Miksi et kulje pyörällä kesäisin?
Kevät tulossa kovaa vauhtia, enkä malta odottaa, että saan kaivaa maantiepyörän varastosta ja lähteä polkemaan sulalla tiellä. Pyöräily on kesän hyvillä keleillä aivan ylivertainen tapa liikkua. Miksi valitset mieluummin oman auton tai julkisen liikenteen, kun on näin miellyttävä tapa liikkua?
Kommentit (104)
Pyöräni on vanha ja vähän joka paikasta rempallaan. Pitäisi siis ostaa uusi pyörä, johon nyt ei riitä rahat, sikäli kun siihen tarvitsisi myös lapsille ja ostoksille sopivan peräkärrynkin.
On helpompaa ja halvempaa kulkea kävellen ja hölkäten tuplarattaita työntäen. Hyvä pyörä peräkärryineen maksaa kuitenkin kelvon henkilöauton verran, joten ennemmin ostaisin oman auton kauppakassiksi. Sehän olisi talvisin kaikin puolin mukavempi matkustustapa lapsillekin. Julkisilla en ole liikkunut yli kahteen vuoteen, enkä koe valtavaa tarvetta omaan autoonkaan.
No kun tuo 60km suuntaansa on vähän liikaa että jaksaisi. Työkin fyysistä niin hyi että.
En omista polkupyörää. Eikä ole sellaista varaa ostaa.
Kuljen kävellen. Asun Helsingin keskustassa. En halua tänne yhtään enempää pyöräilijöitä häiritsemään liikennettä.
Töihin pyöräilen ja muutenkin pidempää matkaa. Harmittaa kun lyhyitä reissuja ei kannata pyörällä tehdä, kun lukitsemis/avausoperaaraatiot vievät pirusti aikaa, sen verran pyöriä on viety, etten jätä enää telineeseen ilman useampaa järeää lukkoa ja vaijeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörä on trikoohomojen perseenpyllistyslaite. Normaali ihminen kävelee omilla jaloillaan.
Olen aina ihmetellyt, että mistä tämä viha pyöräilijöitä kohtaan johtuu. Tulin siihen lopputulokseen, että autoilijoita sapettaa katsoa jotain kuntoilemassa, kun itsellään vain vatsa kasvaa. Tilannetta ei yhtään helpota se, että vaimo viereisellä penkillä katsoo myös pyöräilijää.
Ei vaan se ketuttaa etteivät ne aja pyöräteillä kuten kuuluisi vaan tulevat hidastelemaan ajokaistoille autojen sekaan!
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörä on trikoohomojen perseenpyllistyslaite. Normaali ihminen kävelee omilla jaloillaan.
Olen aina ihmetellyt, että mistä tämä viha pyöräilijöitä kohtaan johtuu. Tulin siihen lopputulokseen, että autoilijoita sapettaa katsoa jotain kuntoilemassa, kun itsellään vain vatsa kasvaa. Tilannetta ei yhtään helpota se, että vaimo viereisellä penkillä katsoo myös pyöräilijää.
Ei vaan se ketuttaa etteivät ne aja pyöräteillä kuten kuuluisi vaan tulevat hidastelemaan ajokaistoille autojen sekaan!
N46
Eniten vituttaa se, että pyöräilijät viis veisaavat liikennesäännöistä, omasta ja muiden turvallisuudesta.. Ajavat jalkakäytävillä, suojateillä, luulevat, että on autoilijoiden velvollisuus väistää, jos he päättävät tulla kolmion tai stop-merkin takaa pysähtymättä isolle tielle. Ajavat missä sattuu kuin pullopersesiat ja kehtaavat vielä soittaa suutaan, kun heille ehdottaa liikennesääntöjen kertaamista. Täytyy varmaan itsekin hankkia polkupyörä, niin voi ihan rauhassa rikkoa lakia ja vastata kaikkeen suunsoitolla. :D
Ajan pyörällä kesät, talvet, yhteensä n.4000 km/vuosi.
Mielelläni ajelisin polkupyörällä vaikka vuoden ympäri, mutta en pysy mokomalla vekottimella pystyssä puolta sekuntia pidempään parantumattoman tasapainohäiriön vuoksi.
Tässä kerrostalossa on surkeen pieni pyörävarasto, jossa pyöriä rikotaan ja varastetaan. Ei kannata hommata pyörää. Kävelen jos mahdollista ja julkisilla, jos pitempi matka.
Mulla on niin valtava ihraperse, että koko pyörä sinne uppoaa, joten liian vaikeaa.
Vihaan pyöräilyä koska mulla on niin paska kunto. Alle kilsa ja jalat jo ihan hapoilla. Ei pysty. Onneksi bussit kulkee! Pyörääni en ole koskenut pariin-kolmeen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
En omista polkupyörää. Eikä ole sellaista varaa ostaa.
Maantiepyöriäkin saa jo alle 500 euron.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan pyöräilyä koska mulla on niin paska kunto. Alle kilsa ja jalat jo ihan hapoilla. Ei pysty. Onneksi bussit kulkee! Pyörääni en ole koskenut pariin-kolmeen vuoteen.
Oletko koskaan kokeillut pyöräillä kapearenkaisella ja alle 10kg painavalla pyörällä, joka on sinulle sopivan kokoinen ja rengaspaineet ovat painosi mukaiset? Se on ihan eri laji kuin mummopyörällä polkeminen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kerrostalossa on surkeen pieni pyörävarasto, jossa pyöriä rikotaan ja varastetaan. Ei kannata hommata pyörää. Kävelen jos mahdollista ja julkisilla, jos pitempi matka.
Minä säilytän pyörääni asuntoni parvekkeella.
Nyyh pyöränI varastettiin, ei ole varaa uuteen. Oli muuten lukossa pyöräkellarissa, eikä mikään uusi.
Mihin mä sillä menisin? Kauppaan viitisentoista kilometriä, töihin 75.
No ehkä miehen siskon luona voisi käydä pyörälläkin, matkaa kymmenisen kilometriä. Mutta tuota valtatien laitaa pyöräileminen on kyllä hyvälläkin kelillä melko pelottavaa touhua.
Taas täällä vääristellään kun joka kesä pyöräilen!
Kun tekee päivässä 9 tuntia fyysistä työtä niin ei paljon jaksa/huvita vielä sen päälle kulkea työmatkoja ja käydä kaupoissa ja asioilla pyörällä. Jää enemmän aikaakin.
Mä hikoilisin, jos tästä nyt vaikka sen 9 km polkisin keskustaan kesällä. Kiva kahvitella hikisenä.
Kuntosalille vois sen pari kilsaa polkea jos viitin uuden pyörän ostaa varastetun tilalle.
Kahteen kauppaan ja apteekkiin ym. kävelen n. 30 sekunnissa ja kirjasto + terveyskeskus näkyy ikkunasta, joten en nyt keksi mihin hyötykäyttöön sitä pyörää tarttis.