Paljonko teillä menee aikaa aamuisin meikkaamiseen ja perushygienian hoitoon?
Itsellä menee noin 20min kaikkine hiusten ja hampaidenharjauksineen ja meikkauksineen. Hiukset pesen edellisenä iltana koska luonnonkiharat.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olette niin nopeita? :D Mulla menee pelkkä 5min että silmät aukee ja saa tarkennettua näön peilin eessä. Luulin olevani nopea kun menee "vain" 20min. Enkä edes meikkaa kuin kulmat ja silmät!
ApLue aloituksesi...
Alle 10 min menee kahviin ja pesuihin.
Ei tarvii pilkkuja nussia rakas ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin tunti (oon lukiossa) käyn suihkussa joka aamu ja koska luonnonkiharat niin hiuksien selvittelemiseen menee oma aikansa ja yleensä pesen hiukset aamuisin. Sitte meikkaamiseen joku 25min varmaan.
Ja ei, en käytä mitenkään hirveesti meikkiä
25 minuuttia pelkkään meikkaamiseen etkä käytä "mitenkään hirveästi"?
Yeah right 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olette niin nopeita? :D Mulla menee pelkkä 5min että silmät aukee ja saa tarkennettua näön peilin eessä. Luulin olevani nopea kun menee "vain" 20min. Enkä edes meikkaa kuin kulmat ja silmät!
ApKysyit, kauanko menee meikkaamiseen ja hygieniaan. Herääminen ei liity kumpaakaan. Itse heräilen sängynlaidalla noin 10min ja sitten aloitan aamutoimet. Hygienian osuus on noin 5min kokonaisuudesta. Meikkiä en käytä.
Tarkoitin että 5min on häviävän pieni aika kun pelkkään hampaiden harjaamiseen kuluu väh 2min (suositus). Puhumattakaan jos käy kakalla! Itse taas nousen ylös heti kun kello soi.
Kakkaaminenkaan ei minun näkemykseni mukaan kuulu perushygienian hoitoon tai meikkaamiseen. Se on pakollista tarpeen tekemistä. Pyllyn pyyhkimisen voisi laskea hygienian hoitoon, mutta ei siihen nyt minuuttikaupalla aikaa mene.
Itselläni: Hammaspesu n.2min+kasvopesu n.30sek+hiusten harjaus n.20sek+dödön laitto pari sek.=reilusti alle 5min
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee kellonsoitosta autoon pääsyyn 20-30 min. Onko tämä riittävä tieto?
Ei oikeastaan mutta kiitos yrityksestä! ;)
Ap
10min. Käyn pissalla, pesen kasvot kylmällä vedellä, pesen hampaat ja rasvaan kasvot. Hiukset vedän ponnarille tai laitan pipon päähän. Hiuksia en hirveästi harjaa, koska kihara pehko näyttää kauhealta aukiharjattuna.
N26
20-30min, hörpin kahvia ja luen uutisia meikkaamisen ohessa. Jos keskittyisin pelkkään meikkaamiseen niin kai 10min selviytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKysyit, kauanko menee meikkaamiseen ja hygieniaan. Herääminen ei liity kumpaakaan. Itse heräilen sängynlaidalla noin 10min ja sitten aloitan aamutoimet. Hygienian osuus on noin 5min kokonaisuudesta. Meikkiä en käytä.
Tarkoitin että 5min on häviävän pieni aika kun pelkkään hampaiden harjaamiseen kuluu väh 2min (suositus). Puhumattakaan jos käy kakalla! Itse taas nousen ylös heti kun kello soi.
Kakkaaminenkaan ei minun näkemykseni mukaan kuulu perushygienian hoitoon tai meikkaamiseen. Se on pakollista tarpeen tekemistä. Pyllyn pyyhkimisen voisi laskea hygienian hoitoon, mutta ei siihen nyt minuuttikaupalla aikaa mene.
Itselläni: Hammaspesu n.2min+kasvopesu n.30sek+hiusten harjaus n.20sek+dödön laitto pari sek.=reilusti alle 5min
Olisinpa minäkin niin luonnonkaunis ettei tarvitsisi meikata. Tosin meikkaaminenkin voi olla pakollisen tarpeen tekemistä jos on pakko-oireinen, eikö?
Ap
Joku 10min. Eli hammaspesu, naama/kainalopesu, hiusten harjaus. Juuri koskaan en jaksa meikata. Suihkussa käyn iltasin, en ikinä aamulla.
Sitten taas koko aamutoimet vie paljonkin enemmän aikaa, kun siihen otetaan mukana herääminen, pukeminen, koirien aamupissatus ja pikainen aamupala. Herätyksen jälkeen olen yleensä noin 30-40minuutissa lähtövalmis jos on menoja. Mutta hygienian vaatima osuus on pieni aamuissani.
About vartti, ja siis pesen tukan aamuisin. Suihku ja tukanpesu 5 min. Sitten laitan tukkaan muotoilurasvan ja naamaan kosteusvoiteen, minuutti.
Tässä välissä syön aamupalan ja lukaisen Hesarin premin.
Sitten föönaan tukan, mihin menee nelisen minuuttia. Kasvoille meikkivoide ja silmänalusille peitevoide. Irtopuuteri, poskipuna. Kulmaväri (jauhemainen, huippukätevä verrattuna kynään), ripsari, kahta sävyä luomiväriä. Meikkaamiseen menee viisi minuuttia.
Lopuksi suihkaus hajuvettä ja vipalla varisseet värin poskipäiltä.
Hammaslääkärille terveisiä, en yleensä pese aamuisin hampaita. Ne pitäisi joka tapauksessa pestä ennen aamupalaa, joten kahvi hajahtaa suussa kuitenkin, eikä se ole paha asia.
Aikaa säästyy aamutoimissa, kun on rutiinia.
Varmaan 15-20 min. Minäkin käyn suihkussa iltaisin (koska minullakin on luonnonkiharat) joten aamulla ei tartte pestä hiuksia eikä harjata niitä, joten pesen vain naaman ja kainalot, laitan deodorantin, pesen hampaat ja meikkaan vähäsen (kulmakynää kulmakarvoihin, valokynää silmien alle, vähän poskipunaa ja puuteria sekä ripsiväriä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5min: kainalopesu+dödö ja hammaspesu. Hiukset harjaan hampaita pessessä. Meikkiä en laita.
Miten voi harjata hampaita JA hiuksia samaan aikaan??! Sen haluaisin nähdä!
Niin ja minä en ainakaan ole mikään luonnonkaunis vaikken meikkaa. Enemmänkin akneen taipuvainen iho ja ruma arpi huulessa mutta inhoan ajatustakin että pitäs aamupöpperössä jaksaa meikata... juhliin vain, se riittää.
-29
Tunnin varaan aamulla aikaa heräämisestä oven kolahdukseen takana.
15 minuuttia suihkuun. (Tiedän, mut en matkusta lentämällä, joten...)
Hampaiden pesu ja dödö ja kosteusvoide kasvoille ehkä 5 min.
Vartalovoide ehkä toiset 5, ehkä vähemmän.
Meikki n. 5-10 min. (cc-voide, peitepuikko, kajal, ripsari, huulivoide).
Hiusten föönaus ja kihartaminen n. 5-10 min.
Loppuaika pukeutumiseen sekä lautaselliseen puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisinpa minäkin niin luonnonkaunis ettei tarvitsisi meikata. Tosin meikkaaminenkin voi olla pakollisen tarpeen tekemistä jos on pakko-oireinen, eikö?
Ap
Jos asian haluaa noin nähdä niin kyllä :D En tiedä olenko minäkään luonnonkaunis. Kuumassa keittiössä vaan aika turha pitää meikkejä, kun valuisivat kuitenkin pitkin poskia. Siinä mielessä siis olen kauniimpi ilman meikkiä työpäivän aikana :D Muutenkin kyllä meikkaan tosi harvoin. En siksi, että olisin mielestäni erityisen kaunis, vaan siksi, että olen tottunut olemaan ilman meikkiä.
Jos herätyskello vittuilee ja on kamala kiire niin saan meikattua, käytyä pikasuihkussa, pestyä hampaat yms. ehkä 5-10 minuutissa. Jos on paljon aikaa niin saattaa mennä jopa useampi tunti ja silti meikki menee perseelleen...
Hmm... Jos haluan pitää hiukset auki, on käytävä aamulla suihkussa ne pesemässä. (koska ohut hiukset ja nopeasti rasvoittuva hiuspohja) Muuten on ponnarilla tai jotenkin kiinni, silloinkin kuivashampoota/lakkaa tarvii, ettei tunnu likaiselta. Eli suihkussa menee hiukset pestessä 10-15 min. (Sanotaan 10min.) Hammaspesut, pisut, dödö, hajuvesi 4 min. Jos haluan tosi äkkiä meikata niin 10 min. saa jonkunlaisen tuloksen, mutta koska inhoan kiireessä hutaisten tehdä ja haluan sellaisen tuloksen mihin itse olen tyytyväinen, niin meikkiin realistisempi aika on 15-20 min. (Sanotaan 20min.) Lisäksi toisinaan rasvaan jalat suihkun jälkeen tai muut kuivemmat kohdat, siihen menee joku minuutti. :D Ainiin, ja hiusten kuivattaminen ja laittaminen jotenkin nopeasti 10-15min. (Ehkä 15min useammin.)
Lopputulema on n. 55 minuuttia. :D Mutta nopeamminkin pääsen kun en hiuksia pese joka aamu.
Suihku n. 4 min. dödö kainaloon, hampaiden pesu... ei siinä montaa minuuttia mene. En ole meikannut vuosikausiin, eikä hiuksille tarvi tehdä muuta kuin korkeintaan kammata.
hampaiden harjaus 2 min, kasvojen huuhtaisu vedellä ja kuivaus 5 sek, bidee-suihku 15 sek, hiusten harjaaminen 1 min. Eli alle 5 min.
Suihkussa käyn iltaisin, laitan antiperspiranttivoiteen illalla pari kertaa viikkoon, hiukset pestään iltaisin, en yleensä jaksa meikata.
Vierailija kirjoitti:
5min, hampaiden harjaus, dödö ja aamupissa.
Meikki on pelkkä huulikiilto, ei tarvitse maalata, ehtii hyvin hississä.
Miten voi kestää 5min noissa ekassa kolmessa kohdassa?
Mulla menee kellonsoitosta autoon pääsyyn 20-30 min. Onko tämä riittävä tieto?