Kuntouttava työtoiminta.
Pakotetaanko suomeen tulleita turvapaikanhakijoita pakolliseen kuntouttavaan työtoimintaan, niinkuin suomalaisia työttömiä? Vai saavatko he sossun avustuksilla elää loppuikänsä rauhassa, osallistumatta mihinkään?
Kommentit (29)
Kuntoutettava työtoiminta ei koske edes pitkään suomessa asuvia somaleita. Niitä ei niissä hommissa näy. Ja niitä ei tarvi sinne edes osoittaa. Mitä olen ihmetellyt, mutta näin vaan on. Turvikset on niin tuore ilmiö, että ei niitä siellä ole ja tuskin tulee olemaan.
Ja lisäys. Kyllä saa elää avustuksilla, tekemättä mitään koskaan. Koskee ainoastaan kantiksia nämä toimenpiteet.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäys. Kyllä saa elää avustuksilla, tekemättä mitään koskaan. Koskee ainoastaan kantiksia nämä toimenpiteet.
Onko tietoa kuka ja milloin on päättänyt polkea kanttiksia ja suosia maahanmuuttajia? Eli mikä puolue?
Miten tällainen on sitten perusteltu, jos totta?
Samat säännöt pitäisi olla kaikilla, mutta vasta kotoutumisajan jälkeen alkaa tietääkseni "laskuri" juosta sen suhteen, paljon on saanut työmarkkinatukea.
Mitä pahaa on kuntouttavassa työtoiminnassa? Itse olin syrjäytynyt nuori, jättänyt lukion kesken, vähän masentunutkin. Elin vuoden verran sossun rahoilla kunnes mut määrättiin kuntouttavaan työtoimintaan ja se oli paras juttu ikinä. Sain taas rytmiä ja sisältöä päiviini ja uusia ihmisiä elämääni, sekä todella paljon henkistä tukea ohjaajaltani. Hänen kannustamana hain yhtä työpaikkaa jonka sain ja sain elämäni takaisin raiteille. Opiskelin sitten myöhemmin, aikuisemmalla iällä.
Inhottaa aina lukea näitä valituksia kuntouttavasta työtoiminnasta, ei sen ole tarkoitus olla mikään nöyryyttävä kokemus vaan potkia ehkä niitä jämähtäneitä tapauksia liikkeelle ja saada se kipinä takaisin asioihin. Löytää oma juttu, parhaimmassa tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa on kuntouttavassa työtoiminnassa? Itse olin syrjäytynyt nuori, jättänyt lukion kesken, vähän masentunutkin. Elin vuoden verran sossun rahoilla kunnes mut määrättiin kuntouttavaan työtoimintaan ja se oli paras juttu ikinä. Sain taas rytmiä ja sisältöä päiviini ja uusia ihmisiä elämääni, sekä todella paljon henkistä tukea ohjaajaltani. Hänen kannustamana hain yhtä työpaikkaa jonka sain ja sain elämäni takaisin raiteille. Opiskelin sitten myöhemmin, aikuisemmalla iällä.
Inhottaa aina lukea näitä valituksia kuntouttavasta työtoiminnasta, ei sen ole tarkoitus olla mikään nöyryyttävä kokemus vaan potkia ehkä niitä jämähtäneitä tapauksia liikkeelle ja saada se kipinä takaisin asioihin. Löytää oma juttu, parhaimmassa tapauksessa.
Good for you, jos on ollut apua. Aloituksessa vaan kysyttiin koskeeko nämä toimenpiteet vaan kantasuomalaisia. Ja niinhän se on, että koskee. On se kumma kun tiettyjen vähemmistöjen ei tarvi osallistua mihinkään työllistymis toimenpiteisiin koskaan. Ei niidenkään jotka on täällä asuneet jo 90-luvun alusta asti.
Kumpi on parempi, normi työkkärin kirjoilla oleminen tai tuolla typissä? eiks toi ole rennompaa? ja saa ainakin matkakorvauksen. Huuhaa paskaahan kumpikin on, mutta kun kahdesta paskasta on jompi kumpi valittava.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa jonkun kokoosmulaisen keksimältä tarinalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa jonkun kokoosmulaisen keksimältä tarinalta.
Kokoomuslainen ei vaan voisi ikinä myöntää olevansa ollut jossain kuntoutettavassa työtoiminnassa mukana, sehän olisi näille muita paremmille hirveä egon kolaus. Ovat syntyneet muita paremmiksi nääs.
Kuntouttavassa työtoiminnassa on resursseja vähänlaisesti tarpeeseen nähden. Siksi monesti valikoidaan sellaisia ihmisiä, joilla oikeasti edes jollain tavoin ajatellen on mahdollisuutta työllistyä. Olen muuten nähnyt usieta maahanmuuttajanaisia leikkikentän valvojana ja sopanjakajina työtoimintana.
Somppujaki sopanjakajina?????????????????
Laittakaa nyt se linkki myös mistä löytyy tieto ettei tarvi osallistua! Niin paljon väärää tietoo netissä et haluun nähdä itse.
Helsingissä oli ainakin yksi paikka jossa oli myös somaleita, tosin tekivät puolet lyhyempää päivää kuin muut koska piti päästä "rukoilemaan" :D
Ne tekee sitten tosi lyhyttä päivää kun 4h persupäivä. No en yhtään ihmettele, mennään sieltä missä aita on matalin. Ja syvältähän noi hommat on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mu sta lai set on vapautettu kaikesta? Saamarin suojellut loiset.
Erittäin hyvä kysymys, toisaalta parempi niin. Kuka niitten kanssa haluaa olla missään tekemisissä muutenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mu sta lai set on vapautettu kaikesta? Saamarin suojellut loiset.
Erittäin hyvä kysymys, toisaalta parempi niin. Kuka niitten kanssa haluaa olla missään tekemisissä muutenkaan?
Kyllä heitäkin on työpajoilla työkokeilussa ja kuntouttavalla. Ainakin meillä, ja me ollaan yksi Suomen suurimpia työpajoja.
Luulisin, että suomen kurssi olisi pakollinen?