Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyvin puhdistat muovipakkaukset ennen muovinkeräykseen viemistä? Miten puhdistat esim tyhjän margariinirasian?

Vierailija
24.02.2017 |

Mun on tullu huuheltua maitotölkit ja viilipurkit vaan vedellä ja kuivattanu tiskialtaassa tai -pöydällä.

Mutta tuo margariinirasia onkin hieman kinkkisempi homma. Se nimittäin jää haisemaan, eikä sitä kaikkea eltaantunutta rasvas saa sieltä muuten pois kuin jollain astianpesuaineella pesemällä. Mutta onko siinäkään enää mitään järkeä, eihän siinä säästä mitään. Oon nykyään sitten vaan pyyhkässy talouspaperilla suurimmat rasvat purkin pohjalta.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, ei tulis mieleenkään tuhlata vettä roskien pesuun saati säilyttää niitä pöydällä. Sekajäte on mun juttu.

Vierailija
2/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekajäte on mun juttu.

Voi luoja, vieläkö tämmöisiä juntteja on olemassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  meillä käytetä margariinia. Muovipakkaukset huuhtaisen ja laitan ne niille varattuun astiaan josta ne tyhjennetään muovinkeräykseen. Sekajätteen määrä väheni minimiin.

Vierailija
4/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtaistaan maitopurkit, joqurttipurkit jne. Margariinirasiaa ei huuhdella ja viedään roskat tarpeeksi usein niin ei ole hajuhaittoja

Vierailija
5/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekajäte on mun juttu.

Mihin tämä maailma on menossa kun roskatkin pitää pestä tai muuten on juntti.

Vierailija
6/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekajäte on mun juttu.

Khyl. Just ilmoittauduin.

Vierailija
7/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesaisen viimeiseksi kun olen pessyt käsitiskit. Samoin öljyiset lasipurkit yms.

Vierailija
8/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö kun sama roska-auto ne käy hakemassa.746

Vierailija
9/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä viedään roskat roskiin jos ne kerkee rueta haisemaan.

Tuon tyhjän leviterasian siivouksen hoitaa meillä koira;)

Vierailija
10/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekajäte on mun juttu.

Viittasin tuohon Sekajäte on mun juttu, kuten huomasit lainasin tekstistä vain sen osuuden

Vierailija
11/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtaisen ja leviterasiaa pyyhkäisen talouspaperilla ja kauppareissulla keräyspisteeseen. Jotenkin keräyspistereissut on niin rutiinia, että niitä edes ajattele

Vierailija
12/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekajäte on mun juttu.

Viittasin tuohon Sekajäte on mun juttu, kuten huomasit lainasin tekstistä vain sen osuuden

Kyllä minä sen huomasin.

Vierailija
13/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese. Oulussa poltetaan kaikki energiajäte lämmöksi. Kun Ruotsia katsotaan varmaan sama tulee yleistymään muuallakin.

Vierailija
14/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole pihassa kuin sekajäteastia. Pahvit, lehdet ja lasipurkit kerätään ja viedään sitten jonnekin kaukaiseen kierrätyspisteeseen, mutta ei kyllä muuta roskaa aleta kotona säilömään.

Vierailija
15/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole muovinkeräystä missään lähellä. Mutta oivariinirasiat ovat niin tukevia, että käytän niitä ruokien pakastamiseen kerran pari, ennenkuin heitän pois. Muuten sitten heitän roskiin tai käytän biojäteastiana ennen roskiin viemistä.

Olisi kyllä kiva, jos meillä olisi muovinkeräys, ei tulisi käytännössä sekajätettä ollenkaan.

Vierailija
16/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese mitään, suoraan roskikseen vaan.

Vierailija
17/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhtaisen ja leviterasiaa pyyhkäisen talouspaperilla ja kauppareissulla keräyspisteeseen. Jotenkin keräyspistereissut on niin rutiinia, että niitä edes ajattele

"Olen ekologinen ja pelastan luonnon, mutta sitten putsaan roskia paperilla, joka lentää myös kierrätykseen"

Mitä sä kierrätät, senkus viet suoraan sekajätteeseen.

Vierailija
18/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö kun sama roska-auto ne käy hakemassa.746

Totta! Katsos kun teknologia on niin ihmeellistä, että siinä autossa on useampi eri lokero, johon ne roskat saa säilöttyä. Toinen keino on jaottaa eri materiaalien keräys eri päiville.

Eikö ole ihmeellistä?

Vierailija
19/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää jätteen tuottamista jo ostovaiheessa, eli ostan mahdollisimman vähän pakattuja elintarvikkeita. Maitopurkit huuhtelen ja heitän saunassa olevaan laatikkoon, siellä ne kuivuu ja poltetaan sitten kiukaassa. Jugurttipurkit (ostan vain turkkilaista) käytän pakastusämpäreinä ja säilytysastioina. Lasipurkit käytän säilönnässä tai esim. pähkinäpurkkeina. Metallit huuhtelen ja vien kierrätykseen, en pese, mutta huuhtelen hyvin. Paperit keräykseen, tosin niitä ei paljon ole, kun ei tule muita lehtiä kuin Aku ja ne säästetään, mainoskielto on laatikossa. Ostamme paljon ruokaa ruokapiirin kautta.

Muut menee sitten sekajätteisiin ja täälle menee poltettavaksi. Margariinia meillä ei käytetä, kun nyt just siitä oli puhe.

Vierailija
20/43 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyyhkäisen talouspaperin palalla margariinirasiasta rasvajämät ja sen paperinkin ole eka käyttänyt vaikka tiskipöydältä vedenroiskeiden pyyhkäisyyn. En tuhlaa vettä muoviroskien pesemiseen. Kun olen pessyt tiskejä niin laitan likaiseen veteen likoamaan joitain muoveja ja pesen niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan