Miksi tyhmät ihmiset ovat ärsyttäviä?
.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että harmittaa seurata sivusta niitä ongelmia mitä tyhmyys aiheutta. Se on kurjaa koska empatia. Ja sitten kun henkilö on vielä liian tyhmä otamaan vastaan neuvoja joten häntä ei pysty edes auttamaan. Hyvänä esimerkkinä täällä kilttimies.
Jos olisit oikeasti empaattinen, sinua ei harmittaisi, kun näet toisella ongelmia. Vaan tuntisit myötätuntoa. Jokaisen on tajuttava, että ei ole vastuussa muista, ja tuolla harmittelullasi (=alennat toista) aiheutat paljon enemmän pahaa, kuin sillä, ettet tekisi mitään tai miettisikään toisen asioita laisinkaan.
Tottakai aluksi tuntee myötätuntoa ja harmittaa kun näkee toisella ongelmia. Tässä ketjussa kysyttiinkin miksi tyhmyys ärsyttää. Ärsytys syntyy siitä kun ei ole kykyä ja halua ottaa vastaan neuvoja ja apua, ja samalla hierotaan ongelmaa jatkuvasti naamaan. Se
Uskon, että aloittaja tarkoitti vähän erilaista tyhmyyttä. Kilttimiehen suurin ongelma on se naisviha ja siihen liittyvä törkeä asenne muita ihmisiä tai naisia kohtaan.
Törkeys ei kuitenkaan itsessään liity älykkyyteen, tyhmä voi olla mukava ja älykäs ilkeä. Usein kuitenkin pilkataan sellaistakin tyhmyyttä, joka ei pyri vahingoittamaan muita (toisin kuin esim naisviha tai rasismi) ja uskon, että sen pilkkaavan tai ärsytyneen asenteen taustoja ap miettii tässä. Tuomitsevaa ajatusmaailmaa voi muuttaa, älykkyyttään ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että harmittaa seurata sivusta niitä ongelmia mitä tyhmyys aiheutta. Se on kurjaa koska empatia. Ja sitten kun henkilö on vielä liian tyhmä otamaan vastaan neuvoja joten häntä ei pysty edes auttamaan. Hyvänä esimerkkinä täällä kilttimies.
Jos olisit oikeasti empaattinen, sinua ei harmittaisi, kun näet toisella ongelmia. Vaan tuntisit myötätuntoa. Jokaisen on tajuttava, että ei ole vastuussa muista, ja tuolla harmittelullasi (=alennat toista) aiheutat paljon enemmän pahaa, kuin sillä, ettet tekisi mitään tai miettisikään toisen asioita laisinkaan.
Siis mitä nyt ihmettä? Tietysti se harmittaa jos jollain on vastoinkäymisiä ja sitten vielä ei osaa ottaa apua vastaan. Ei se empatiaa minnekään poista. Jos mieheni potkaisee varpaansa pöydän kulmaan niin minua empaattisena ihmisenä tietysti harmittaa hänen puolestaan. Jos menisi kiellosta huolimatta tyhmyyttään potkimaan lisää niin silloinkin harmittaisi.
Tyhmäkin voi olla monella eri tapaa. Ap näyttää mulle tyhmältä, että oikein ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tyhmät oikeasti vaan ovat tyhmiä, ja pieni älykkyys tekee ihmisestä nimenomaan tyhmän.
Minulla ei muuten ole mitään tyhmiä vastaan mutta en jaksa vääntää rautalankaa kovin pitkään kun olen tottunut siihen että normaalisti ihmiset ymmärtävät asiat helpommin.
Sosiaalinen osaamattomuus on eri asia kuin tyhmyys.
Hahaha, tästä kommentista oikein loistaa pienoinen ärsyyntyminen toisen ilmeiselle tyhmyydelle! 😁
Kyllä ne tyhmät oikeasti vaan ovat tyhmiä, ja pieni älykkyys tekee ihmisestä nimenomaan tyhmän.
Minulla ei muuten ole mitään tyhmiä vastaan mutta en jaksa vääntää rautalankaa kovin pitkään kun olen tottunut siihen että normaalisti ihmiset ymmärtävät asiat helpommin.
Sosiaalinen osaamattomuus on eri asia kuin tyhmyys.