Asun Uudessa-Seelannissa, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (48)
Kauan olet asunut? Kummalla saarella?
Viihdytkö?
Mikä on suurin ero Suomen ja Uude Seelannin välillä, jos ilmastoa ei oteta lukuun?
Oletko törmännyt Heleniuksen Nikoon?
Onko siellä jotain yhteiskunnallisia ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Oletko naimisissa ja onko sulla lapsia? Puhuvatko lapset kuin hyvin suomea?
En ole naimisissa. Miesystäväni tapasin täällä (hän on Sri Lankalta) ja meillä ei ole lapsia. Lähitulevaisuudessa suunnitelmissa mennä kyllä naimisiin jo käytännönkin syistä.
Ap
Miksi asut siellä? Minkälaista siellä on? Kuinka usein käyt Suomessa, vai käytkö ollenkaan?
Miten Ähtärin susiaitaus pitäisi tehdä?
Pane vaan pää tyynyyn, niin jaksat aamulla töihin. :)
Vierailija kirjoitti:
Kauan olet asunut? Kummalla saarella?
1v2kk. Pohjoissaarella, Aucklandissa.
Ap
Missä siellä asut ja kuinka paljon olet matkaillut ympäri maata? Mitkä ovat kauneimmat tai kiinnostavimmat näkemäsi paikat ja mitä niistä suosittelisit turistille?
Mitäs pidät Kiweistä (siis Kiwi)? Onko kivoja mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Viihdytkö?
Mikä on suurin ero Suomen ja Uude Seelannin välillä, jos ilmastoa ei oteta lukuun?
Toisinaan viihdyn, toisinaan en. Maisemat ovat ihanat ja kesäaikaan on sopiva lämpötila (+20-26).
Julkinen liikenne on järkyttävän kallista (210NZD kuussa!) ja asiakaspalvelu monessa paikkaa melko alkeellista.
En osaa sanoa mikä voisi olla kaikkein suurin ero.
Ap
Onko Uusi-Seelanti kuin pienoismalli Englannista vuosikymmeniä sitten?
Mitä Uudessa-Seelannissa ajatellaan briteistä?
Näkyvätkö maorit siellä julkisessa keskustelussa?
Onko sosiaaliturva parempi vai huonompi kuin Suomessa?
Entä palkat?
Mikä on erityisen omaleimaista Uuden-Seelannin yhteiskuntapolitiikassa? Mitä eroja on esim.koulutuksen järjestämisessä ja työllistymisessä Suomeen?
Minkälainen sosiaaliturva siellä on , entäpä lasten päiväkodit ? Koulutuksen taso . Onko paljon rikollisuutta. Työllisyys verrattuna Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi asut siellä? Minkälaista siellä on? Kuinka usein käyt Suomessa, vai käytkö ollenkaan?
Aluksi tulin ihan vain working holidaylle ja tarkoitus oli olla puoli vuotta. Sitten tapasin miesystäväni joka on oikeastaan pääsyy siihen miksi olen yhä täällä. Aiomme muuttaa Eurooppaan loppuvuodesta.
Suomessa olen käynyt kerran täällä asuessani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pane vaan pää tyynyyn, niin jaksat aamulla töihin. :)
Mulla on aina pe ja la vapaita!
En ole törmännyt Heleniuksen Nikoon. En tunne täällä asuvia suomalaisia.
Ap
Jos tulen turistina Aucklandiin niin mitä suosittelisit? Olen lapseton 30v.
Vierailija kirjoitti:
Missä siellä asut ja kuinka paljon olet matkaillut ympäri maata? Mitkä ovat kauneimmat tai kiinnostavimmat näkemäsi paikat ja mitä niistä suosittelisit turistille?
Asun Aucklandissa, jonkin verran matkaillut ympäri saaria.
Pidän erityisesti Queenstownista ja Milford Soundista. Niitä ehdottomasti suosittelen. Täällä on niin paljon luontokohteita, että voisin periaatteessa luetella niitä miljoona. :)
Ap
Oletko naimisissa ja onko sulla lapsia? Puhuvatko lapset kuin hyvin suomea?