Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen itse miettinyt tuota mopoautojuttua jo kauan sitten!

Vierailija
21.02.2017 |

Onhan se nyt älytöntä, että kaikkein kolarialtteimmassa iässä olevat ajavat kaikkein paskimmilla "autoilla", joissa ei ole mitään turvavarusteita.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoautot saisi kieltää meinaa jos olisivat henkilöauton painoisia niin jos sillä ajaa johonkin niin tuottaa enemmän vahinkoa

Vierailija
22/27 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkälaisella tiellä tuo kolari tapahtui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi ihan hyvä kompromissi, että oikean ajokortin saisi 17-vuotiaana ja mopoautot voisi sitten kieltää kokonaan.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/214939-ajokortti-jo-17-vuotiaille-nuor…

Vierailija
24/27 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua teiden päälle kolaroimaan alaikäisiä oikeilla autoilla. Nyt mopoautoja osaa sentään varoa kun poikkeavat muista ajoneuvoista niin ulkonäöltään kuin ääneltään.

Joku vaativa kypsyyskoe voitaisiin edellyttää kaikilta ajokortin saavilta; varsinkin pojat ovat usein 20-vuotiaanakin pikkulapsen tasolla mitä tulee harkintakykyyn yms.

Vierailija
25/27 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa varoa kerrostalon sisäpihalla ja parkkiksella kaahaavaa mopoautoa päivittäin. Saa olla varovainen ettei alle jää joko koira tai itse. Lisäksi kun pihassa on usein lapsiakin leikkimässä ja asuu hitaasti liikkuvia vanhuksiakin. Kauhulla seurannut tän jantterin kaahailua että koska rysähtää jonkun päälle

Vierailija
26/27 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä menisi tuollaisen muovisen kusikopin kyytiin tai rattiin maantien liikenteen sekaan. Paljon mielummin vaikka tavallisella mopolla niin voi ajaa kunnolla pientareella ja tarvittaessa väistää vaikka nurmen puolelle. Puhumattakaan siitä millaisia ruuhkia ja vaaratilanteita muille nämä mopopautot aiheuttavat kapeilla teillä jossa kova liikenne ja ohituspaikkoja ei paljoa ole. 

En suoraan sanottuna ymmärrä miten sääntö-Suomessa nuo voivat olla edes laillisia.

Vierailija
27/27 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä menisi tuollaisen muovisen kusikopin kyytiin tai rattiin maantien liikenteen sekaan. Paljon mielummin vaikka tavallisella mopolla niin voi ajaa kunnolla pientareella ja tarvittaessa väistää vaikka nurmen puolelle. Puhumattakaan siitä millaisia ruuhkia ja vaaratilanteita muille nämä mopopautot aiheuttavat kapeilla teillä jossa kova liikenne ja ohituspaikkoja ei paljoa ole. 

En suoraan sanottuna ymmärrä miten sääntö-Suomessa nuo voivat olla edes laillisia.

Ne ovat laillisia koska EU.