Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle

Vierailija
25.02.2017 |

Minä aloitan:

1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.

2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.

3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.

4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.

5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.

6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.

Jatkakaa...

Kommentit (1383)

Vierailija
41/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on totta, että pesuaineita ym. voi ja kannattaa jatkaa, ne on muutenkin liian puhdistavia, liikaa kemikaalikuormaa.

Ehdoton juttu on se, että IKINÄ ei pidä heittää ruokaa roskiin. Ei KOSKAAN.

Mutta, eikö jonkun kasvojen puhdistusgeelin/pesuaineen säilyvyys kärsi jos sitä jatkaa?

Ostan edullisia LV:n ja Erisanin puhdistusaineita (yksi purteli käy koko perheelle teineistä aikuisiin). Rasvaksi ostan apteekin rasvoja reseptillä ja saan ne ilmaiseksi suurimman osan aikaa vuodesta. Ceralan plus on loistava naamavoide yöksi ja pullo riittoisa, tuote tutkittu.

Hoitoaine loppuu aina ennen shampoota kun perheessä monella todella pitkät hiukset. Lopussa aina lisään pulloon vettä ja ravistan kaiken hoitoaineen pullon sisäreunoilta. Usein tulee vielä aivan paksua hoitoainetta kolmeenkin pesuun.

Itse ostin Ikeasta saippualle pumppupullon ja nykyisin ostan vain täyttöpakkauksen (halvan ja ison) kaupasta. Pieni säästö sekin. Hätätapauksessa pumppupulloon saa laitettua vaikkapa shampoota, jota et käyttönytkään. :)

Pullataikinaan sulatan margariinin mikrossa. Riittää vähempi määrä (puolet) ja pullat on terveellisempiä, mutta maukkaita. Samoin teen jos teen korvapuusteja. Voitelen sulaneen rasvan pullasudilla taikinan päälle.

Ylikypsistä omenoista ja banaaneista saa tehtyä piirakoita. Maito, joka menossa vanhaksi kannattaa käyttää pannukakkuun.

Pannareita voi tehdä myös suolaisia.

Itsekin käytän vitamiineja. D-lisä on todistetusti Suomalaisille tarpeen. Sen saa halvalla ja pureskeltavana Rainbown tuotteista. Otan monisairaana varmuuden vuoksi monivitamiininkin joka päivä, mutta oikeasti huomasin ison eron voinnissani kun ostin erikseen apteekista Beroccaa. B-vitamiinin tarve on minulla iso lääkkeideni vuoksi. Voin heti paremmin ja oikeasti pinnani oli pidempi (vaje vaikuttaa hermostoon ja vie keskittymisen) ja aion ostaa sitä lisää. B ja D siis tärkeitä minulle.

Foolihappoa (B kun vesiliukoista) myös Suomalaiset saavat usein liian vähän, johtuen myös siitä, että se tuhoutuu niin helposti, samoin E.

Muuta asuntoon missä ei ole vesitasemaksua. Vesilasku kun huomioidaan asumistuessa, mutta vesitasetta ei. Meillä ainakin kaupungin asunnoissa vesitase ja vesiennakko aina aivan liian alhainen. Todellinen kulutus kun on arviolta 20-25€/kk/hlö ja meillä kaupunki veloittaa huoneluvun mukaan, ei asukkaiden. Eli jos kolmiossa asuu 5 ihmistä niin vesilasku on vain kolmesta, jolloin vesitase on iso, vaikka kulutus olisi normaali.

Te joilla vesitaselaskutus niin laittakaa juomavesi pulloon jääkaappiin. Näin vältyt veden juoksutukselta kun odotat kylmää vettä jokaiselle lasilliselle. Usein tälläisissä taloissa veden lämpötila vaihtuu hitaaaaasstiii. :)

Vierailija
42/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

p4n0miez kirjoitti:

Aloita tarkastelemalla, minne rahaa kuluu eniten.

Esim. sanotaan että töissäkäyvä henkilö käyttää 9,50 joka päivä lounaalla käymiseen, ja ehkä 3 € kahvipullaan iltapäivästä. Tämä tarkoittaa n. 260€ kuussa. Mieti, onko mahdollista tuoda omat eväät töihin, ja jättää se pulla ostamatta, tai lopettaa kokonaan kahvin juonti.

Osta ruokatermos. Valmista iso pata lemppariruokaasi sunnuntaina. Lämmitä aamuisin, pakkaa mukaan. Säästö on ainakin 1000€ vuodessa.

Tämä on myös oiva keino eristäytyä muusta työyhteisöstä, kun lounaan tullen voikin aina sanoa "mulla on omat eväät", ja jäädä mussuttamaan niitä autoon/toimistoon/whatever.

Työssäkäyvä saa ruokaliput 6,30 € kpl ja työpaikalla voi olla shoppari paikkaan jossa lounaasbuffeen norm. hinta on 10 €! Mielestäni työssäkäydessä kannattaa ostaa lounareita. Työttömänä kaipaa tuotakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tota vitamiinien ostelua(paitsi lasten d-vitamiinit).

Kannattaa lukea tutkimuksia mitä esim. d- vitamiimin puutos voi aiheuttaa. Täällä nyt ei vain pimeimpinä kuukausina saa tarpeeksi d- vitamiinia. Yhtä lailla se on tärkeää aikuisille.

Itae syön lisäksi vielä omegaa ym.koska iho on huonossa kunnossa. On auttanut.

Kyllä sitä D-vitamiinia saa ihan ruoastakin kuten kalasta, voista, margariinista, öljystä, maitotuotteista, kananmunasta, sienistä, jne... Myös kaura-, soija-, yms. maitoihin on lisätty D-vitamiinia.

Ei tarvita kalliita D-vitamiinituotteita, kunhan syö monipuolisesti.

Suosittelen sinua googlettamaan ja lukemaan tuoreita, aivan yhdenmukaisia tutkimustuloksia Suomalaisten d-vitamiinin tarpeesta. Uskon näitä tutkimuksia ja ammattilaisia enemmän kuin sinua sekä omaa vointiani kun en sairastu enää jokaiseen flunssaan lisättyäni d-vitamiinilisän elämääni.

Vierailija
44/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesistöissä on niin paljon nykyään paskaa, ettei kala ole enää niin terveellistä. Siellä ne pyörii viagroissa ja e-pillereissä ym.

Sille kuka neuvoi syömään kalaa d-vitamiinia saadaksemme.

Vierailija
45/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen, mutta koskaan ei ole loppunut saippuat, pesuaineet ym kesken. Tärkeintä on irrottautua kulutuskeskeisestä elämäntavasta. Saippuan säästämiset, yrttienkasvattaminen ja pullojen keräys ei juurikaan auta jos toisella kädellä pidetään yllä netflixejä, tilataan lehtiä, vaatteita, sisustetaan, käytetään alkoholia tai tupakkaa, juodaan kioskikahveja. Kahvinkulutuskaan normaalitasolla kotona ei todennäköisesti aja kenenkään budjettia hunningolle. Lisäksi kaikenlainen extremeurheilu säästämisessä: ei kahvia, televisiota, mitään epäterveellistä, hammastahnan säästäminen pureskelemalla yrttejä ym. ajaa ihmisen vain lopulta johonkin epätoivoiseen ylilyöntiin, jossa kaikki rahat menee jonkun itseaiheutetun ongelman korjaamiseen.

Itse vietän usein "älä osta mitään päiviä" ja tyytyväisenä laskeskelen miellessäni, kuinka senttiäkään ei ole mennyt mihinkään. Se on hyvin motivoivaa.

Vierailija
46/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tota vitamiinien ostelua(paitsi lasten d-vitamiinit).

Kannattaa lukea tutkimuksia mitä esim. d- vitamiimin puutos voi aiheuttaa. Täällä nyt ei vain pimeimpinä kuukausina saa tarpeeksi d- vitamiinia. Yhtä lailla se on tärkeää aikuisille.

Itae syön lisäksi vielä omegaa ym.koska iho on huonossa kunnossa. On auttanut.

Kyllä sitä D-vitamiinia saa ihan ruoastakin kuten kalasta, voista, margariinista, öljystä, maitotuotteista, kananmunasta, sienistä, jne... Myös kaura-, soija-, yms. maitoihin on lisätty D-vitamiinia.

Ei tarvita kalliita D-vitamiinituotteita, kunhan syö monipuolisesti.

Vahva d-vitamiini maksoi itsellä iherbistä 10e, riittää vuodeksi.

D-vitamiinin liiallinen saanti on haitallista, joten ei ole fiksua määrätä itselleen jatkuvaa kuuria vahvaa D-vitamiiniannosta. Lisäksi pitää olla tarkka missä muodossa D-vitamiini on, kapselista vitamiini imeytyy parhaiten, tableteista ei paljonkaan ellei muistä syödä öljyä tai rasvaa samalla. Eli D-vitamiinin ottaminen purkista vaati ymmärrystä, jos siitä haluaa saada hyötyä eikä haittaa.

Toisaalta iherbin D-vitamiinit ovat oliiviöljyä, johon on lisätty liivatetta, glyserolia, yms yms. Olisi terveellisempää ostaa oikeaa oliiviöljyä, varmistaa että se on extra neitsytöljyä ja käyttää sitä.

Vierailija
47/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on myös vitamiineja edullisesti. Kyllä minä köyhänä satsaisin esim. d-vitamiiniin talviaikana sekä lapsilla että aikuisilla, koska sillä on tutkitusti positiivisia terveysvaikutuksia. Ravintoköyhä ruoka ei takaa vastustuskykyä, jos ei pysty ostamaan ympäri vuoden hyvälaatuista ruokaa, eikä esim. juo maitoa lainkaan.

Vierailija
48/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikinä tajunnut syödä noita vitamiineja. Enkä ikinä sairasta. Enkä edes syö mitenkään erityisen tervellisesti. Mutta ulkoilen kyllä joka päivä valoisan aikaan.

Vierailija
49/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on myös vitamiineja edullisesti. Kyllä minä köyhänä satsaisin esim. d-vitamiiniin talviaikana sekä lapsilla että aikuisilla, koska sillä on tutkitusti positiivisia terveysvaikutuksia. Ravintoköyhä ruoka ei takaa vastustuskykyä, jos ei pysty ostamaan ympäri vuoden hyvälaatuista ruokaa, eikä esim. juo maitoa lainkaan.

Miksi ei pystyisi ostamaan ympäri vuoden ravitsevaa ruokaa?  Turha ainakin vetää mitään kallis-korttia. Maidon juomattomuus ei aiheuta mitään ravinnon puutetta.

Vierailija
50/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ikinä tajunnut syödä noita vitamiineja. Enkä ikinä sairasta. Enkä edes syö mitenkään erityisen tervellisesti. Mutta ulkoilen kyllä joka päivä valoisan aikaan.

Mulla on ihan sama juttu ja siksi ihmettelinkin tätä vitamiinivouhotusta. En sairastele oikeastaan ollenkaan, eikä kyllä lapsetkaan. Eikä meillä siis syödä mitään vitamiineja, ruokavaliokin on ihan tavallinen makaronilaatikkoineen ja kiinankaaleineen. Useat tutkimuksetkin on osoittaneet ettei purkkivitamiineista ole hyötyä kuin pahoissa puutostiloissa. D-vitamiinit on kai poikkeus, tosin meillä ei syödä niitäkään.

Vierailija
51/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy kaikki tarpeeton pois.

Kävin kodin läpi, n 9 kk aikana olin myynyt yli 1000 tavaraa, vaatetta, jotka olin ostanut/saanut naimisissa ollessani.

Kun kotoa lähti paljon tarpeetonta, muuttui koti paljon viihtyisämmäksi.

Tein tavoitteita, kirpputorituloilla ostan maalia ja maalasin olohuoneen, jossa myös nukun.

Myös ystäväni tietää innostuksestani myydä kirppareilla, saan jatkuvasti lahjoituksena muiden tarpeettomia.

Aina kiitän, vaikka olisikin täysin soopaa.

Vierailija
52/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC polttoaineasemilla ei tule ollenkaan lukuja 1 ja 2 jolloin pitää pyöristää hinta alemmas.Automaatin huoltajat on säätäneet niin.

Vierailija
53/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta erillistä puhdistusainetta eri tarkoitukseen. Käsitiskiainetta voi käyttää myös yleissiivoukseen ja ikkunanpesuun. Etikkaa voi käyttää wc:n pesuun.

Vierailija
54/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin se, joka puhui televisiosta luopumisesta. En tehnyt sitä oikeastaan muun kuin ajan säästämisen vuoksi. Sen ääreen jäi niin helposti notkumaan ja kas! Yks kaks päivästä oli kadonnut kahdeksan tuntia... Niin mihin? Salattuihin elämiin ja bumtsibumiin.

Kun havahduin tähän, niin tajusin että en halua kuluttaa aikaani niin, vaan maailmassa pitää olla muitakin tapoja viettää päiviä. Sitä lähti väkisin ulos päivisin, kun kotona ei ollut syytä vain lokoiluun.

Oikeasti, televisiosta luopuminen oli elämäni paras päätös. Saan nykyään kaikesta niin paljon enemmän irti.

Ja kohta joku tulee urputtamaan, että ei hänelle televisio ole mikään ongelma. No hieno homma, sitten ei ole pakko siitä telkkarista luopua.

Vierailija
55/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin juominen on kyllä kummallista. Kuppikaupalla menee ihmisillä päivittäin. Aina ku kaverin näkee tai joku tulee kylään, pitää juoda. Heti ku herää ja ruuan päälle.

Itse en koskaan alkanut juoda, joten kahvipakettitarjoukset, kahvin tai maidon loppuminen, ei oo muodostuneet kynnyskysymykseksi.

"Mutta ku mä tarviin, et herään!" Etkä tarvii, eihän lapsetkaan tarvii. Joko sun elintavoissa on jotain väärin, tai sitten oot vaan kehosi opettanut kofeiinin saamiseen.

Ehdottoman hyvä paikka säästää rahaa. Mitäköhän siitä tulee vuodessa.

Vierailija
56/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

p4n0miez kirjoitti:

Esim. sanotaan että töissäkäyvä henkilö käyttää 9,50 joka päivä lounaalla käymiseen, ja ehkä 3 € kahvipullaan iltapäivästä. Tämä tarkoittaa n. 260€ kuussa. Mieti, onko mahdollista tuoda omat eväät töihin, ja jättää se pulla ostamatta, tai lopettaa kokonaan kahvin juonti.

Osta ruokatermos. Valmista iso pata lemppariruokaasi sunnuntaina. Lämmitä aamuisin, pakkaa mukaan. Säästö on ainakin 1000€ vuodessa.

Tämä on myös oiva keino eristäytyä muusta työyhteisöstä, kun lounaan tullen voikin aina sanoa "mulla on omat eväät", ja jäädä mussuttamaan niitä autoon/toimistoon/whatever.

Hus toiseen ketjuun siitä! Yksikään köyhä ei käytä 9,50 työpaikkalounaaseen, 3 euron pullasta puhumattakaan. Hitto te ootte vieraantuneet todellisuudesta.

Työkaverini käyvät syömässä n. 10 euron lounaan päivittäin, ja shoppailujen yhteydessä käydään juomassa capuccinot tai muut ökykahvit jossain kivassa paikassa sekä pari kertaa kuussa ellei viikottain istuta brunssilla (lähtien 25 euroa per henkilö) ja sitten toki illallisella kultamussukan kanssa ja perheen kanssa toki myös joskus, että lapset tottuvat ravintolassa syömiseen ja joskus on kiva vaan hakea pitsat perheelle tai mitä jos tilattais mätöt kotiin ja katottais elokuva!

TUOHON ne rahat menevät.

Ne sun kaverit eivät ole köyhiä. Eikä silloin tarvitse pihistellä, lisäksi he työllistävät muita. Ja kyllä, minä käyn työpaikka lounaalla, jota työnantaja sponssaa. Maksan siitä reilun 5 euroa päivässä. Kahveilla mun ei ole tspana käydä. Syömässä perheen kanssa käydään muutama kerta vuodessa. Mutta mun palkka onkin 5 tonnia kuussa. Työpaikkalounas on tosi tärkeä suhteiden luomisessa. Paljon arvokkaampi kuin siihen kuluva raha.

Vierailija
57/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ehkä pikku asia, mutta koskee eritoten naisia tämä vinkki. Jos ette ole aiemmin huomanneet, niin kaikki meikki tms tuotteet jotka ovat putkilossa, niin putkiloon jää tosi paljon käyttämättä ko ainetta, jos heittää pois siinä kun ei saa puristettua enää yhtään ulos.

Olen ollut yllättynyt, kuin paljon putkilotuotetta on vielä jäljellä kun olen leikannut putkilon kahtia ja ottanut loppuja ulos esim vanupuikolla. Mm kallis silmämeikin alusvoide olisi loppunut jo kuukausi sitten kun en saanut enää puristettua yhtään ulos. Leikkasin putkilon ja säilyttänyt osat yhteen sisäkkäin liitettynä ja tuotetta riittää ja riittää yhä. Sama huomio muissakin voideputkiloissa.

Vierailija
58/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitan:

1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.

2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.

3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.

4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.

5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.

6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.

Jatkakaa...

Essence colour&care strentghtening nail polish -kynsilakka on huono. Ei levity tasaisesti ja joudin heittämään sen pois. Lumenen kynsilakat parempia ostin poistokorista pienen Lumenen ja on paljon parempi.

Vierailija
59/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

p4n0miez kirjoitti:

Hus toiseen ketjuun siitä! Yksikään köyhä ei käytä 9,50 työpaikkalounaaseen, 3 euron pullasta puhumattakaan. Hitto te ootte vieraantuneet todellisuudesta.

Työkaverini käyvät syömässä n. 10 euron lounaan päivittäin, ja shoppailujen yhteydessä käydään juomassa capuccinot tai muut ökykahvit jossain kivassa paikassa sekä pari kertaa kuussa ellei viikottain istuta brunssilla (lähtien 25 euroa per henkilö) ja sitten toki illallisella kultamussukan kanssa ja perheen kanssa toki myös joskus, että lapset tottuvat ravintolassa syömiseen ja joskus on kiva vaan hakea pitsat perheelle tai mitä jos tilattais mätöt kotiin ja katottais elokuva!

TUOHON ne rahat menevät.

Ne sun kaverit eivät ole köyhiä. Eikä silloin tarvitse pihistellä, lisäksi he työllistävät muita. Ja kyllä, minä käyn työpaikka lounaalla, jota työnantaja sponssaa. Maksan siitä reilun 5 euroa päivässä. Kahveilla mun ei ole tspana käydä. Syömässä perheen kanssa käydään muutama kerta vuodessa. Mutta mun palkka onkin 5 tonnia kuussa. Työpaikkalounas on tosi tärkeä suhteiden luomisessa. Paljon arvokkaampi kuin siihen kuluva raha.

Olen opiskelija ja lounas maksaa 2,60 euroa. Kahvin juomista en pysty tai halua lopettaa vaikka siihen meneekin rahaa, se piristää päivän mittaan ja tuo hengähdystauon. Käyn myös kahviloissa melko usein, tavallinen kahvi ja edullisin kahvileipä saattaa maksaa saman verran kuin pelkkä latte tai cappuccino.

Vierailija
60/1383 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin ehkä pikku asia, mutta koskee eritoten naisia tämä vinkki. Jos ette ole aiemmin huomanneet, niin kaikki meikki tms tuotteet jotka ovat putkilossa, niin putkiloon jää tosi paljon käyttämättä ko ainetta, jos heittää pois siinä kun ei saa puristettua enää yhtään ulos.

Olen ollut yllättynyt, kuin paljon putkilotuotetta on vielä jäljellä kun olen leikannut putkilon kahtia ja ottanut loppuja ulos esim vanupuikolla. Mm kallis silmämeikin alusvoide olisi loppunut jo kuukausi sitten kun en saanut enää puristettua yhtään ulos. Leikkasin putkilon ja säilyttänyt osat yhteen sisäkkäin liitettynä ja tuotetta riittää ja riittää yhä. Sama huomio muissakin voideputkiloissa.

Leijonanluola usa esitteli tähän tarkoitukseen kehitetyn tuotteen spaddyn ja spaddy daddyn. Mä niin haluaisin ostaa noita kotiin käyttöön, mutta ei ole tullut vielä suomen markkinoilla vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän