"Ulkonäkö ei saa vaikuttaa parin valintaan", sanoo nainen jolla on komea mies.
Yksi kaverini on pitkälle periaatteen ihminen monissa asioissa, myös parin valinnassa. Muiden kohdalla. Hänen mielestään ulkonäöllä ei SAA olla mitään merkitystä, vain sisin on tärkeä. Ihan sattumalta kuitenkin hänen oma puolisonsa on klassisen komea ja pitkä mies.
Ärsyttää tämä vaatimus, jonka hän kaiken lisäksi esittää aika aggressiivisella tavalla. Ulkonäköhän vaikuttaa suuresti. Se vaikuttaa siihen tunteeko vetoa toiseen alun perinkään. Ei tarvitse olla mikään super hunks -tyylinen, mutta kyllä ihmisessä pitää jokin viehättävä juttu olla ulkonäöllisestikin. Ja jos joku tuntuu vastenmieliseltä niin sitten tuntuu. Sitä paitsi se miten kokee toisen ulkonäön ei tule pelkästä ulkonäöstä vaan myös fiiliksestä, joka toisesta tulee. Kiva ihminen alkaa näyttää kivalta, mulkku mulkulta. Mutta esim. Tinder on minusta ihan ok myös. Koska genetiikkakin vaikuttaa siihen, millainen ulkomuoto viehättää. Erilaiset ihmiset viehättyy erinäköisistä ihmisistä.
Miksi niin monesti vaaditaan, että nainen ei saa kiinnittää miehen ulkomuotoon mitään huomiota? Miksi samaa ei vaadita miehiltä?
Kommentit (5)
Kaffepulla kirjoitti:
Voihan se olla, että kyseinen rouva tuntee alemmuudentunnetta miehensä rinnalla, joka on pysynyt hoikkana ja komeana, vaikka rouva itse on plumpsahtanut nuoruuden mitoistaan ulos. Eli hän hokee ettei ulkonäöllä ole väliä, koska toivoisi sen olevan totta...
Niin, voi olla. Hän ei tosiaan ole enää ihan nuoruutensa kuosissa. Mutta en ole kuullut hänen liittävän tätä vaatimusta miehiin. Hän sanoo sen aina meille kaveripiirin sinkuille naisille...
ap
Jokainen valitsee puolisonsa omien kriteerien mukaan. Ei ole olemassa oikeita tai väärin kriteerejä. Joku saattaa valita esim. itseään 20 vuotta vanhemmat miehen, jolla on arvostettu asema, toinen valitsee nuoren ja komean, jolla ei ole vielä mitään asemaa eikä varallisuutta... Naapuri valitsi 1. vaihtoehdon, minä 2.
Kaverisi on katala, ja on sitä mieltä, että hänelle kuuluu parempi kuin sinulle. Siitä tässä on oikeasti kyse. "Älä tee niin kuin minä teen, tee niin kuin minä sanon".
Tuo tinder vääristää todellisuutta, koska jos 80 prosenttia naisia kelpaa vain 20 prosenttia miehistä, kaikille ei riitä.
Minusta tuntuu, että naisille on aika yleistä tämä kuvittelu, että muille naisille pitäisi kelvata huonompikin.
Minähän en mitään huonoa ota! Idioottimainen ajatus, tottakai otan sellaisen miehen joka omaa silmääni miellyttää, luonteella on muuten minulle loppupeleissä hieman enemmän merkitystä mutta en minä ulkonäön vaikutusta suinkaan kiistä. Mieluummin yksin kuin tyhjänpäiväisessä suhteessa aikaani ihan väärään ihmiseen tuhlaten.
Voihan se olla, että kyseinen rouva tuntee alemmuudentunnetta miehensä rinnalla, joka on pysynyt hoikkana ja komeana, vaikka rouva itse on plumpsahtanut nuoruuden mitoistaan ulos. Eli hän hokee ettei ulkonäöllä ole väliä, koska toivoisi sen olevan totta...
🇺🇦🇮🇱