Ensimmäinen elokuva, minkä katsoit elokuvateatterissa?
Ei mitään muistikuvia. Olisiko vanhempien kanssa katsottu jokin Uuno leffa?
Kommentit (128)
Hair-musikaali, tai sitten Psyko. Nämä esitettiin paikkakunnallamme jokseenkin samoihin aikoihin enkä muista kumpi tuli ensin. Vuosi oli 1979, muistan sen siitä kun olin juuri saanut 15-vuotiaana metsästyskortin ja laitettuani sorsan uuniin menin katsomaan elokuvaa. Perhe oli sillä välin syönyt parhaat palat ja itse sain kylmiä tähteitä. Ei se mitään, elokuva oli hyvä.
Joku Mikki Hiiren juhlaparaati tms, 80-luvun lopussa.
Se oli joku musiikki/tanssielokuva. Flashdance? ?
Muumipeikko ja pyrstötähti. Isoveljen ja isän kanssa <3
Hobitti - Odottamaton matka. Menin katsomaan sen parhaan kaverini kanssa, ja elokuviin meneminen oli jännitävää sillä tulen vanhoillislestadiolaisesta perheestä ja pelkäsin, että vanhempani saavat tietää. Olen sittemmin irtautunut liikkeestä ja käynyt useasti elokuvissa iloiten siitä, että sitä ei enää tarvitse salailla.
Luulisin että Riemukupla. Olin ehkä kahdeksan tai yhdeksän vanha.
Disneyn Tarzan, vanhempien ja kaverin kanssa. Oli se jännää, kerrankin käytiin jostain ärrältä karkkia ja juomista ja silmät tapillaan mollotettiin sitä. Kaveri taisi itkeä tirauttaakinvähän kun oli niin liikuttava loppu.. :D
Pekka ja Pätkä. Ei tosin ollut varsinainen elokuvateatteri, vaan se filmi esitettiin jossain seurojen-/työväentalolla. Olin jotain 8-10 v.
Vierailija kirjoitti:
E.T.
Kuten myös, vaikka täpärästi alaikäisenä, kun suositusikä oli 9.
Tosin sisko muistaa toisin, että eka leffa olisi ollut "Tintti Haijärvellä"
Mulan vuonna -99 muistaakseni.
T: 22-vuotias nuori mies/poika
Ensimmäiset muistot itsellä ovat Space Jam elokuva vuodelta 1996 ja Zorron naamio 1998. Molemmat elokuvat helvetin hyviä vieläkin. Olen itse syntynyt vuonna 1990.
Topi ja Tessu joskus 80-luvun alussa.
007 ja kuoleman katse. Isä vei minut ja pikkuveljen katsomaan sitä. Tosi kiva muisto lapsuudesta.
Disneyn Prinsessa Ruusunen 80-luvulla.
Imperiumin vastaisku. Seurauksena tähän päivään jatkunut rakkaus scifisarjoihin, -elokuviin ja -kirjallisuuteen.
Anastasia. Olin tosi pieni, varmaan neljä!