Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkijat tutkii ja teoretisoi tietämättä miten oikea elämä oikeasti edes toimii

Vierailija
23.02.2017 |

Huvittaa toisinaan. Ei se elämä niissä kirjoissa ole. Kaikki voi paperilla näyttää oikealta, mutta elämä on ihan muuta.Kun todistaa asioita niin tietää. Kun on mukana niin tietää.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterit käyköön yli opistonsa mutta paras koulu on kuitenkin se elämäm koulu!

Vierailija
22/27 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap ei koskaan sairastu vakavasti esim. syöpään, ne kaikki lääkkeet ja hoidot kun on tutkijoiden kehittämiä. Mutta mitäs ne tietäisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontiede on usein tiedettä, sosiologia, psykologia yms hömppä on pikemminkin astrologian tasolla.

Vierailija
24/27 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule. Tieteen tarkoitus ei olekaan selittää kaikkea sillä tavalla aukottomasti, että siitä ei löytyisi poikkeuksia ja sovellutuksia. Ne ovat yksinkertaisia malleja, joiden pohjalle sitten rakennetaan ne muut jutut.

... ja juuri siinä kohdaa paradigma romuttuu. Eli ikinä ei pitäisi perustaa muita päätelmiä edellisiin, koska edellinen päätelmä on voinut kumoutua uudella.

siis kyllähän tieteessä aina huomioidaan myös se kritiikki ja teorioiden epäkohdat, joten jos joku perustavanlaatuinen teoria ontuu yhdestä kohdasta, se huomioidaan myös niissä seuraavissa päätelmissä.

Riippuu mitä tutkit, mutta valitettavasti paradigman muutoksia tapahtuu aivan liian vähän suhteessa siihen, miten paljon epäkohtia tulee ilmi.

Kerro jotain esimerkkejä? Itselläni kokemusta lähinnä taloustieteestä ja siellä ainakin kritiikin esittäminen ja puutteiden tiedostaminen näyttä olevan aika yleistä.

Vierailija
25/27 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullisinta täällä kirjoittelevien tutkijahörhöjen suhteen on heidän lapsenomainen uskonsa tieteen kaikkivoipaisuuteen ja aukottomuuteen. Tuntuu,että kirjoittelijat ovat todella lapsenuskoisia, omasta mielestään kovinkin syvällisiä tutkijoita. Anna mun kaikelle paskalle nauraa :D:D

Tiede on sulle varmaankin jotain mitä elokuvien tohtori Frankenstein tekee.

Vierailija
26/27 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiede on kyllä monesti pilkkoutunut.

Tiedeihminen ei ole käytännön ihminen. Teoria ja käytäntö - siinä ongelma.

Tuttavapiirissä huippututkija. On täysin pihalla ns normaaliarjesta.

Joo ja minä ja mies ollaan tohtoreita, minä jopa dosentti ja ollaan ihan itse rakennettu kesäpaikka ja remontoitu yksi asunto. Älä viitsi oikeasti.

No ehkä on vain huonoja esimerkkejä lähipiirissä. Mutta olen heistä saanut sellaisen käsityksen, että leijuvat siellä tiedemaailmassa ja heidän fokus on tiede. Arvostettavaa!

Ilmeisesti näin. Tai sitten vain käsityksesi on väärä.

Vierailija
27/27 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullisinta täällä kirjoittelevien tutkijahörhöjen suhteen on heidän lapsenomainen uskonsa tieteen kaikkivoipaisuuteen ja aukottomuuteen. Tuntuu,että kirjoittelijat ovat todella lapsenuskoisia, omasta mielestään kovinkin syvällisiä tutkijoita. Anna mun kaikelle paskalle nauraa :D:D

Se paska naurattaa ihan vitusti siinä vaiheessa, kun sairastuu.

Siksihän ne tutkijat tutkivat, kun niitä aukkoja on vielä täytettäväksi ja tiede ei ole kaikkivoipainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi