Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntouttava työtoiminta.

Vierailija
23.02.2017 |

Pakotetaanko suomeen tulleita turvapaikanhakijoita pakolliseen kuntouttavaan työtoimintaan, niinkuin suomalaisia työttömiä? Vai saavatko he sossun avustuksilla elää loppuikänsä rauhassa, osallistumatta mihinkään?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että suomen kurssi olisi pakollinen? 

Vierailija
2/29 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutettava työtoiminta ei koske edes pitkään suomessa asuvia somaleita. Niitä ei niissä hommissa näy. Ja niitä ei tarvi sinne edes osoittaa. Mitä olen ihmetellyt, mutta näin vaan on. Turvikset on niin tuore ilmiö, että ei niitä siellä ole ja tuskin tulee olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys. Kyllä saa elää avustuksilla, tekemättä mitään koskaan.  Koskee ainoastaan kantiksia nämä toimenpiteet.

Vierailija
4/29 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäys. Kyllä saa elää avustuksilla, tekemättä mitään koskaan.  Koskee ainoastaan kantiksia nämä toimenpiteet.

Onko tietoa kuka ja milloin on päättänyt polkea kanttiksia ja suosia maahanmuuttajia? Eli mikä puolue?

Vierailija
5/29 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen on sitten perusteltu, jos totta?

Vierailija
6/29 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat säännöt pitäisi olla kaikilla, mutta vasta kotoutumisajan jälkeen alkaa tietääkseni "laskuri" juosta sen suhteen, paljon on saanut työmarkkinatukea.

Vierailija
7/29 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on kuntouttavassa työtoiminnassa? Itse olin syrjäytynyt nuori, jättänyt lukion kesken, vähän masentunutkin. Elin vuoden verran sossun rahoilla kunnes mut määrättiin kuntouttavaan työtoimintaan ja se oli paras juttu ikinä. Sain taas rytmiä ja sisältöä päiviini ja uusia ihmisiä elämääni, sekä todella paljon henkistä tukea ohjaajaltani. Hänen kannustamana hain yhtä työpaikkaa jonka sain ja sain elämäni takaisin raiteille. Opiskelin sitten myöhemmin, aikuisemmalla iällä.

Inhottaa aina lukea näitä valituksia kuntouttavasta työtoiminnasta, ei sen ole tarkoitus olla mikään nöyryyttävä kokemus vaan potkia ehkä niitä jämähtäneitä tapauksia liikkeelle ja saada se kipinä takaisin asioihin. Löytää oma juttu, parhaimmassa tapauksessa.

Vierailija
8/29 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

risuja keräilemään vai?

Vierailija
9/29 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on kuntouttavassa työtoiminnassa? Itse olin syrjäytynyt nuori, jättänyt lukion kesken, vähän masentunutkin. Elin vuoden verran sossun rahoilla kunnes mut määrättiin kuntouttavaan työtoimintaan ja se oli paras juttu ikinä. Sain taas rytmiä ja sisältöä päiviini ja uusia ihmisiä elämääni, sekä todella paljon henkistä tukea ohjaajaltani. Hänen kannustamana hain yhtä työpaikkaa jonka sain ja sain elämäni takaisin raiteille. Opiskelin sitten myöhemmin, aikuisemmalla iällä.

Inhottaa aina lukea näitä valituksia kuntouttavasta työtoiminnasta, ei sen ole tarkoitus olla mikään nöyryyttävä kokemus vaan potkia ehkä niitä jämähtäneitä tapauksia liikkeelle ja saada se kipinä takaisin asioihin. Löytää oma juttu, parhaimmassa tapauksessa.

Good for you, jos on ollut apua. Aloituksessa vaan kysyttiin koskeeko nämä toimenpiteet vaan kantasuomalaisia. Ja niinhän se on, että koskee. On se kumma kun tiettyjen vähemmistöjen ei tarvi osallistua mihinkään työllistymis toimenpiteisiin koskaan. Ei niidenkään jotka on täällä asuneet jo 90-luvun alusta asti.

Vierailija
10/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on parempi, normi työkkärin kirjoilla  oleminen tai tuolla typissä? eiks toi ole rennompaa? ja saa ainakin matkakorvauksen. Huuhaa paskaahan kumpikin on, mutta kun kahdesta paskasta on jompi kumpi valittava.

Vierailija
11/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jonkun kokoosmulaisen keksimältä tarinalta.

Vierailija
12/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jonkun kokoosmulaisen keksimältä tarinalta.

Kokoomuslainen ei vaan voisi ikinä myöntää olevansa ollut jossain kuntoutettavassa työtoiminnassa mukana, sehän olisi näille muita paremmille hirveä egon kolaus. Ovat syntyneet muita paremmiksi nääs.

Vierailija
13/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavassa työtoiminnassa on resursseja vähänlaisesti tarpeeseen nähden. Siksi monesti valikoidaan sellaisia ihmisiä, joilla oikeasti edes jollain tavoin ajatellen on mahdollisuutta työllistyä. Olen muuten nähnyt usieta maahanmuuttajanaisia leikkikentän valvojana ja sopanjakajina työtoimintana.

Vierailija
14/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somppujaki sopanjakajina?????????????????

Vierailija
15/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huhuissa perää?

Vierailija
16/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nyt se linkki myös mistä löytyy tieto ettei tarvi osallistua! Niin paljon väärää tietoo netissä et haluun nähdä itse.

Vierailija
17/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä oli ainakin yksi paikka jossa oli myös somaleita, tosin tekivät puolet lyhyempää päivää kuin muut koska piti päästä "rukoilemaan" :D

Vierailija
18/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekee sitten tosi lyhyttä päivää kun 4h persupäivä. No en yhtään ihmettele, mennään sieltä missä aita on matalin. Ja syvältähän noi hommat on.

Vierailija
19/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mu sta lai set on vapautettu kaikesta? Saamarin suojellut loiset.

Erittäin hyvä kysymys, toisaalta parempi niin. Kuka niitten kanssa haluaa olla missään tekemisissä muutenkaan?

Vierailija
20/29 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mu sta lai set on vapautettu kaikesta? Saamarin suojellut loiset.

Erittäin hyvä kysymys, toisaalta parempi niin. Kuka niitten kanssa haluaa olla missään tekemisissä muutenkaan?

Kyllä heitäkin on työpajoilla työkokeilussa ja kuntouttavalla. Ainakin meillä, ja me ollaan yksi Suomen suurimpia työpajoja.