Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies 38, minä 45. Liian iso ikäero?

Vierailija
25.02.2017 |

Kaikkihan toki on yksilöllistä 😂. Mutta kokemuksia, millaista on, kun mies on nuorempi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvännäköinen mies, niin on sillä ehkä sitten väliä. Lapseton, alle 40v. mies on haluttua kamaa.

Vierailija
22/34 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kuusikymppinen äitini seurustelee viisikymppisen ukon kanssa. Eipä noita näytä ikäero haittaavan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 26 ja minä 33 kun lyötiin hynttyyt yhteen ja nyt joitakin vuosia myöhemmin ei itse sitä ikäeroa muista edes.

Vierailija
24/34 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 50, mies 37. Hynttyyt yhdessä jo kahdeksan vuotta ja hyvin menee.

Vierailija
25/34 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuossa muuta ole kuin jos on toiveissa vielä perhe perustaa niin tuo muuta vuosi neljänkympin tienoilla merkitsee aika paljon.

Se merkitsee jo kolmenkympin tienoilla aika paljon. Tuskin ap voi enää lasta saada ainakaan tuon ikäisen miehen kanssa. Jonkun 25v kanssa voisi onnistaa.

Vierailija
26/34 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini meni ikäisenäsi naimisiin 12 v itseään nuoremman miehen kanssa. Eivät hankkineet yhteisiä lapsia, koska tuohon aikaan lääkäri totesi, ettei sellaista kannata enää suunnitella. Ikäero ei ole näkynyt missään vaiheessa. Ovat eläneet yhdessä liki 50 vuotta. Nyt isoäitini on virallisestikin omaishoitaja miehelleen. Miehet kun tuppaavat vanhentumaan aiemmin. Toki tilanne on hoitajalle raskas, kun ikä painaa itseäkin.

Joten nauti tilanteesta. Ikäero tuohon suuntaan on keski-iän jälkeen vain terve, koska naiset elävät keskimäärin pitempään ja ovat nuorekkaita ja toimintakykyisiä seniorivuosillaan.

Vierailija
27/34 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua lapsia. On omasta mielestään liian vanha 😀.Ap

Toivottavasti mieli ei muutu, jos lapsia ei ennestään ole. Halu jälkeläisistä saattaa herätä, yllättävän "atavistinen" juttu. Miehet voivat saada lapsia yli 70-vuotiaiksi. Kaikki riippuu. Mutta rakkaus tietenkin kantaa.

Vierailija
28/34 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille ikäerot on yks hailee.

Vierailija
29/34 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäitini meni ikäisenäsi naimisiin 12 v itseään nuoremman miehen kanssa. Eivät hankkineet yhteisiä lapsia, koska tuohon aikaan lääkäri totesi, ettei sellaista kannata enää suunnitella. Ikäero ei ole näkynyt missään vaiheessa. Ovat eläneet yhdessä liki 50 vuotta. Nyt isoäitini on virallisestikin omaishoitaja miehelleen. Miehet kun tuppaavat vanhentumaan aiemmin. Toki tilanne on hoitajalle raskas, kun ikä painaa itseäkin.

Joten nauti tilanteesta. Ikäero tuohon suuntaan on keski-iän jälkeen vain terve, koska naiset elävät keskimäärin pitempään ja ovat nuorekkaita ja toimintakykyisiä seniorivuosillaan.

Moni mieskin elää nykyään pitkälle yli 90 vuotiaaksi ja pysyy terveenä ja toimintakykyisenä loppumetreille saakka. Sitä et voi koskaan tietää. 50-kymppinenkin voi kuolla sydäriin. Asian ydin on siinä että jokainen on oma yksilö eikä keskiarvo.

Vierailija
30/34 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet voivat saada lapsia yli 70-vuotiaiksi.

Teoriassa kyllä, mutta kuinka moni 70-vuotias mies voi saada lisääntymisikäisen naisen kumppanikseen? Ei ne ukki-ikäiset yksin lisäänny.

Vierailija
31/34 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan toki on yksilöllistä 😂. Mutta kokemuksia, millaista on, kun mies on nuorempi?

Ikäeron vaikutus riippuu monista tekijöistä. Meillä on ikäeroa liki 9 vuotta niin että itse naisena olen vanhempi. Ei ole haitannut ja olemme monissa asioissa samaa maata, musiikkimaku esim ( eniten rock tms).

Alun alkaen kun aloimme seurustelemaan monet tutut totesivat, ettei ikäeroa huomaa.

Yhdessä oltu n 16 vuotta. Jos löytyy riittävästi samanhenkisyyttä ja myös erilaisuutta ja molemmat kunnioittavat toisiaan , on samanlaiset elämän arvot niin parisuhde onnistuu. Itselleni max ikäero on 10 vuotta raja ja sen jälkeen en varmaan uskaltaisi kokeilla parisuhdetta. Mutta ei ole tarviskaan enää haahuilla uutta ja parisuhde on vaan vahvistunut viimeisten vuosien aikana. Annamme toisillemme tilaa ja saa olla oma persoonansa, eikä tarvitse esittää mitään muuta.

Vierailija
32/34 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian suuri. Tai kaipa se riippuu ihmisistä, mutta ei tuo mikään kamalan iso ero ole. Meillä on toisin päin vaikkakin kaksi vuotta vähemmän ikäeroa. Olen 39 ja mies 44. Olisin kuitenkin yhtä hyvin voinut olla nuoremmankin kanssa. Joskus olinkin hetken aikaan minua seitsemän vuotta nuoremman miehen kanssa. Suhde kaatui muihin asioihin kuin ikäeroon.

Teillä on vielä suhteelisen pieni ikäero tässä iässä. Minulla on 47-vuotias ystävätär eikä hän minusta vanha ole. Meillä on hyvin samanlainen huumorintaju.

Tosin jos mies on mieleltään nuorekas ja sinä taas et, voi se silloin vaikuttaa. Mutta jos teillä on samanlainen huumorintaju ja mieleltänne olette samalla aaltopituudella, niin mitä tuolla ikäerolla on väliä?

Vierailija
33/34 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mieli ei muutu, jos lapsia ei ennestään ole. Halu jälkeläisistä saattaa herätä, yllättävän "atavistinen" juttu. Miehet voivat saada lapsia yli 70-vuotiaiksi. Kaikki riippuu. Mutta rakkaus tietenkin kantaa.

Naisetkin tulevat äideiksi vielä 6-7-kymppisinä.

Miehen ei missään nimessä kannata yrittää enää isäksi paljon yli 40-vuotiaana:

lapsen vammaisuusriski kasvaa.

Vanhojen isien lapsilla on paljon autoimmuunisairauksia, joita ei saa selville ennen vauvan syntymää. Turha ottaa riskiä ja leikkiä lapsen elämällä.

Jos isä on liian vanha, on hänen lapsellaan usein lasten reuma, se on erittäin yleistä keski-iän ylittäneiden isien pikkulapsilla.

Vastuullinen mies käy laitattamassa klipsit siemenjohtimiin 4-kymppisenä, jos hän on aktiivinen naisten kanssa.

Vierailija
34/34 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään ( 33/33) vielä yhden tärkeän pointin. Emme ole asuneet yhdessä vielä tähän päivään saakka ja tuskin muutamme yhteen koskaan.

Olen sitä  mieltä, samoin mies on, että omat asunnot ja riittävä oma tila/aika on ollut yksi tärkeä yhdessä pitävä tekijä. Jos olisimme laittaneet kamat yhteen aikoinaan, olisimme todennäkäisesti eronneet aikoja sitten. Emme edes asu samalla paikkakunnalla vaan välimatkaa on kunnolla. Yhdessäoloa on ollut riittävästi ja toisen odottaminen ja näkeminen on pitänyt suhteen viriilinä. Yhteenmuuttoa ei kannata kiirehtiä ja toisen oppii tuntemaan hyvin vasta vuosien jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän