Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta.

Vierailija
23.02.2017 |

Pakotetaanko suomeen tulleita turvapaikanhakijoita pakolliseen kuntouttavaan työtoimintaan, niinkuin suomalaisia työttömiä? Vai saavatko he sossun avustuksilla elää loppuikänsä rauhassa, osallistumatta mihinkään?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesta paskasta kirjoitti:

Kumpi on parempi, normi työkkärin kirjoilla  oleminen tai tuolla typissä? eiks toi ole rennompaa? ja saa ainakin matkakorvauksen. Huuhaa paskaahan kumpikin on, mutta kun kahdesta paskasta on jompi kumpi valittava.

TYPin toimintahan riippuu paikkakunnasta, koska se on vielä kunnan toimintaa. Meillä TYP on juuri se taho joka lähettää ihmisiä esim. kuntouttavaan, sitten on psyk.poli josta tulee terapiatyöhön porukkaa, maahanmuuttajat tulee useimmiten kielikurssien jäkeen työkokeiluun oppimaan kieltä käytännön työelämässä meidän työpajalle eri osastoille.

Sekä TYP että työkkäri menee maakunnan hallintaan vuodesta 2019 alkaen, saapa nähdä mitä sitten tapahtuu, mutta varmasti säilyy kuntouttavat ym.

Vierailija
22/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on kuntouttavassa työtoiminnassa? Itse olin syrjäytynyt nuori, jättänyt lukion kesken, vähän masentunutkin. Elin vuoden verran sossun rahoilla kunnes mut määrättiin kuntouttavaan työtoimintaan ja se oli paras juttu ikinä. Sain taas rytmiä ja sisältöä päiviini ja uusia ihmisiä elämääni, sekä todella paljon henkistä tukea ohjaajaltani. Hänen kannustamana hain yhtä työpaikkaa jonka sain ja sain elämäni takaisin raiteille. Opiskelin sitten myöhemmin, aikuisemmalla iällä.

Inhottaa aina lukea näitä valituksia kuntouttavasta työtoiminnasta, ei sen ole tarkoitus olla mikään nöyryyttävä kokemus vaan potkia ehkä niitä jämähtäneitä tapauksia liikkeelle ja saada se kipinä takaisin asioihin. Löytää oma juttu, parhaimmassa tapauksessa.

Juuri näin. Meillä ainakin kuntouttavan kautta 70% pääsee elämässä positiiviseen suuntaan eteenpäin, töihin, kouluun, sairaseläkkeelle, armeijaan, sivariin ja joskus toki jopa äitiyslomalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Meillä ainakin kuntouttavan kautta 70% pääsee elämässä positiiviseen suuntaan eteenpäin, töihin, kouluun, sairaseläkkeelle, armeijaan, sivariin ja joskus toki jopa äitiyslomalle.

Eli parhaimmannäköisiä ja riittävän nuoria kuntouttajia pääsee ohjaajat naimaan? Ja siitä sitten äitiyslomalle. :D

Vierailija
24/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli parhaimmannäköisiä ja riittävän nuoria kuntouttajia pääsee ohjaajat naimaan? Ja siitä sitten äitiyslomalle. :D

Kyllä suurimmalla osalla valmentautujia on ihan omat puolisot. Ja samoin on suurin osa työvalmentajista naimisissa, niin miehet kuin naisetkin. Kyllä kuntouttavassa olevilla suurimmalla osalla on ihan normaali elämä muilta osin, ei kaikki ole entisiä päihteiden käyttäjiä tai hunningolla olevia nuoria aikuisia. Kun elämä menee eteenpäin, voi tulla aika perustaa perhe.

Vierailija
25/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava on varma tapa syrjäytyä työelämästä. Olin kuntouttavalla ja erehdyin sen kertomaan kun piti soittaa yhteen yksityisyritykseen joka välittää keikkaduunareita. Heti kysyttiin mikä on vikana kun olen kuntouttavassa? Vastasin rehellisesti että pitkään jatkunut työttömyys. Kyllä se kuuli että niin varmaan vaikkei sitä suoraan sanonut.

Nyt olen kuntouttavan jälkeen palkkatuella töissä. Ei tämäkään ole ns. oikea työ. Määräaikainen yhteiskunnan tuilla. Kalliimmaksi tämä tulee kun se että olisin työtön. Mä en käsitä että työttömien potkimiseen käytetään rahaa muttei oikeasti työpaikkojen perustamiseen? Valtion johto ääliömäisesti kilpailuttaa jo perustoiminan kuten terveyden huollon.

Siinä on kultapossukerholla kieli pitkällä kun 20 miljardia tulee jaettavaksi. Samalla vielä omistamisen saa kätevästi salata. Ruotsin varoittava esimerkki ei vaikuttanut soten etenemiseen. No eihän hyvä ryöstö saa kaatua pikku vastoinkäymisiin. Vielä voittojen maksimoimiseksi työttömät meinataan laittaa töihin ilman palkkaa.

Paras hallitus tai siis jallitus ikinä jos hyviltä veljiltä kysytään.

Vierailija
26/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, kuntouttava työtoiminta jo sana on leimaava. Ei herätä luottamusta työnantajissa. Ajatelkaa, jos IT-alan ihminen kertoo, että olin viimeksi kuntouttavassa työtoiminnassa, leivoin pullaa ja siivosin lattioita. Naisten pitäisi päästä eroon, teknologia-alan kammosta. Koodari sanelee palkkansa ja työaikansa.Normi on 7000€ ja kolme päivää töitä viikossa. Miksette kouluttaudu? Itse teen osa-aikaisesti, pärjään mainiosti.

Vierailija
27/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava on varma tapa syrjäytyä työelämästä. Olin kuntouttavalla ja erehdyin sen kertomaan kun piti soittaa yhteen yksityisyritykseen joka välittää keikkaduunareita. Heti kysyttiin mikä on vikana kun olen kuntouttavassa? Vastasin rehellisesti että pitkään jatkunut työttömyys. Kyllä se kuuli että niin varmaan vaikkei sitä suoraan sanonut.

Nyt olen kuntouttavan jälkeen palkkatuella töissä. Ei tämäkään ole ns. oikea työ. Määräaikainen yhteiskunnan tuilla. Kalliimmaksi tämä tulee kun se että olisin työtön. Mä en käsitä että työttömien potkimiseen käytetään rahaa muttei oikeasti työpaikkojen perustamiseen? Valtion johto ääliömäisesti kilpailuttaa jo perustoiminan kuten terveyden huollon.

Siinä on kultapossukerholla kieli pitkällä kun 20 miljardia tulee jaettavaksi. Samalla vielä omistamisen saa kätevästi salata. Ruotsin varoittava esimerkki ei vaikuttanut soten etenemiseen. No eihän hyvä ryöstö saa kaatua pikku vastoinkäymisiin. Vielä voittojen maksimoimiseksi työttömät meinataan laittaa töihin ilman palkkaa.

Hyvä kirjoitus. Itse tekisin  enemmin kuntoutettavaa höpö,höpö risujenkin keräilyä kun menisin tuohon palkkatuki orjapaskaan mukaan. Rahallisesti se on vielä huonompi vaihtoehto. Ei saa edes matkakorvausta niin kuin kuntoutettevasta sentään saa. Asumistuki laskee. 6h päivät viitenä päivänä viikossa. Sen jälkeen kenkää ja taas uusi työtön tilalle.

Vierailija
28/29 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus. Itse tekisin  enemmin kuntoutettavaa höpö,höpö risujenkin keräilyä kun menisin tuohon palkkatuki orjapaskaan mukaan. Rahallisesti se on vielä huonompi vaihtoehto. Ei saa edes matkakorvausta niin kuin kuntoutettevasta sentään saa. Asumistuki laskee. 6h päivät viitenä päivänä viikossa. Sen jälkeen kenkää ja taas uusi työtön tilalle.

Miten palkkatukityö on muka orjapaskaa? Siinähän saa sentään kunnon palkan!!

Vierailija
29/29 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten palkkatukityö on muka orjapaskaa? Siinähän saa sentään kunnon palkan!!

Se on just sitä. Kuuden tunnin päivillä et saa kunnon tiliä aikaiseksi, ja esim. asumistuki laskee kuitenkin tostakin jo. Joten käteen ei jää yhtään enempi  kun olisit ihan vaan työtön ja saisit ne normi tuet. Humpuukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän