalaisten miesten osalta rupsahtamisesta voidaan puhua vasta 50 ikävuoden jälkeen.

Vierailija
19/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun miehen kanssa englantia, koska hän ei ole suomalainen. Joskus täällä ihan Helsingissä esim. asiakaspalvelijat puhuvat hänelle suomea ja minulle englantia. 😂

Mies näyttää 10 kertaa enemmän suomalaiselta kuin minä, ja en varmasti ole ainoa. Älä yleistä ap.

Vierailija
20/65 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suomalaisilla on yleensä ihan hyvät hampaat. Monissa maissa ei ole varmaa esim. oikomishoitoihin. Valkaistuja hampaita en ole nähnyt livenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi