Miksi et kulje pyörällä kesäisin?
Kevät tulossa kovaa vauhtia, enkä malta odottaa, että saan kaivaa maantiepyörän varastosta ja lähteä polkemaan sulalla tiellä. Pyöräily on kesän hyvillä keleillä aivan ylivertainen tapa liikkua. Miksi valitset mieluummin oman auton tai julkisen liikenteen, kun on näin miellyttävä tapa liikkua?
Kommentit (104)
Olen lihava mamma, mieluummin löhöän kotona ja mussutan herkkuja.
Helpompi harrastus on piereminen.
Varkaiden takia. Ei uskalla jättää pyörää minnekään. No lenkillä käyn.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävä asetelma, että kaikki muut valitsee sen auton paitsi sinä. En kulje autolla talvellakaan, vaan mulla on nastakumit pyörässä.
En minäkään kulje autolla tavellakaan, eikä minulla edes ole autoa. Julkisia käytän tosin siistemmissä vaatteissa pidemmillä matkoilla.
Onhan se ikävää, että ihmiset tarpeettomasti omilla autoillaan ruuhkauttavat kaupunkia, kun pyörällä menisivät saman matkan ripeästi ja saisivat samalla myös liikuntaa. Tässä maassa on aivan liikaa huonokuntoisia ihmisiä ja työmatkapyöräily olisi merkittävä lisäys liikuntamäärään noilla ihmisillä, jotka eivät liiku käytännössä koskaan.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Autossani en sateella kastu. 40 km työmatka sateessa - vaikka miten kunnon sadeasussa - olisi turhan hankalaa.
Kuka pakottaa pyöräilemään vesisateessa 40km työmatkan? Voit pyöräillä vaikka kauppareissut. Miksi asut noin kaukana työpaikastasi?
Vierailija kirjoitti:
Pyörä on trikoohomojen perseenpyllistyslaite. Normaali ihminen kävelee omilla jaloillaan.
Olen aina ihmetellyt, että mistä tämä viha pyöräilijöitä kohtaan johtuu. Tulin siihen lopputulokseen, että autoilijoita sapettaa katsoa jotain kuntoilemassa, kun itsellään vain vatsa kasvaa. Tilannetta ei yhtään helpota se, että vaimo viereisellä penkillä katsoo myös pyöräilijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörä on trikoohomojen perseenpyllistyslaite. Normaali ihminen kävelee omilla jaloillaan.
Olen aina ihmetellyt, että mistä tämä viha pyöräilijöitä kohtaan johtuu. Tulin siihen lopputulokseen, että autoilijoita sapettaa katsoa jotain kuntoilemassa, kun itsellään vain vatsa kasvaa. Tilannetta ei yhtään helpota se, että vaimo viereisellä penkillä katsoo myös pyöräilijää.
Voisiko paremminkin keljuttaa ääliöpyöräilijöiden idioottimainen liikennekäyttäytyminen?
No en kuule jaksa sitten seistä kahdeksaa tuntia, kun ensin pitäis polkea pari tuntia ja vielä takaisin. Vapaa-ajalla kyllä pyöräilen. Ja töihin menen julkisilla, autoa en omista.
Asun kaupungissa, jossa pyöräily on hankalaa, miltei mahdotonta. En uskaltaisi lähteä pyörällä liikenteen sekaan, eikä pyöräteitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevät tulossa kovaa vauhtia, enkä malta odottaa, että saan kaivaa maantiepyörän varastosta ja lähteä polkemaan sulalla tiellä. Pyöräily on kesän hyvillä keleillä aivan ylivertainen tapa liikkua. Miksi valitset mieluummin oman auton tai julkisen liikenteen, kun on näin miellyttävä tapa liikkua?
Siksi koska työmatkani on 160km/suunta.
Miksi kuvittelet että kaikkien työpaikat ovat pyöräilyetäisyydellä?
Koska erittäin monen työpaikat ovat pyöräilyetäisyydellä. Keskimääräinen työmatka on 14km, joka on sekin vielä ihan pyöräiltävä matka etenkin kesällä. On valtavat määrät ihmisiä, jotka autoilevat alle 5km työmatkaa hyvien pyöräteiden varrella.
Vierailija kirjoitti:
Argh ne piukeisiin vaatteisiin pukeutuneet pikakiituri-maanitepyöräilijät on hemmetin vaarallisia kävelijöille ja muille pyöräilijöille. Liikkuvat hirveällä vauhdilla ja suht äänetömästi, ei niitä huomaa varoa - ja itse nämä tietty olettavat että muut aina väistävät.
Vaarallisia ainoastaan heille, jotka eivät seuraa liikennettä ja tekevät äkkinäisiä sivuttaissuuntaisia liikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Pari lasta ja kauppakassit, siinä syy. Ap taitaa olla mies...
Repussa menee ostokset ja on mennyt jo yli 10 vuotta. Lapsetkin saa tarvittaessa vaunuun pyörän perään.
Vierailija kirjoitti:
Ajan mielummin autolla. Se on sitä elämisen laatua ja ansiotasoni myös mahdollistaa sen. Ei tulisi mieleenkään mennä hikisenä töihin. Saatan mennä ensimmäiseen asiakastapaamiseen suoraa kotoa. Sinnekö tuulipuvussa ja kurahousuissa?
Luulisi, että työpaikallasi on käytettävissä suihku. Ei hyväkuntoisella tule hiki jos alla on hyvä pyörä.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, taas näitä kortonkipukuisia himokilpapyöräilijöitä tyhmän näköinen styroksipotta päässä tunkee autokaistoille sekoilemaan vaikka pyörätie on vieressä.
Kuljen kyllä ja kulkisin enemmänkin, jos olisi kunnon pyörätiet, liikennesäännöt muistavat autoilijat ja varaa kunnon fillariin.
Töihin en polje koska ei ole mahdollisuutta suihkuun, jonka tarvitsisin sinne poljettuani.
t: pullero
Minne minun pitäisi sillä pyörällä mennä? Työpaikka on 17 km päässä ja töihin/kotiin mennessä menen päiväkodin kautta. Tasapainohäiriön takia en todellakaan kuljeta lasta pyörällä, vaikka itse uskaltautuisinkin tuplarenkaan päälle.
Kaupassa käyn kerran viikossa, ja silloin ostan 3-4 kassillista tavaraa. Niitä ei oikein pyörällä saa kuljetettua, varsinkin kun hoidan myös kaupassakäynnin työmatkan ohessa siellä työpaikan lähettyvillä.
Harrastuksia minulla ei ole, koska pitäisi aina ottaa tuo kolmevuotias mukaan. Hän taas ei jaksa omalla pyörällä vielä kulkea kolmea kilsaa kylälle, jossa mahdolliset harrastuspaikat olisivat. On sen verran isoja mäkiä matka täynnä. Menemme siis esim. kirjastoon niin, että minä kävelen ja lapsi pyöräilee, ja hänen uupuessaan alan työntää fillaria työntöaisasta.
Pidän kyllä pyöräilystä muuten, siinä ei ole vikaa. Ennen kuljin pyörällä töissä, kun asuin lähellä työpaikkaa, ja ennen lasta kuljin myös kylällä harrastuksissa. Ehkä jatkan, kun lapsi kasvaa ja voi jäädä kotiin tai osaa olla harrastuksessa hiljaa nurkassa piirtelemässä ja ylipäänsä polkea itse.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin alkanut jännittää pyörälläajaminen, välillä huimaa.
Onko sinulla paljon ikää vai miksi on alkanut jännittämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, taas näitä kortonkipukuisia himokilpapyöräilijöitä tyhmän näköinen styroksipotta päässä tunkee autokaistoille sekoilemaan vaikka pyörätie on vieressä.
Joo, ne kusimuumit ei noudata mitään liikennesääntöjä.
Kulkisin hyvin mielelläni. Alkuun kuljinkin, kun vaan kelit salli. Sateella otin auton. Mutta sitten työpaikka muutti, mukamas päästiin parempien kulkuyhteyksien päähän.
Ei mun kohdalla. Piti vaihtaa autoon vakituisesti. Kokeilin kyllä julkisiakin, mutta vielä kun autolla menee 25minuttia, julkisilla tunti ja viisi minuuttia niin valitettavasti valintani on auto.
Silti tässä vaiheessa vuotta tulee se kutkuttava olo kaivaa fillari esiin ja laittaa se kesäkuntoon...
Töihin olisi vähän turhan pitkä matka pyörällä, lisäksi en saa pyörää duuniin sisään ja alue on sellaista, etten halua jättää koko päiväksi ulos, vaikka onkin laadukkaat lukot. Muuten kyllä fillaroin huvikseni ja kauppaan. Tosin asun Helsingin keskustassa ja en oikein tykkää pyöräillä ratikoiden seassa, joten reittejä pitää vähän suunnitella.