Täällä on varmasti paljon viisaampia kuin minä
Asumme pk-seudulla -90 luvulla rakennetussa omakotitalossa. Nyt muutamista pistorasioista ei tule virtaa. Sulakkeita tulee ja menee, mutta eipä ole tähän mennessä pistorasioista virran saanti loppunut. No, rivisulakkeet on tsekattu, mutta pääsulakkeita kun ei pääse tarkastamaan, kun vantaan energia on lyönyt sineteillä kopan kiinni. Onko 35 sulakkeet niin suuuurrria, että siihen tarvitsee sähkömiehen. Kysymys, onko nuo sinetit sen vuoksi, että eivät halua jokaisen rähmäkäpälän menevän vaihtamaan niitä, vai keksivätkö sitten joskus veloittaa älyttömiä summia, jos menen rikkomaan sinetit.
Tiedän kyllä, että pääsulakkeita vaihtaessa, täytyy päävirta kytkeä pois, jottei paukahda ja tule näpeille. Kiitos etukäteen.
Kommentit (5)
Mistä nää tyhmät mammat tollaisia voisi tietää.
Varmaan pitäis olla joku pappapalsta, josta kysyä. Jos minä sinua neuvon,kärähtää koko talo. Etsi sähkömies jolla ei ole kiharat hiukset ja kysy siltä.
Maalla joskus myrskyjen yhteydessä sähköä saa talouteen vain tiettyihin paikkoihin, ei koko taloon. Tsekkaa netistä ettei alueella ole ongelmia sähkönsaannissa jos tuo ongelma on nyt hetkessä syntynyt.
Mä en kyllä tiedä. Asun kerrostalossa ja pyydän huolto-yhtiöltä apua tuollaisissa asioissa.