Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreenikohtaukset vähenivät, eli ihmettelen vieläkin että voiko tämä olla totta!

Vierailija
21.02.2017 |

Olen nainen ja kärsinyt migreenistä noin 10 vuotta. Täsmälääkkeinä Sumatriptaanit, särkylääkkeenä Paratabsit koska maha kipeytyy ibuprofeenivalmisteista.

Migreenikohtauksia on tullut noin 1-2 kertaa viikossa ja useimmat olen pystynyt estämään tuolla Sumatriptaanilla.
Betasalpaajat ja verenpainelääkkeet ovat olleet estolääkityksenä mutta ne ovat aiheuttaneet minulle huimausta ja raajojen puutumista.

Alkoholia en ole pystynyt ottamaan koska se laukaisee migreenin 90%:sti. Harmittaa kun haluaisin joskus juoda 1-2 lasia viiniä illallisilla, ja olen usein joutunut katsomaan kuola valuen kun muut illallisvieraat juovat pihvinsä kanssa punaviiniä.

Töissä ollut eräs isompi projekti meneillään joten olen stressaantunut siihen pisteeseen että aina perjantaihin mennessä migreeni on alkanut muistutella olemassaolostaan. Yleensä se on helpottanut vasta sunnuntaipäivisin.

Luin nettikeskusteluista reseptittömästä Acetium-nimisestä vatsahappolääkkeestä jota käyttäjät olivat mainostaneet hyvänä estolääkkeenä. Ilmeisesti lääkkeen käyttäjät olivat ottaneet yhteyttä valmistajaan ja kertoneet että migreenikohtaukset vähenivät tai loppuivat, vähän kuin lääkkeen sivuoireena.

Nyt olen ottanut tätä lääkettä viime torstaista tähän päivään eli tiistaihin saakka 3-4 kpl päivässä, ja migreeni on pysynyt poissa! On jotenkin epätodellinen olo että tällaisella miedolla valmisteellako sen muka saa pysymään poissa. Join jopa punaviiniä lasillisen perjantaina, ja lasillisen lauantaina, eikä mitään oireita.

Siksi kyselisin että onko muita joilla pitkäaikaista kokemusta tämän Acetiumin käytöstä?
Entä muita vinkkejä migreenin lääkitykseen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä!

Vierailija
2/15 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä suosittelisi tätä yleiseen käyttöön, mutta: mun migreenikohtaukset loppuivat melkein kokonaan, kun erosin.  Samoin unettomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun migreenikohtaukseni loppuivat kokonaan sillä beetasalpaajalla, joka siis määrättiin verenpainelääkkeeksi, ei migreeniin. Beetasalpaaja hidastaa sykettä ja huonontaa raajojen verenkiertoa, joten kaikille se ei sovi, mutta minusta käsien ja jalkojen palelu on kuitenkin pienempi paha kuin migreenikohtaukset.

Vierailija
4/15 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli migreenejä 1-3 x joka ainoa viikko. Vähintään siis se yksi kerta monen monta vuotta, pari vuosikymmentä. 

Käytin beetasalpaajia parina vuonna, ei mitään vaikutusta. 

Minulle käänteentekevää oli löytää se, että veressäni oli valtava määrä IgG-vasta-aineita muutamasta ruoka-aineesta. Kun jätin ne pois täysin ruokavaliostani, ei aiemmin laukaisevat tekijät enää laukaisseetkaan migreeniä. Viimeisen 4 vuoden aikana on ollut migreeni noin 3 kertaa vuodessa enkä enää edes ole hakenut tänä vuonna sumatriptaaneita apteekista, kun edellinen lääke-erä meni vanhaksi. Reseptin olen halunnut pitää varmuuden vuoksi voimassa. 

Käytin vasta-aineiden löytämiseen tätä "pilipali"kotitestiä, joka siis kirjaimellisesti paransi minut:

https://www.hyvinvoinnin.fi/food-detective-ruokayliherkkyystesti?gclid=…

Vierailija
5/15 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myös tiheää sykettä laskemaan beetasalpaajan, jota käytetään myös migreeniin, kaksi kärpästä yhdellä iskulla.  Migreeni häipyi.

Vierailija
6/15 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty kaikenkattavat allergia- ja astmakokeet, ja niissä ei löytynyt mitään erityistä ja mm. keliakiakin testattu gastroskopian avulla.

Hormonaaliset migreenit estän sillä tavoin että otan sellaisia ehkäisypillereitä joita vedetään 3 laattaa putkeen ja sitten 4 välipäivää, eli gynellä mainostivat että migreeni ei pääse ottamaan valtaa kaikkina välipäivinä, mutta sekään ei enää auttanut.

-AP-

Vierailija
7/15 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis: Hormonaaliset migreenit estin.

Toimi aluksi hyvin, mutta 1,5 vuoden jälkeen ei enää niin hyvin.

-AP-

Vierailija
8/15 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli migreenejä 1-3 x joka ainoa viikko. Vähintään siis se yksi kerta monen monta vuotta, pari vuosikymmentä. 

Minulle käänteentekevää oli löytää se, että veressäni oli valtava määrä IgG-vasta-aineita muutamasta ruoka-aineesta. Kun jätin ne pois täysin ruokavaliostani, ei aiemmin laukaisevat tekijät enää laukaisseetkaan migreeniä. Viimeisen 4 vuoden aikana on ollut migreeni noin 3 kertaa vuodessa enkä enää edes ole hakenut tänä vuonna sumatriptaaneita apteekista, kun edellinen lääke-erä meni vanhaksi. Reseptin olen halunnut pitää varmuuden vuoksi voimassa. 

Käytin vasta-aineiden löytämiseen tätä "pilipali"kotitestiä, joka siis kirjaimellisesti paransi minut:

Onko tuossa testissä mukana verikoepiikki? Jos en uskalla tehdä sitä itse, niin voikohan tuon ottaa mukaan terveyskeskukseen?

Vierailija
9/15 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista! Mitkä ruoka-aineet ne olivat, haluaisitko kertoa? Itselläni on auttanut gluteeniton ja maidoton ruokavalio.

Vierailija
10/15 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt tk:n labraan mukanani tuon fooddetectiven ohje ja purkki, johon veri laitetaan ja ovat ottaneet verinäytteen minulle ihan suonesta ja mitanneet oikean määrän. Tämä on onnistunut ihan ilman lähetettä. Varasuunnitelmanani on ollut mennä yksityisen terveysaseman labraan. 

Mukana tuli kyllä neula ja putki, johon veri pitäisi saada, mutta omalla kohdallani osoittautui liian vaikeaksi tehtäväksi =)

Vasta-aineet maitoon, kananmunaan ja gluteeniin olivat pilvissä. Pamahtivat tummansiniseksi saman tien, kun viimeinen neste laskettiin kehitealustaan. Myöhemmin olen testannut, voisinko palauttaa näitä ruoka-aineita ruokavaliooni enkä ole voinut. Silloin olen huomannut, että maito ja kananmuna aiheuttavat minulle migreenherkkyyden, mutta gluteeni ei. Se ei sitten muuten vaan sovi.

Minultakin on aiemmin otettu allergiakokeet ja keliakia, mutta ne olivat puhtaat. Allergiakokeissa etsitään IgE-vasta-aineita, jotka aiheuttavat välittömän allergiareaktion. Keliakiakokeessa IgA:ta. Tässä testataan IgG:tä, jota lääkärit eivät ole kai oikein vielä hyväksyneet lääketieteelliseksi ongelmaksi tai ei muuten vaan ole keinovalikoimassa. Niiden liiallinen määrä voi kuitenkin aiheuttaa monenlaista terveysongelmaa ja ainakin omalla kohdallani katosi migreenin lisäksi myös atopia (90-prosenttisesti) sekä ylähengitysteiden tukkoisuus, ahtauden tunne, limaisuus ja tulehdukset.  Maito tuo liman takaisin välittömästi. Nykyään en tarvitse nenäliinoja juuri ollenkaan. 

t. Fooddetectivestä linkannut

Vierailija
11/15 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Eikö telkkarin Lääkärit-sarjassa ollut juttua tuosta että on väärä/vanhentunut tieto että maito lisäisi limantuotantoa eli se väite kumottiin?

Vierailija
12/15 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös aika raju migreeni monta vuotta,melkein kerran kuukaudessa.En käyttänyt mitään lääkettä.Menin käymään silmälääkärin vastaanotolla ajokortin hankinnan vuoksi.Lääkäri ehdotti laseja,vaikka en ajokortin vuoksi tarvinnut käyttää laseja.Otin silmälasit kuitenkin käyttöön ja migreeniä ei senjälkeen ole ollut ollenkaan kymmeniin vuosiin.

Vierailija
13/15 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin reseptitön Acetium-niminen vatsahappolääke auttaa migreeniin. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan! Suomalainen valmistaja Biohit Oy:llä on muuten kotisivuillaan biohithealthcare.com/fi/ mainos ilmaisesta tutkimuksesta migreeniin(suosittelen kokeilemaan sitäkin kuten minä teen ja ainakin minulla toimii erinomaisesti Acetium)

Vierailija
14/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Eikö telkkarin Lääkärit-sarjassa ollut juttua tuosta että on väärä/vanhentunut tieto että maito lisäisi limantuotantoa eli se väite kumottiin?

Joo se oli siinä osuudessa kun käsiteltiin myyttejä eli true tai false. Moni oli edelleen siinä uskossa että maitotuotteet lisäävät liman eritystä mutta se osottautui vääräksi tiedoksi. Jenkkilääketiedehän on paljon meidän Eurooppalaista lääketiedettä edellä. Siellä on isommat rahat tutkimuksiin ja enemmän edelläkävijähuippulääkäreitä, joten siksi uskon heidän sanomaansa enemmän kuin johonkin suomilääkäriin :)

Vierailija
15/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt kokeilussa ubikinoni eli Q10 koska sitä suositellaan migreenistä kärsiville. Luontaistuotekaupasta ostin. Pitää vaan olla tarpeeksi voimakastehoinen, eli otan 2 kpl 150-vahvuista päivässä. Mieluiten aamulla koska tuo piristää eli ei kannata illalla ottaa jos haluaa nukkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi