Asun Uudessa-Seelannissa, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (48)
Kauhea ampumisteko siellä tänään.
Onko siellä ollut etnisiä levottomuuksia aiemmin?
Miksi niitä kutsutaa kiiweiksi eli niiksi hedelmiksi?
No eihän tuo ap osaa vastata just mihinkään- miksi avata ketju, jos ei ole mitään sanottavaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä kutsutaa kiiweiksi eli niiksi hedelmiksi?
Siksi että kiwi-lintu (joka näyttää kiwi-hedelmältä) on Uuden-Seelannin uniikki kansallislintu. Ja siitä se nimitys on laajentunut myös uusiseelantilaisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo ap osaa vastata just mihinkään- miksi avata ketju, jos ei ole mitään sanottavaa?
Kai se on nukahtanut kun siellä on kello keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
Ketju on yli kaksi vuotta vanha :D.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeesti että maan toisella puolella on talvi ja toisella kesä?
Onko siellä halpa asua ja hyvä palkka?
Ei tietenkään. Siis maaPALLON toisella puolella on kesä ja toisella talvi. Eli Uudessa-Seelannissa on nyt syksy.
Asuminen on kallista, paitsi ihan perähikiällä.
Palkat on ok, jos löytää halvan asumismuodon (myös aikuiset asuvat kimppakämpissä, yksiöitä ei ole, eikä kerrostaloasuntoja paljon muutenkaan vaan heti businesskeskustan ulkopuolelta alkaa omakotitalot).
En ole AP mutta itse siellä asuessani käytin aurinkosuojia ja paloin vain kerran, kun unohdin laittaa ennen shoppailemaan lähtöä. En siis ollut sen kummemmin huolissani ihosyövästä sillä välttelin aurinkoa samaan tapaan kuin Euroopassakin. Siellä kyllä näkee auringon vanhentavan efektin hyvin selkeästi; olen heittämällä ikäistäni kiwiä/aussia nuoremman näköinen (sillä hän on 5v. ikäistään vanhemman, ja minä 5v. ikäistäni nuoremman näköinen).