Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karehdin kahden lapsen yksinhuoltajaa, saa hyvät tuet ja ei tarvii

Vierailija
18.03.2006 |

välttämättä mennä töihin ihan heti. Työmarkkinatuki 480e ja lapsilisät 285e ja elarit 250e ja vuokra vain vaivaiset 135e kun saa asumistukea 350e. Toimeentulotukee vielä jos terveydenhuoltomenoja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.2 lapsen yh

Vierailija
2/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin sitä elättää itsensä omalla työllään ja hankkii lapsille mallin siitä miten tässä yhteiskunnassa pärjää parhaiten: työtä tekemällä ja olemalla sinnikäs ja yritteliäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta kotihoidontuki + kaupunkilisä n. 600e

Vuokraa maksan itse n. 120e (loput asumistukena)

elarit 118e (vain yksi lapsi)

plus tietenkin lapsilisä

Sossun luukulla en käy kun ei ole tarvis.

Vierailija
4/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ite neljän lapsen yh, enkä senttiäkään ole sossusta saanut, vaikka olin tuossa eron jälkeen heti kotihoidontuella. Nyt olen opiskelemassa enkä edelleenkään sossusta rahaa saa. Vuokra on tosi iso, voit vain kuvitella kun on viis ihmistä, niin kaksioon ei ihan mahdu. Ei todellakaan meillä rahan suhteen juhlita. Saati muutenkaan. Ei ole koskaan omaa aikaa, lapset on aina kotona lisäksi opinnot ja kodinhoito ja lasten hoito. Tässä ei ole mitään muuta hyvää verrattuna entiseen elämään kuin se että saan elää lasteni kanssa rauhassa, ilman pelkoa ja itkua.

Vierailija
5/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kuvittelin, että yksinhuoltajan on pakko mennä töihin kun ei ole varaa jäädä kotiin (ehkä siksi kun olen yksinhuoltajan lapsi ja kipeänäkin ollut yksin kotona kun yh äidin oli pakko käydä töissä silloinkin).

Vierailija
6/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on mies jakamassa arjen ilot ja surut minun ja lasten kanssa :)

Raha on ihan toisarvoista, sillä ei meillä onnea mitata.

Vierailija
7/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tilanteeni onkin muuttumassa. Muutan yhteen seurustelukumppanini kanssa ja menen (pyrin) opiskelemaan syksyllä.

Tulot tippuvat, mutta uskon olevani onnellisempi :)

t. 7

Vierailija
8/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kahdehtiman kahden lapsen yh:n tuloilla mä maksaisin kuukausierän asuntolainan lyhennyksestä sekä vastikkeen. Mitään ei jäis ruokaan, vaatteisiin, harrastuksiin, lääkärikäynteihin...

t. myös 2 lapsen yh

Vierailija
9/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä rahan takia...ni kuule helppoa on yh:ksio päästä...

että siitä vaan...GO

Vierailija
10/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

välttämättä mennä töihin ihan heti. Työmarkkinatuki 480e ja lapsilisät 285e ja elarit 250e ja vuokra vain vaivaiset 135e kun saa asumistukea 350e. Toimeentulotukee vielä jos terveydenhuoltomenoja.

Jos oli keskipalkkainen mies noiden tulojen sijaan niin perheellä olis rahaa käytössä 1500¿ enemmän... eikä tarvis itse olla kokonaan vastuussa lapsista 24/7 joten mitä kadehdittavaa?

Vierailija
11/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mieluummin sitä elättää itsensä omalla työllään ja hankkii lapsille mallin siitä miten tässä yhteiskunnassa pärjää parhaiten: työtä tekemällä ja olemalla sinnikäs ja yritteliäs.

Palautit uskoni siihen, että AV:lla on tasokkaitakin ihmisiä. Hauskaa viikonlopun jatkoa sinulle!

Vierailija
12/12 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat riittää elämiseen ja siinä mielessä asiat ok, mutta kun kantaa yksin vastuun lasten hoidosta ja kasvatuksesta on välillä todella yksinäistä ja raskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme