4000e/kk tienaava, mitä vaatemerkkejä käytät?
Kommentit (59)
Brutto 4500 ja IT osastolla managerina.
Ostan tosi paljon SPR Kontista, sieltä saa uudenveroisia jakkupukuja kympillä jne. Lisäksi H&M, Lindex. Kappahl. Pukeudun työn vuoksi jakkupukuihin, mekkoihin, suoritin housuihin. Kengät Zalandosta.
En ole merkkivaatefriikki, pääasia että vaatteet on siistejä eikä niissä ole nukkaa.
Brutto 9000, työvaatteet talolta. Vapaa-aikana farkut ja paidat hm, verkkarit stadium, ulkovaatteet joutsen, ice peak, pakkasilla teetetty lammasturkki. Kengät ulkoillessa merrell, muuten clarks, högl, geoxx. Työmatkoilla hieman kalliimpaa vaatetta kuten global ja muut stockan merkit, filippa k, marimekko.
Vältän vaatteita, joissa on merkki tai joista merkkiä ei saa irti.
Työvaatteet MarcoPolo. Myös Marimekkoa ja Nansoa. Saa muuten myös tiukkoja vaatteita, joita hankinkin. Lisäks esim Gantia. Liikuntavaatteet saattaa olla ihan Stadiumista.
Marimekko ja Cos mekot
Vero Moda farkut
Vagabond kengät
Lindex alusvaatteet ja sukkahousut
Muissa kaupoissa en käy. Ostan max. 3 kertaa vuodessa kasan vaatteita kerralla alesta ja 2 kertaa vuodessa kengät.
Muunmuuassa A.P.C , Red Valentino, Max Mara, Monclair, YSL, Burberryn uusi vaatemallisto on rock joten sieltä varmaan hankin myös jotakin. Niin ja Veronica Beardia tietty:) Nämä on merkkejä joissa laput on kiinnitetty sen verran löyhästi niskaan että ne saa helposti poistettua. Suurinta osaa näistä täällä luetelluista merkeistä en ole nähnyt sitten Suomesta muuton jälkeen.
Minä tienaan aika hyvin, noin 9000 kuussa kun laskee vuokratulot ja osingot ja palkkatulot ja ostan H&M vaatteet tai sitten Zalandosta, vaatteet ei vaan kiinnosta minua, ostan mitä tarvitsen, yleensä halpaa ja tarpeeseen...
Monikin mainittu aika kallis merkki, kun ei 4000e/kk nyt kovin paljoa ole. Varsinkin jos on asuntolainaa ja pari lasta. Tietty dinkeille eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Muunmuuassa A.P.C , Red Valentino, Max Mara, Monclair, YSL, Burberryn uusi vaatemallisto on rock joten sieltä varmaan hankin myös jotakin. Niin ja Veronica Beardia tietty:) Nämä on merkkejä joissa laput on kiinnitetty sen verran löyhästi niskaan että ne saa helposti poistettua. Suurinta osaa näistä täällä luetelluista merkeistä en ole nähnyt sitten Suomesta muuton jälkeen.
Varastatko vaatteesi vai miksi irrottelet lappuja, eihän niitä lappuja sieltä niskasta kukaan näe.
H&M, Seppälä, Zalandon halpikset, joskus Sokoselta jotain. Siistiltä voi näyttää edullisestikin, en ala brändeistä turhaan maksamaan ja muitakin rahanreikiä on.
Ebaysta ja kirppareilta suurin osa. Kallein vaatteeni taitaa olla 40€ maksanut takki. Ebaysta saa muutamalla eurolla uusia vaatteita ja kirpparilta muutamalla kymmenellä sentillä/parilla eurolla käytettyjä. Pukeudun nätisti, mitään kulahtaneita/rikkinäisiä/tahraisia vaatteita en kelpuuta.
Farkuista Dieseliä, muuten mitä sattuu, yleensä jotain halpismerkkejä/merkittömiä. En välitä merkkivaatteista. Teen vaatteita myös itse.
N. 7000e/kk ja vaimo heitti just mun lukioaikana hankitut pitkät kalsarit roskiin :( hemmetin mukavat oli, eikä yhtään reikää vielä:( olen 38v
Canali, Eton, Boss, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Tiger of Sweden. Ainakin tämmöistä kaapissa, ostan vaatteet alesta ja yleensä ulkomailta. Tulot tällä hetkellä noin 6000€/kk.
Mä käytän paljon your facen vaatteitta, Tommy Hillfigeriä, Guessiä, farkut ginasta. Mutta mä tienaan alle 3000€ kuukaudessa.
VETEMENTS tai sitten halvinta mahdollista Kiinarättiä Ebayn myyjiltä. Nih.
Vierailija kirjoitti:
Canali, Eton, Boss, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Tiger of Sweden. Ainakin tämmöistä kaapissa, ostan vaatteet alesta ja yleensä ulkomailta. Tulot tällä hetkellä noin 6000€/kk.
Miksi vastasit kysymykseen joka oli suunnattu 4000e/kk tienaaville? Sun nettotulot on reilusti yli tonnin enemmän!
Mitä? Oikeastiko joku ostaa vaatteita Prismasta, Cittarista ja LIDL:sta. :D Ei tulisi mieleenkään niistä mitään vaatteita ostaa, ehkä korkeintaan sukkia, jos pakko. Itse ostan merkkivaatteeni pääsääntöisesti ulkomaisista nettikaupoista, kuten Net-A-Porter, StyleBop, Zalando, Zoovillage, Mytheresa ym. Ulkomailta ostan myös paljon vaatteita kun siellä käyn, esim. Premium outleteista. Suomesta ostan sitten pääsääntöisesti ketjuliikkeistä, kuten Zara, Lindex, Kappahl, H&M, Massimo Dutti, Esprit, Vila. Halpiskaupoista tulee ostettua lähinnä alusvaatteita yms. Joskus harvoin ostan jotain vaatteita Stockalta tai Sokokselta.
Merkkejä joita käytän:
Dorothy Perkins
DKNY
Juicy Couture
Guess (kyllä :))
Theory
Calvin Klein
Polo sport Ralph Lauren
J Brand
A. P. C.
Diane von Furstenberg
Theory
Tommy Hilfiger
Ralph Lauren
Asusteissa:
Louis Vuitton
Mulberry
Philip Lim
See by Chloe
Christian Louboutin
Marc Jacobs
Uniqlo, Nanso, Ril's taitaa olla keiltä on eniten vaatteita. Massaketjuista vanhastaan jäljellä H&Mää ja Lindexiä. Sitten yksittäisiä kalliimpia merkkivaatteita ja yksittäisiä ala-keski-hintaisia sekalaisilta merkeiltä.