Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin pojalleni, että oikis, lääkis ja kauppis ovat keskiluokkaisia aloja

Vierailija
24.02.2017 |

Yläluokan lapset menee opiskelemaan antiikintutkimusta, egyptologiaa, taidehistoriaa, musiikkia, ihan kaikkea kivaa ja hyödytöntä, koska meidän lasten ei tarvitse ansaita rahaa tai hankkia yhteiskunnallista asemaa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs poika siihen?

Vierailija
2/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Keskiluokkaisen on pakko opiskella jotain, mille on kysyntää. Yläluokka voi valita vapaasti omien mieltymyksiensä pohjalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeesti totta. Rahvas tekee työtä, rikkaat ei.

Vierailija
4/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkiksellä, oikiksella ja kauppiksella työllistyy kyllä. Kannattaahan niihin hakea, jos kiinnostaa.

Vierailija
5/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on! Halla-ahokin on kirkkolatinisti.

Vierailija
6/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläluokka myös tulee toimeen omalla varallisuudellaan, eikä elä sossutuilla.

Vierailija
7/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estetiikka ja kirjallisuustiede kans tolle listalle.

Vierailija
8/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkis on ehkä sitten keskiluokkainen, mutta fiksujen koulu. Yläluokan lapset ei ole fiksuja.

Olen mieluummin älykäs, kuin tyhmä ja rikas.

Tai no, ehkä voin olla älykäs ja rikas, kun olen valmis lääkäri 2 vuoden kuluttua.

Vierailija
9/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs poika? Haluu amikseen autolinjalle? Vai maatalousoppilaitokseen?

Vierailija
10/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sanoit myös, että hauki on kala?

Lapset opiskelkoot mitä haluavat, pääasia että saavat työn jota haluavat tehdä ja joka antaa heille iloa ja haasteita. 

Vierailija
11/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustieto tarvitaan monella saralla. Jos lapsestasi on tulossa yrityksen johtokunnan jäsen niin plussaahan siitä on

Vierailija
12/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Kai sanoit myös, että hauki on kala?

Lapset opiskelkoot mitä haluavat, pääasia että saavat työn jota haluavat tehdä ja joka antaa heille iloa ja haasteita. 

Siis mitä, lapsi tarvitsee ohjausta muuten saattaa opiskella alaa joka ei ole olemassa kun valmistuu.

Vierailija
13/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkis on ehkä sitten keskiluokkainen, mutta fiksujen koulu. Yläluokan lapset ei ole fiksuja.

Tai no, ehkä voin olla älykäs ja rikas, kun olen valmis lääkäri 2 vuoden kuluttua.

Millä perusteella yläluokan lapset eivät voi olla fiksuja? Onko keskiluokkaisen statusalan opiskelu paras tai ainoa tae fiksuudesta ja älykkyydestä sinulle?

Vierailija
14/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mielummin tyhmä ja ruma, vai rikas ja kaunis? Mietihän sitä.

Vierailija
15/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkari ja alkoholistikodeissa lapset joutuu yksin päättämään, muissa autetaan asiassa

Vierailija
16/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella yläluokan lapset eivät voi olla fiksuja? Onko keskiluokkaisen statusalan opiskelu paras tai ainoa tae fiksuudesta ja älykkyydestä sinulle?

Perustelen näkemykseni omilla kokemuksilla. Tunnen rikkaiden perheiden jälkikasvua joilla on raha noussut kupoliin. Hirveitä ihmisiä.

Vierailija
17/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mielummin tyhmä ja ruma, vai rikas ja kaunis? Mietihän sitä.

Olen kaunis ja älykäs. Ei kaikki fiksut ole rillipäisiä finninaamoja. Ehkä myös rikas tulevaisuudessa.

Vierailija
18/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelen näkemykseni omilla kokemuksilla. Tunnen rikkaiden perheiden jälkikasvua joilla on raha noussut kupoliin. Hirveitä ihmisiä.

Minäkin tunnen typeriä lääkäreitä, joten lääkärit ovat omien kokemusteni mukaan typerää sakkia. Hirveitä ihmisiä, alan suoma valta noussut kupoliin.

Vierailija
19/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on ainut asia mitä elämiseen tarvitaan. Kaikki muu tulee rahan myötä.

Jos ei ole rahaa, kaikki muukin häviää.

Köyhiä halveksitaan jopa ihan valtio asteella.

Vierailija
20/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs poika siihen?

Ei paljon mitään. On vasta 12 vuotta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi