Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

helpottavaa kun päätin lopettaa hiustenvärjäyksen

25.02.2017 |

Värjäilin hiuksia kemikaaliväreillä yli kymmenen vuotta (väriskaala kattoi lähes kaikki mahdolliset värit, myös shokkivärit) , jonka jälkeen aloin hennata kun halusin eroon myrkkyväreistä. Hennatut hiukset oli aivan ihanat ja pysyivät hyvässä kunnossa, mutta sitten aloin ajatella sitä hennan kerrostumista että yhtälailla sitä tukkaa pitäisi värjäillä kun muillakin väreillä ellei halua kauheeta juurikasvua, ja sitä väriä tuskin sais jossain kohtaa enää millään veke. Paitsi saksilla. Otin riskin ja vaalensin monta kertaa hennatut hiukset kaksi kertaa kaupan vaalennusaineella, ja iskin tummanvaalean päälle. Tuloksena ihan täysin omanvärinen tukka! Yritetty on aikaisemminkin päästä luonnolliselle värille, mut tuloksetta ja niin se kierre on aina jatkunut. Nyt ei enää tarvi, ihanaa!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein samanlaisen päätöksen ja olen niin tyytyväinen! Nyt jo reilu 20cm omaa väriä ja latvoissa vähän vaaleampi väri, en aio värjätä enää koskaan. Oma väri näyttää paremmalta, saa ihon hehkumaan ja on niin paljon helpompi ja halvempi ylläpitää.

Vierailija
2/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot onnekas. Ite haluaisin kanssa omanvärisen tukan, ettei tarttis aina tapella juurikasvun kanssa. En vaan saa tätä pehkoa oman väriseks ilman useampaa värinpoistoa, ja siihen en ryhdy, menis niin huonoon kuntoon tukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, paitsi että omaan väriin (maantienruskeanharmaa) tottuminen kestäääääää. En ole omasta mielestäni läheskään niin freesi ja viehättävä kuin blondina, mutta se juurikasvun käsittely 6 viikon välein voimakkailla kemikaaleilla - ei kiitos! Värjäsin siis muutama kuukausi sitten oman väriseksi ja onnistui täydellisesti. Ei enää juurikasvua! Ihanaa, mutta muuten en kyllä hurraa. Olispa oma väri vähän nätimpi.....

Vierailija
4/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein sen päätöksen 15 vuoden värjäämisen jälkeen, ja yllätyinkin miten se oma maantienharmaa väri ei ollutkaan niin kamala. Etenkin kesällä kun aurinko vaalentaa.

Keskipitkien hiusten kanssa tämä tietysti on aika pitkä projekti, nyt takana vuosi värjäämättömyyttä, ja omaa väriä on n.15cm ja loput vielä rumaa värjättyä, joten toinen vuosi menee varmaan vielä ennen kuin saa kaikki värjätyt pois.

Vierailija
5/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta nyt ilman värejä. Päänahka meni verille sina väreistä, pakko oli lopettaa. Oma väri on jees.

Vierailija
6/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ehkä kerran vuodessa raitoja ei muuta

Vierailija
7/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan ihan aavistuksen omaa väriä vaaleampaa raitaa pari kertaa vuodessa, siihen on vielä just ja just varaa, ei oo varsinaista värjäyskierrettä mut näyttää freesimmältä kuin pelkkä oma väri.

Mut onnittelut teille jotka ootte tarpeeksi rohkeita lopettamaan kokonaan! Kun sitä oikein alkaa ajatella niin ihan älytöntähän hiusten värjääminen on.

Vierailija
8/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloin nuorena tyhmyyttäni värjäämään ensin itse, ja sen jälkeen kampaajat aina osasivat tuoda negatiivisesti esiin, että oma väri siellä juurikasvussa olisi muka "harmaa" ja että värjätty sävy muka olisi minulle parempi. Kasvatin vajaa 10 vuotta sitten oman värini, enkä ole katunut: lämmin syvä keskiruskea, josta auringonvalo nostaa esiin kupariin taittuvan kiillon!

Olenkin sitä mieltä, että kauneusteollisuus markkinoi hiusvärejä ensisijaisesti edistääkseen omaa myyntiää - kuluttajan terveys ja jopa se ulkonäön "parantamainen" ovat sivuasioista.

Vierailija
9/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin pitkään olla ilman ja nuorenpana ehkä olisi ollut parempi mutta 40-vee naamalla ei enää näytetä freesiltä omalla kulahtaneella maantievärillä. Kiltisti palasin raitoihin ja ilme piristyi 10 vuotta. Nyt odotan ja toivon että oma harmaa olisi hyvänsävyinen sitten aikanaan.

Vierailija
10/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin aloin nuorena tyhmyyttäni värjäämään ensin itse, ja sen jälkeen kampaajat aina osasivat tuoda negatiivisesti esiin, että oma väri siellä juurikasvussa olisi muka "harmaa" ja että värjätty sävy muka olisi minulle parempi. Kasvatin vajaa 10 vuotta sitten oman värini, enkä ole katunut: lämmin syvä keskiruskea, josta auringonvalo nostaa esiin kupariin taittuvan kiillon!

Olenkin sitä mieltä, että kauneusteollisuus markkinoi hiusvärejä ensisijaisesti edistääkseen omaa myyntiää - kuluttajan terveys ja jopa se ulkonäön "parantamainen" ovat sivuasioista.

Mulla on täysin samat kokemukset!! Tuntuu että jatkuvasti on isketty mieleen sitä kuinka se oma väri on ihan kamala ja vähäisestäkin juurikasvusta on katottu kieroon. Vuosi sitten tein päätöksen ja värjäsin mahdollisimman lähelle omaa väriä, jonka jälkeen aloin vaan kasvattaa. Nyt on ehkä 10cm omaa väriä, ja yllättävän kivasti se sulautuu värjätyn tukan joukkoon.

Plus vielä toi että tää ola väri on paljon parempi mitä edes kuvittelin! Se pari senttiä juurikasvussa näytti aina ihan harmaalta ja ajattelin etten ikinä vois elää sen värisen tukan kanssa. Nyt kun on kasvanu enemmän väriä esiin, on se just tollanen pronssiin taittava, eikä todellakaan harmaa kuten juurikasvussa näytti. :)

Vierailija
11/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot onnekas. Ite haluaisin kanssa omanvärisen tukan, ettei tarttis aina tapella juurikasvun kanssa. En vaan saa tätä pehkoa oman väriseks ilman useampaa värinpoistoa, ja siihen en ryhdy, menis niin huonoon kuntoon tukka.

Neitsytkookosöljyä vaalennuksen alle niin ei mene pahaksi! Ja muista että tukka kasvaa. 

Vierailija
12/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lopettanut värjäämisen. Itsellä on myös ikävuosina 14-25 ollut melkein kaikki mahdolliset värit päässä, sinisestä mustaan ja punaisesta täysin blondiin ja kaikki siltä väliltä. Oma tukka on ihan tumma ruskea, hieman punertava. Nyt olen antanut viimeiset 2 vuotta kasvaa ihan oman, ensin värjäsin tummanruskeaksi mahdollisimman lähelle omaa väriä, raidoitin vähän liukuvärityyppisesti että latvoihin tuli vähän vaaleampi väri ja sitten vaan annoin kasvaa. Ihan tyytyväinen olen, oma väri on onneksi oikein kiva, ja vähän erikoisempi. Jos olisi joku perusmaantie niin voi olla että olisi pakko värjätä. 

Vierailija
13/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikää +40 ja oma hiustenväri on se perusmaantie, hiuksia on värjänny teini-iästä saakka. Muutama vuosi sitten ajattelin lopettaa värjäämisen, mutta eihän siitä mitään tuu kun ikää on kertynyt ja oma väritys on niin valju ja väritön, niin ulkomuoto on vuosia vanhempi ja väsynyt. Siihen kun lisätään harmaantuva kuontalo, niin ei oo muuta vaihtoehtoa kuin kampaajalle värjäämään.

Vierailija
14/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös erittäin iloinen siitä, että n. 9 vuoden värjäysputki loppui melkein 3 vuotta sitten. Olen ollut erittäin tyytyväinen luonnolliseen tukkaani ja siihen, miten hyvässä kunnossa se nyt on. Balayage minulle on kyllä tehty vajaa 2 vuotta sitten, mutta sitä en osaa laskea "värjäämiseksi" sinänsä. 

Vierailija
15/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tummanvaalealla sävyllä värjäsit?

Vierailija
16/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin pitkään olla ilman ja nuorenpana ehkä olisi ollut parempi mutta 40-vee naamalla ei enää näytetä freesiltä omalla kulahtaneella maantievärillä. Kiltisti palasin raitoihin ja ilme piristyi 10 vuotta. Nyt odotan ja toivon että oma harmaa olisi hyvänsävyinen sitten aikanaan.

Kuinka usein otat raitoja? Joskus kokeilin raitoja ja ongelmana se että niissä käytettävä väri oli voimakkaampi ja kulutti hiusta enemmän kuin vaalennus. En löytänyt oikein hyvää ja samalla edullista kampaajaa joka osaisi tehdä raidat. Kerran ei edes näkynyt raitoja.

17/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lyhyet hiukset joten oman värin sain päähän n. Puolessa vuodessa. Ensin leikkasin sivuilta pois värjätyt osat ja sitten pikkuhiljaa leikkasin pois tuota pidempää tukkaa päältä sitä mukaa kuin kasvoi.

Vierailija
18/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö... miten olis ihan kasvattaminen omaan väriin? Miksi tässä(kin) asiassa pitää mennä kaikki-mulle-heti-nyt asenteella??

Vierailija
19/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin värjäämisen 5 vuotta sitten. Ei siinä oikeestaan mitään syytä ollut. En vain jaksanut enää värjätä. No ennen sitä ehdin värjäämään hiuksia 5 vuotta.

Vierailija
20/45 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma sävy kaunis tummanruskea, mutta on alkanut tulla jo harmaita hiuksia niin värjään, koska muuten näyttää epäsiistiltä. Olen kuitenkin vasta 22v.