4000e/kk tienaava, mitä vaatemerkkejä käytät?
Kommentit (59)
Esim Esprit, Your Face, Rils. En ole merkkiuskollinen. Brutto 4200€.
Voi hyvänen aika kun oon ulkona. Suurin osa noista merkeistä ei sano mitään. No, ehkä tää tästä, kun lapset vähän kasvaa. Jos sitten aktivoituis ostelemaan itselleenkin taas jotain. :D
Kotivaatteet jostain tavaratalosta, retkeilyvaatteet ovat usein Haltia ja urheiluvaatteet ostan pääasiassa XXL:stä.
Töihin ostan usein puserot ja leningit COS:lta, housut Aleksi 13:sta. Viimeksi ostin töihin kaksi kivaa jakkua Indiskasta. Meillä on casual friday, jolloin voi irroitella vaikkapa Indiskan vaatteilla.
OT: Keskustelin joku aika sitten erään norjalaisen naisen kanssa. Hän käy usein Suomessa ja ostaa joka kerta puseroita ja housuja itselleen ja perheelleen. Hän kertoi, että suomalaiset vaatteet ovat niin mukavia päällä: eivät kiristä eivätkä purista. (Nainen on ihan normaalipainoinen)
Liksani on 4,5 tonnia netto. Käytän Espritiä, lidliä, marimekkoa, H&M:ää, Stadiumin t-paitoja, Cittarin t-paitoja. Mitä vaan eteen sattuu ja vaikuttaa hintalaatusuhteeltaan ok:lta.
Ps. Eiköhän se olennaisin asia ole menojen määrä. Mullakin on kaksi teiniä, joihin uppoaa aika hitosti rahaa, ja kun itse olen jo viisikymppinen, niin en omaan pukeutumiseen viitsi kauheasti panostaa aikaa ja rahaa.
Tienaan hieman vajaat 4000 e/kk.
Työpukeutumisessa mm. Marimekko, Filippa K, COS, Selected, Minimum, Samsoesamsoe, J. Lindeberg. Jonkun verran omistan myös uudempaa suomidesignia, kuten Uhanaa ja Poola Katarynaa. Ostan vaatteita määrällisesti vähän ja usein myös käytettynä, mutta halpamerkkien tekokuituvaatteita en osta koskaan. Koen että kohtuullisen hyvätuloisena minulla on velvollisuus tehdä mahdollisimman eettisesti ja ekologisesti kestäviä hankintoja, kun ei rahan vuoksi ole pakko ostaa mitään henkkamaukan akryylia.
Vierailija kirjoitti:
Kotivaatteet jostain tavaratalosta, retkeilyvaatteet ovat usein Haltia ja urheiluvaatteet ostan pääasiassa XXL:stä.
Töihin ostan usein puserot ja leningit COS:lta, housut Aleksi 13:sta. Viimeksi ostin töihin kaksi kivaa jakkua Indiskasta. Meillä on casual friday, jolloin voi irroitella vaikkapa Indiskan vaatteilla.
OT: Keskustelin joku aika sitten erään norjalaisen naisen kanssa. Hän käy usein Suomessa ja ostaa joka kerta puseroita ja housuja itselleen ja perheelleen. Hän kertoi, että suomalaiset vaatteet ovat niin mukavia päällä: eivät kiristä eivätkä purista. (Nainen on ihan normaalipainoinen)
Ja mitäs kaikkia suomalaosia vaatemerkkejä sitä onkaan? Marimekko?
Ihan uusi merkki mulle tuo COS. Katoin millasia ovat, ja nettisuvujen malli oli niin aneemisen näköinen, että tuli mieleen joku mt-vaatemallisto..
Knowledge Cotton Apparel, Selected, Scotch & Soda, Superdry, J. Lindeberg, Peak Performance, Hilfiger, Björn Borg
M35
Kirppikseltä ostan.
Jos ostan uutena, ostan alesta.
Merkkeinä esim. Nanso, Esprit, Cos, S'Oliver tms.
Tällä hetkellä vaatekaapissa:
- t-paidat: jotain edullisia Stadiumista, hyviä hintalaatusuhteeltaan
- neuleet: filippa k, gant ja joku stockan oma merkki (global jotain?)
- kauluspaidat: sand, filippa k ja tiger of sweden
- farkut: nudie jeans
- kangashousut: esprit
- jakkupuvut: tiger of sweden
- takit: filippa k, burberry, diedriksson, haglöfs ja joku merkitön nahkatakki
- kengät: ten points ja vagabond
Zizzi, Ellos, H&M, GAP yms. Teen myös aika paljon itse. Esim. juhlavaatteet (kotelomekkoja jne) ja jakkupuvut kaavoitan ja ompelen "mittatilaustyönä"
Kengistä löytyy Puma, Merrel, El Naturalista, Vagabond.
Laukkupuolella suosin nahkaa, merkkeinä Lumi, Marimekko, Marc by Marc Jacobs. Ainoa merkkilaukkuni on käytetty Mulberry Bayswater.
Tulot n. 8000-9000€/kk ja työajalla pukeudun työnantajan vaatimaan ja tarjoamaan työpaikka-asuun.
Zalandosta jotain halpismerkkejä ja jack & Jones.
t. Mies 30 vuositulot 55k
Ostan aika paljon vanhoista vaatteista tuunattuja/ kotimaista eettistä tuotantoa. COSilta työvaatteet ja mekkoja.
Olen aika lihava, mieluusti ostaisin laatuvaatteita ja vähemmän, nyt pitää ostaa kauhtanoita jotka menettää nopeasti muotonsa :(
Dieselin farkkuja, Gantin ja Hilfigerin paitoja.
Slipow kenkiä, Horobitch jakkuja, tenkka poo slipovereitä,
tuonelan takkeja, kankkulan kenkiä ym. trendi vaatteita.
tilaan yleensä Chinasta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2628 kirjoitti:
Taviskamaa.
Marimekko, Zizzi, Nanso, perusketjujen vaatteita.
Ulkovaatteet Tretorn, Didriksson.
Kengät Viking, Janita jne.
Oletko lihva?
Että tää palsta on täynnä kusipäisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aika paljon vanhoista vaatteista tuunattuja/ kotimaista eettistä tuotantoa. COSilta työvaatteet ja mekkoja.
Olen aika lihava, mieluusti ostaisin laatuvaatteita ja vähemmän, nyt pitää ostaa kauhtanoita jotka menettää nopeasti muotonsa :(
Näytät varmasti oikein hyvältä ja tyylisi kuulostaa persoonalliselta. Kiva, että tuet kotimaista ja eettistä tuotantoa! <3
Brutto n. 5.500€/kk. Perusvaatteet Zara, Mango, H&M, Vila, COS. Jokunen työmekko ja jakku Filippa K:lta ja Tigerilta. Urheiluvatteet H&M. Alusvaatteet Lindex. Kenkiin ja laukuihin panostan mieluusti niin, että ovat oikeaa nahkaa ja muutenkin laadukkaita. Merkkeinä mm. Vagabond, Tory Burch, Marc by Marc Jacobs, Nike, Timberland, Converse, Mulberry.