Ensimmäinen elokuva, minkä katsoit elokuvateatterissa?
Ei mitään muistikuvia. Olisiko vanhempien kanssa katsottu jokin Uuno leffa?
Kommentit (128)
Kolmannen asteen yhteys. 6.-luokkalaisena 1970-luvun lopulla.
Tyttö, joka kävi intin.
Aiemmin olin nähnyt Peppi Pitkätossu-elokuvan ja Abba-elokuvan, mutta se ei ollut oikea elokuvateatteri vaan pop up.
Miss Kovis viidennellä luokalla Helsingissä. Oltiin luokkaretkellä kokonainen viikko Helsingissä ja yhtenä päivänä oli sitten vuorossa elokuvateatteri. Aikamoinen elämysmatka meille lappalaisille...
Pieni Merenneito,olin ehkä neljävuotias.Kävin elokuvissa isän ja silloisen äitipuolen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pieni merenneito.
Myöhemmin sitten saimme sen vhs-kasettina. Katsoimme niin monta kertaa sen, että osaan vieläkin kohtauksia ulkoa.
Mulla kans oli Pieni Merenneito ensimmäinen leffateatterissa nähty elokuva,sen jälkeen halusin joka kerta videovuokraamossa valita sen saman elokuvan,jostain syystä en saanut omaksi(muita lastenleffoja meillä kyllä oli).Sain muutama vuosi sitten joulupukilta lapsuuden lempparin dvd:nä.
Oli joko Babe possu en tiedä mikä kun eikö niitäkin ole muutama tai sitten Flubbers missä Robin Williams oli joku laboratoriotyyppi ja kehitti sen ihme liikkuvan limapallon :D
Kaveri seisoi teloituskomppanian edessä haudan reunalla, sitten otti aseen haudasta ja ampui kaikki.
En muista nimeä, hirveä naurunremakka.
En ole varma, mutta minulla on muistikuva että Disneyn Peter Pan olisi katsottu elokuvateatterissa ja se olisi saattanut olla ensimmäisimpiä. Olen kyllä syntynyt kasarilla, joten tuo oli varmaan jossain elokuva-arkistossa.
Ghost - näkymätön rakkaus.
Ekaa kertaa leffassa ilman vanhempia (ei kyllä käyty mun lapsuudessa elokuvissa kuin muutaman kerran, eikä "oikeissa elokuvateattereissa" vaan monitoimitalolla ja muissa sellaisissa näytännöissä), olinkohan jotain 12-vuotias. Mentiin luokkakavereiden kanssa katsomaan se yhdessä aika pian ensi-illan jälkeen. Teatterina muistaakseni Bristol (jo edesmennyt leffateatteri Helsingin keskustassa, Aikatalossa).
Siitä se sitten lähti, ja aloin yläasteella käydä elokuvissa itsekseni niin usein kuin viikkoraha salli (jos oli jotain kiinnostavaa katsottavaa).
Vierailija kirjoitti:
Elokuva, joka kertoi La Bamban tehneestä yhtyeestä.
Sama!! N41
Tarzan