Lupasin kaverille ilmaiseksi huonekaluja, ja nyt ne pitäisi kuljettaa hänelle
Muutetaan pienempään asuntoon ja tarjosin kaverilleni paria pöytää, tv-tason ja vessakaapin. Kaikki muodin mukaisia, ehjiä ja hyviä tavaroita. Ensinkään, kaverini ei oikeasti tarvitse näitä varastoi ne johonkin tulevaa mahdollista käyttöä varten. Toisekseen totesi mulle että jättäkää ne oven taakse jos emme ole kotona. Siis mitä hemmettiä? Todellakin laitan tavarat myyntiin hyvillä hinnoilla niin ne haetaan kotiovelta pois. Muutenkin kaverini olettaa aina että autan häntä, minun pitää olla kotona ja vittuilee jos olen päiväunilla kun hän on oven takana. Kerran sanoi minulle vihaisena, että hän joutui menemään toiselle kaverilleen ongelmiensa kanssa kun minä vaan nukuin :D Juu, en avannut ovea sillä kertaa.
Kommentit (34)
Hoida nyt homma loppuun asti.Ei ne kaatopaikaltakaan tule romujasi ilmaiseksi hakemaan.
Tulkoot itse hakemaan. Ärsyttävä ihmistyyppi.
urpo kirjoitti:
Hoida nyt homma loppuun asti.Ei ne kaatopaikaltakaan tule romujasi ilmaiseksi hakemaan.
Ei ne tavarat todellakaan ole mitään kaatistavaraa :D ap
Kaverillani ei ole rahaa, joka aiheuttaa hänelle tuollaista käytöstä. Esimerkiksi hain yhtenä perjantaina hänet ja hänen miehensä meille. Kaverini mies kysyi rahaa lainaan jotta saisi viiniä vaimolleen. Minulla ei ollut rahaa itsellänikään mutta kappas kun miehensä kaivoi taskuja, niin löytyihän sitä rahaa ja ihan hyvinkin viineihin. ap
Kai tiesit jo kamat luvatessasi, ettei kaverillasi ole autoa ja että joudut hoitamaan kuljetuksen? Tiesit myös hänen tapansa, ja silti lupasit kamat. Mun mielestä et voi enää perua lupaustasi, vaan kulje nyt tämä tie loppuun. Ensi kerralla olet sitten järkevämpi. Pääasiahan on, että pääset tarpeettomasta kamasta eroon.
Siis halusiko hän ne oma-aloitteisesti vai tyrkytitkö sinä ne häelle ja hän lupasi ottaa varastoon? Iso ero näissä. kohta 1., hakekoon itse, kohta 2, vie ne hänelle.
Mä kerran suostuin ottamaan pari vanhaa juttua kun oli tarvis, sen jälkeen alkoi tulla tarjouksia muualtakin kaikenlaisesta rojusta. Lopulta yhdelle ihmiselle sanoin aika tiukastikin, että kotini ei ole ilmainen kierrätyskeskus/kaatopaikka, johon voi vaan tuoda omat tarpeettomat tavaransa.
Onko teillä molemmilla yhtä hyvät mahdollisuudet kuljettaa tavaroita? Vai onko niin että vaan toisella on auto ja toinen joutuisi säätämään hirveästi että saisi jostain ulkopuolisen kuljetuksen kamoille?
Itse en kyllä lupaisi lahjoittaa tuollaiselle kaverille mitään - varsinkin kun tietää jo valmiiksi ettei tavaroita tarvita, ne menevät vaan varastoon mätänemään ja toisaalta niistä voisi itsekin saada rahaa joltain joka niitä oikeasti tarvitsee. Mutta omapa on mokasi.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Kai tiesit jo kamat luvatessasi, ettei kaverillasi ole autoa ja että joudut hoitamaan kuljetuksen? Tiesit myös hänen tapansa, ja silti lupasit kamat. Mun mielestä et voi enää perua lupaustasi, vaan kulje nyt tämä tie loppuun. Ensi kerralla olet sitten järkevämpi. Pääasiahan on, että pääset tarpeettomasta kamasta eroon.
Mistä päättelet että meillä olisi autoa sen enempää? Me vuokraamme muuttoauton. ap
Miksi tarjosit tavaroita hänelle, jos kerran tiesit, ettei hän niitä tarvitse?
muuttoautollahan voit viedä huonekalut kaverillesi, jos hänellä ei omaa autoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä molemmilla yhtä hyvät mahdollisuudet kuljettaa tavaroita? Vai onko niin että vaan toisella on auto ja toinen joutuisi säätämään hirveästi että saisi jostain ulkopuolisen kuljetuksen kamoille?
Itse en kyllä lupaisi lahjoittaa tuollaiselle kaverille mitään - varsinkin kun tietää jo valmiiksi ettei tavaroita tarvita, ne menevät vaan varastoon mätänemään ja toisaalta niistä voisi itsekin saada rahaa joltain joka niitä oikeasti tarvitsee. Mutta omapa on mokasi.
Meillä molemmilla on kyllä henkilöautot, ja kaverini mies saisi pakun lainaan halutessaan. Ihasteli niitä pari vuotta sitten kun tavarat ostin ja tietenkin tarjosin hänelle niitä ensimmäisenä. En tiennyt ettei aio ottaa niitä käyttöön vaan säilöö ne, tämä tuli myöhemmin ilmi. Ärsyttää kun tällainen tuntuu olevan ihan hänen tapansa. ap
Vierailija kirjoitti:
muuttoautollahan voit viedä huonekalut kaverillesi, jos hänellä ei omaa autoa ole.
Kaikillahan meillä nyt oma muuttoauto on joka kulkee ilman kuluja. Kaverini ei siis kysynyt voisinko tuoda, eikä tietenkään rahasta ollut mitään puhetta. Myyn tavarat ja sillä hyvä. En vaan jaksa. ap
Tietysti hänen pitää maksaa osa muuttoauton kuluista, jos hän haluaa tavarat. Mutta myy pois, jos se on sinusta paras ratkaisu.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Tiedän hänen tapansa, mutta en hyväksy niitä enkä todellakaan auta häntä jatkamaan paskaa käytöstään. Voin ihan hyvin perua lupaukseni koska sanoin selvästi, että nämä tavarat tulee hakea päivämäärään x mennessä. Olisi kaverini voinut sanoa ettei ota niitä, jos kuljetus on ongelma. Nimittäin, en luvannut sanallakaan kuljettaa mitään suuntaan en toiseen. Ensi kertaa ei tule, se on varma. Myyn tavarat vaikka eurolla jollekin köyhälle opiskelijalle. Tunnen heitä muutaman. ap
seki on yks mahdollisuus että annat opiskelijalle ne puoli ilmaseks, mutta muistathan ilmottaa siitä kaverilles ja antaa mahdollisuuden hakea tavarat jos hänelle se on jollain tapaa mahdollista. järjestää kyyti jne.
Argh mun lapsuuden ystäväni oli tuollainen lokki. Kotoa opittu käytösmalli. Mä olin köyhästä perheestä itse, äiti kotiäiti ja isä oli työtön eikä kotona ollut nettiä. Sain käyttää kaverini kodin tietokonetta, jos siivosin heillä. Jos menin äitinsä kyydissä kouluun, niin äiti peri minulta maksua vaikka poimi mut bussipysäkiltä johon olin kävellyt 2km. Kouluun oli 15km matka. Mä sain kaverilta joululahjaksi tyyliin hammasharjan tai kamman, kun itse ostin säästöilläni aina ihan hyvän lahjan. Oltiin 20v kavereina ja kaverin käytös oli ihan älytöntä. Lokkeili aina taksimatkat eikä osallistunut, pummi viiniä ja oli todella pihi ja tarkkaa omistaan. Käytti mun kampaamon hiuslakkaa kuin omaansa ja sitten jostakin hemmetin Klippoteket halpislakkansa käytöstä marmatti. Mun järjestämissä juhlissa keräsi pinon herkkuja lautaselleen ja kittasi kaikille yhteiseksi tarjottuja viinejä suoraan pullosta.
Ei aikuisiällä ostanut mulle koskaan synttärilahjaa, kerran sain sellaisen alekupungin jolla saa H&M:ltä 10% alennusta, siis sellaisen, joka tulee kaikille postin mukana.. Häälahjaksi sain POSTIKORTIN.
Kyllä voi arvata, että tuollaisen ihmisen luonnekaan ei ole kovin sympaattinen lähimpiään kohtaan.
Pummiminen siis periytyy, lapseni kaverin vanhemmat kyydityttävät lapsiaan jatkuvasti lasten kavereiden vanhemmilla ja pummivat meiltäkin aina lastenvaatteita käytettynä jotka olen laittanut myyntiin nettikirpulle. Ostaa välistä tavaraa ja unohtaa maksaa, kymmentä euroa odotin puoli vuotta viimeksi. Heidänki lastaan on kuskattu kymmeniä kertoja kotiinsa vaikka ylimääräistä ajoa tulee 25km. Yhden ainoan kerran olen kysynyt heiltä voisivatko tuoda meidän lapsen, niin ei sopinut, koska isä oli salilla ja äitillä kauhean vaikea lähteä kotoa pienten kanssa. Ymmärtäisin, jos multa ei olisi pyydetty tuomaan kesken työpäivän heidän lastaan kotiinsa..
Lapseni kaveri ilmoittikin tässä taannoin, että hänen ei nykyisin tarvitse ostaa vaatteita kun kavereilta saa ilmaiseksi. Omakin lapsi on mennyt antamaan Niken ja Adidaksen lähes uusia vaatteita lainaksi tälle kaverilleen ja ne tulevat sitten virttyneinä ja pilalle pestynä kotiin takaisin.. Kuvottavaa.
18 lisää, että meidän porukat kuskasi tätä mun lapsuuden kaveria kyllä aina ihan kotipihaan asti, vaikka ylimääräistä ajoa sitä meillekin tuli ja rahat oli tiukemmassa.
Myy veke vaan, sen verran pitää olla tilannetajua kun saisi ilmaiseksi uudehkoja hyväkuntoisia huonekaluja että hakee tai järjestää haun niille eikä vain ylimalkaan ilmoita kuin palvelusväkeen kuuluvalle: voitte jättää ne oven taakse jos ei olla kotona. Todennäköisesti tämä kaverisi myisi ne eteenpäin ja leuhkisi saamillaan hinnalla niistä sinulle. En ihmettelis :)
Olen monesti huomauttanut hänen käytöksestään, olemme ihan siis riidelleet tästä mutta mikään ei muutu. Ei hän paha ole mutta jotenkin itsekäs ja ajattelematon. ap