Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisittekö 15v yksin provinssiin

Vierailija
23.02.2017 |

Jos siis kyseessä olisi vain yksi päivä? Tytär kinuaa kovasti kun siellä esiintyy yksi hänen lempibändeistään jota on halunnut pitkään nähdä livenä.. Kaverin kanssa ei voi mennä koska sellaisia ei ole, ja itse olen töissä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi päästää. Itsellänikin on 15-v tyttö.

Olen ollut kauan sitten muutaman kerran Ruisrokissa. Minusta se paluu on ollut silloin ainakin joka kerta ongelmallinen ja jopa vaarallinen. Ei siellä itse alueella vaaraa ole. Korvatulpat vaan mukaan. Muuten menee kuulo.

Silloin kauan sitten ei jotenkin vaan tullut busseja ja jouduimme kävelemään sieltä Ruissalosta iltayöstä myöhään kaupunkiin asti. Sitten muutaman vuoden päästä bussit kyllä koko ajan kulki, mutta niihin oli erittäin kova tunku, vaikka lähdimme hyvissä ajoin ennen loppua. Siis ihan täysillä toisia työnnettiin pois tieltä, että itse mahtuisi bussiin. Siinä olis voinut loukata itsensä.

Taksia ei sinne ryysikseen varmaan olis lähetetty edes.

En tiedä. Jos se sukulainen pääsis hakemaan, niin ehkä sitten. Tosin kurjaa mennä aivan yksin.

Vierailija
22/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kauan sitten muutaman kerran Ruisrokissa. Minusta se paluu on ollut silloin ainakin joka kerta ongelmallinen ja jopa vaarallinen. Ei siellä itse alueella vaaraa ole. Korvatulpat vaan mukaan. Muuten menee kuulo.

Silloin kauan sitten ei jotenkin vaan tullut busseja ja jouduimme kävelemään sieltä Ruissalosta iltayöstä myöhään kaupunkiin asti. Sitten muutaman vuoden päästä bussit kyllä koko ajan kulki, mutta niihin oli erittäin kova tunku, vaikka lähdimme hyvissä ajoin ennen loppua. Siis ihan täysillä toisia työnnettiin pois tieltä, että itse mahtuisi bussiin. Siinä olis voinut loukata itsensä.

En tiedä. Jos se sukulainen pääsis hakemaan, niin ehkä sitten. Tosin kurjaa mennä aivan yksin.

Kyllähän siellä alueella voi odottaa että pahin ryysis menee ohi, ei tarvitse ensimmäisen kanalauman mukana mennä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä ei välttämättä toimi tuollaisessa massatapahtumassa. Ek riitä linkkimaston teho.

Vierailija
24/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provinssissa saa länsiportilta jopa taksin millä pääsee junalle. Ja jos tosiaan lempparibändi esiintyy jo alkuillasta niin eihän siinä mitään ihmeellistä ole. Itse olen käynyt festareilla 13 vuotiaasta asti, ja yksin kun menee on aina varovaisempi kuin porukalla mennessä.

Vierailija
25/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään vaan että tyttö ei pääse turvallisesti pois sieltä, ei ole kovin oma-aloitteinen minkään suhteen joten tuskin uskaltaisi kysyäkään mistään. :/

ap

Vierailija
26/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään vaan että tyttö ei pääse turvallisesti pois sieltä, ei ole kovin oma-aloitteinen minkään suhteen joten tuskin uskaltaisi kysyäkään mistään. :/

ap

No oppisipa siinä samalla, sehän on kolmen vuoden päästä jo täysi-ikäinen! :o

27/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltamyöhään/yöllä ei ehkä junalla pääse sinne naapurikuntaan. Jos sukulaisen luona yöpyminen ei onnistu, ehdotan koulumajoitusta. Ei tarvitse pystytellä yksin telttaa levottomalla leirintäalueella.

Eli päästäisin tytön yksin päiväksi ja yhdeksi yöksi. Olen itse ollut samanikäisenä yksin isoilla festareilla päivälipulla (äiti tuli illalla hakemaan sovitusti). Sekoilu ja ryyppääminen ei ollut ajatuksissa, vaan halusin vain nähdä itselleni tärkeän bändin. Hyvin meni reissu.

Vierailija
28/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kyllä päästäisi :D Kaikilla on piilopulloja mukana ja jokainen jätkä on pilden perässä. Tyttösi on varmasti fiksu mutta fakta on että festareilla tapahtuu aina valtava määrä rikoksia enkä haluisi alaikäistä päästää semmoiseen ympäristöön. Toki jos saat jonkun "luotettavan" ystävän lähtemään mukaan niin silloin ehkä, vaikka toisaalta ne kaveritkin lähinnä yllyttää typeryyksiin. Miksi et lähde itse mukaan?

Vierailija
29/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

H. heteropsis kirjoitti:

Iltamyöhään/yöllä ei ehkä junalla pääse sinne naapurikuntaan. Jos sukulaisen luona yöpyminen ei onnistu, ehdotan koulumajoitusta. Ei tarvitse pystytellä yksin telttaa levottomalla leirintäalueella.

Eli päästäisin tytön yksin päiväksi ja yhdeksi yöksi. Olen itse ollut samanikäisenä yksin isoilla festareilla päivälipulla (äiti tuli illalla hakemaan sovitusti). Sekoilu ja ryyppääminen ei ollut ajatuksissa, vaan halusin vain nähdä itselleni tärkeän bändin. Hyvin meni reissu.

Ja jos bändi esiintyy jo ajoissa, niin pääseehän sieltä ajoissa poiskin, ehkä jopa kotiin asti.

Vierailija
30/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Pääsisikö se sukulainen mukaan, jos maksat lipun?

Vierailija
31/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tyttö löydä sieltä miesseuraa. 

Vierailija
32/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, että porukasta on mitään hyötyä esiintymisalueella. Alaikäinen ei saa juomia ja jos ymmärtää olla ottamatta päihteitä muilta, niin hän on selvinpäin tuolla. Silloin ei tarvita kavereita vahtimaan ettei juo liikaa ja ettei sammu mihinkään jos juo liikaa.

Satunnaisiin henkilöihin kohdistuvat väkivallanteot ovat yleensä niin yllättäviä, että ei kaveriporukka voi niille mitään tehdä kuitenkaan. Jos joku alkaa lähentelemään, niin menee järkkärin viereen, niin eiköhän touhu lopu jo siihen. 

Vierailija
33/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-työläinen kirjoitti:

No mä en kyllä päästäisi :D Kaikilla on piilopulloja mukana ja jokainen jätkä on pilden perässä. Tyttösi on varmasti fiksu mutta fakta on että festareilla tapahtuu aina valtava määrä rikoksia enkä haluisi alaikäistä päästää semmoiseen ympäristöön. Toki jos saat jonkun "luotettavan" ystävän lähtemään mukaan niin silloin ehkä, vaikka toisaalta ne kaveritkin lähinnä yllyttää typeryyksiin. Miksi et lähde itse mukaan?

Kuten sanoin, olen töissä. Sanoin myös, että tytöllä ei ole kavereita. :D

Vierailija
34/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pääsisikö se sukulainen mukaan, jos maksat lipun?

En tiedä olisko mulla varaa laittaa 70e siihen että sukulainen pääsee mukaan.. Tuo 70e tyttären lipusta menisi hänen omista rahoistaan.

Vierailija
35/35 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-työläinen kirjoitti:

Festaririkoksethan tapahtuu yleensä varsinaisen festarialueen ulkopuolella, ei sisäpuolella missä on järkkäreitä joka puolella. Tietysti tässä nyt sitten on se, että onko teini luotettava vai onko taipumusta sekoiluun...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän