Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala migreeni nyt, antakaa vertaistukea :(

Vierailija
20.02.2017 |

Tää on ihan kauheeta ja en tiedä syitä edes miksi iskee. Olin eilen poikaystävän luona, tulin kotiin aikaisin (11) ja tänään taas kamala migreenikohtaus.
Kellään muulla kohtausta nyt? Millainen se on?
Mulla tuntuu vähiten kun makaan vaan paikoillani, mutta heti kun nousen ylös/teen jotain rasittavaa (menen esim. kyykkyyn) niin sekunnin päästä tulee karmea isku toiselle puolelle otsaa, lähelle ohimoa. En tiedä mikä tähän auttaa, tänään otettu jo 2000mg parasetamolia ja tällä hetkellä sattuu enemmän kuin koko päivänä :-(

Tulkaa harmittelemaan kanssani

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uuden pöytälampun ja migreeni iski heti, en kestä kirkasta valoa, meni ohi kun join paljon vettä ja makasin pimeässä huoneessa. Lääkärit voi määrätä sinulle sopivan migreenilääkkeen joka voi estä kohtauksen heti sen alkaessa.

Vierailija
22/25 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalasta migreenistä tämän aloittaja ei tiedä yhtään mitään. Ei silloin näpytellä kännykkää eikä lueta mitään - kun eihän silloin edes näe kunnolla. Silloin maataan pimeässä, hiljaisessa ja kylmässä kellarissa ja odotetaan, tuleeko kuolema vai jatkuuko migreeni seuraavana päivänä.

Minä pidän kyllä todella helppona sellaista jyskyttävää päänsärkyä, johon ei liity pahoinvointia, näkö- ja puhehäiriöitä ja muita pelottavia oireita.

Se on minun oma mielipiteeni, ja minulla on oikeus siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin AP hakemaan kunnon lääkkeitä migreeniin

Vierailija
24/25 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan auttanut parasetamoli yhteenkään migreeniin, yhtä hyvin voit jättää ottamatta. 

Mene hiljaiseen ja pimeään ja tee sellainen systeemi, että olet jonkun ison tyynypinon varassa hartiat ja pää vähän ylempänä ja purista vielä yhdellä tyynyllä pään yläpuolelta esim. kipeä puoli on se, jolla kyljellä makaat ja tyynyllä painat vielä päätä siltä terveeltä puolelta eli olet siellä pesässä. Voit painaa myös sormella nenänjuurta silmien välistä. Kaikki äänet pois äläkä vaan katso sitä älylaitetta ennen kuin helpottaa.

Hae lääkäriltä täsmälääkkeet ja vahvempi kipulääke. Itsellä oli Miranax  (tulehduskipulääke reseptillä ja nykyään kai saa ilman reseptiäkin ns. apteekkarin erillisneuvottava lääke) lieviä kohtauksia tai ajoissa huomattuja alkuja varten ja sumatriptaani sitten pahoja kohtauksia varten. 

Miranax nyt ei ole sen kummempi kuin Burana

Kemiallisesti naprokseeni on propionihappojohdos kuten sitä yleisemmässä käytössä olevat ibuprofeeni ja ketoprofeeni. Keskeisin ero näihin verrattuna on merkittävästi pidempi puoliintumisaika (12–15 tuntia) ja siten pitkäkestoisempi vaikutus, minkä ansiosta naprokseeni soveltuu pitkäkestoisen tai kroonisen kivun lievitykseen. Naprokseenin maksimivaste saavutetaan noin 2 tuntia lääkkeen ottamisesta.[1]

Vierailija
25/25 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tarkkaillut mikä sulla saattaa aiheuttaa sen? Kaikkia kertoja ei varmaan voi välttää mutta osan ainakin jos vahingossa teet tai syöt jotain mitä ei kannattaisi.

Migreeni on niin veemäinen tauti, vaikka olisikin kaikilla vähän erilainen. Ei kai tämä nyt mikään kilpailu ole kuka kärsii eniten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi