Mitä teillä on tänään ruuaksi?
Kommentit (79)
Hampurilaisia. Piffit just uunissa. Oikaisin ja sämpyt ostin valmiina
Vierailija kirjoitti:
MILTÄ KENGURU MAISTUU ONKO SE HYVÄÄ ???
Mies söi sitä viimeksi kun käytiin ja kehui hyväksi. Maistoin palan ja muistaakseni aika mieto riistan maku. Itse en tykkää voimakkaasta riistan mausta.
T.se ehkä kengurua syövä
Vierailija kirjoitti:
Itsetehtyä lasagnea. Olen syönyt monta vuotta vain itsetekemääni raejuustopinaattilasagnea, josta lapset eivät tykänneet. Lapsuudenkodin paketista tehty pussilasagne ällötti jo ajatuksena. Kun tein ekan kerran itse lasagnen alusta loppuun koululaisen pyynnöstä muutama viikko sitten lopputulos yllätti. Ja nyt meillä on yksi uusi suosikkiruoka lisää. Illalla banaaniletut. Huomenna porkkapihvejä kermaviilikastikkeella.
Huh huh! Onneksi olet lisäämässä ruokavalioosi vihdoin ainakin nuo banaaniletut ja porkkanapihvit. Itse en kyllä pystyisi vuosia syömään pelkästään raejuustopinaattilasangea, tuskin edes kahta kertaa perätysten.
Olen se joka taannoin kyseli muikkujen laittoon vinkkejä. Nousin justiin pöydästä: porkkana-perunamuusi, paistetut muikut, kermaviilikastike, salaatissa oli jääsalaattia, miniluumutomaatteja, punasipulia, veriappelsiinia & oma vinaigrette, lasissa maitoa. Herran jestas oli hyvää.
(Kämppä tosin haisee vähän paistetulta kalalta, tuuletan...)
Keitin spagettia ja paistoin kaveriksi jauhelihaa fetal ja yhdistin. Olisi pitänyt maustaa enemmän. Harmittaa :( onneksi ei oo miestä joka söisi, hävettäis.
Aamulla paistettuja munia, pekonia, paahtoleipää ym
Päivällä suklaatäytekakkua
Kohta mennään syömään pitkän kaavan mukaan. 5 ruokalajia
Tähän menee perheen viikon ruokarahojen verran....
Eilen syötiin kanalla ja avokadolla täytettyjä tortilloita ja riittää vielä tänäänkin.
Aamupäivällä turkkilaista jogurttia omenasoseella ja banaania.
Ei ole vielä pahemmin nälkä, mutta illemmalla "retro" sapuskaa eli Wieninleikkeitä, perunapussin jämistä lohkoperunoita, vihersalaattia ja coleslawta.
Ilta- ja/tai yöpalaksi (jos nälkä vielä yllättää) mitä vaan kaapista löytyy (esim. voileipiä, muroja, hedelmiä jne.)
Illalla voisin tehdä kardemumma-pannarin, päälle kermavaahtoa ja pakkasesta itsetehtyä mansikkahilloa.
Syön papu-pinaattikastiketta ja riisiä. Jälkkäriksi 3 kaverin Piparminttu- j.a suklaajäätelöä
Tofusta oli tarkotus tehä "pihvejä", mutta ei pysyny kasassa, joten siitä tuli sitten tofumössöä. Mutta maustaminen onnistu tosi hyvin ja saksanpähkinät töi siihen kivan tvistin. Sen kanssa perunaa ja kastikkeen virkaa toimitti tsatsiki. Illaksi varmaanki samaa kun en jaksa tehdä uutta ruokaa.
Marinoitua naudan pihviä, kunnolla haudutettua punaviinikastiketta ja lohkoperunoita.
Lihamureketta, keitettyjä perunoita, porkkana- ja selleritikkuja paahdettuna sekä paholaisenhilloa.
Illalla kaupan valmis katkarapusalaatti ja keitetään ehkä maitokiisseliä soijamaidosta ja pakastimesta vadelmia päälle.
Sisäfilettä, sienikastiketta, uuni juureslohkoja ja salaattia.
Ihan syömäkelpoista.
Mulla oli vaan pakaste-eines panang curry ja riisi. Mies söi eiliseltä jäänyttä perunamuusia Lindströmin pihvien ja ruskean kastikkeen kanssa. Huomenna täytyy kokata jotain hyvää, kenties lasagnea tai pasta carbonaraa tai tonnikalapastaa.
Aa okei, mielenkiintoista :) En oo ikinä maistanut mut pitäs varmaan uteliaisuudesta kokeilla.