Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Endosta kärsivät. Aihueuttaako teille kipuja jos

Vierailija
23.02.2017 |

ummetusta tai suolessa paljon ilmaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni, että nuo asiat ovat jotenkin yhteydessä: siis että endometrioosi aiheuttaa suolistovaivoja tai voi pahentaa niihin liittyviä kipuja.

Vierailija
2/7 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joku aika sitten lääkärissä kun epäilin pukamia. Lääkäri totesikin omistavani sellaiset.

Nyt en ole lainkaan varma onko joka kerta niistä kyse. Takapuolessa välillä kauhea paine. Nytkin vaiva kesti viikon. Käytin puikkoja pukamiin. Vihdoin eilen kipu loppui kuin seinään. Ovulaatio on tai oli jossakin kohtaa tätä viikkoa, nyt menossa kp13 ja alkuviikosta munasarjoja pisteli. Ei sattunut tai vihlonut. Nimnomaan tuntui nopeita pistoja. Onko sitten kaikki ovikseen liittyvää vai endoa. Ja onko tuo takapuoli ongelma pukamat vai mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes ole endometrioosia gynekologin mukaan, mutta kuukautiseni ovat runsaat ja todella kivuliaat. Mulla on hirvittävät ulostamiskivut aina ennen kuukautisia ja niiden aikaan eli varmasti voi endokin tuollaista aiheuttaa :)

Vierailija
4/7 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei edes ole endometrioosia gynekologin mukaan, mutta kuukautiseni ovat runsaat ja todella kivuliaat. Mulla on hirvittävät ulostamiskivut aina ennen kuukautisia ja niiden aikaan eli varmasti voi endokin tuollaista aiheuttaa :)

Endometrioosin voi varmuudella todentaa vaan tähystyksessä. Mullakaan ei näkynyt ultrassa tai sisätutkimuksessa mitään.

Vierailija
5/7 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle järkyttävät kivut aiheuttaa suoleen ilmaa. Sitten kun päästelee ilmat pois niin kivutkin helpottaa.

Vierailija
6/7 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Endometrioosin voi varmuudella todentaa vaan tähystyksessä. Mullakaan ei näkynyt ultrassa tai sisätutkimuksessa mitään.

Tiedän kyllä tämän. Siksi sanoinkin, että hänen mukaansa ei ole. Sanoi, että ihan turha tähystää, kun ei kuulema siltä vaikuta, ja ei siitä diagnoosista ole mitään hyötyä mulle. Niinkuin ei olekaan. Ei sovi hormonaalinen ehkäisy ja saan jo nyt kipuihin reseptillä kunnon napit. Ei hoito mun kohdalla muuttuisi mihinkään vaikka kuinka olisi endometrioosi. :)

Mutta tosiaan siis suolistovaivat voi hyvinkin aiheuttaa kipuja endometrioosin kanssa.

Vierailija
7/7 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aiheuttaa täysi suoli tai virtsarakko ihan järkyttävää kipua, pitää käydä tiheästi vessassa ja pitää huoli että suoli toimii muuten elämä on liian kivuliasta. Ovulaation aikaan korostuu erityisesti. Pienikin pissahätä kipuilee.